Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-08-2006, 21:33
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict

Default Geluid als aanlopen golf 16v

Wanneer ik over een weg rijdt die gelijkmatig van hoogte verandert (geen drempels en kuiltjes) hoor ik een geluid wat klinkt als het aanlopen van de rechtervoorband. Na de band en het binnenscherm bekeken te hebben, blijkt dat hier geen aanloopsporen te vinden zijn.

De auto is geheel origineel en niet verlaagd, mijn schokdempers zijn niet veel meer. Het is niet de wielgrootte die het probleem veroorzaakt, aangezien het het 15 inch bbs wielen zijn met de normale vw et-waarde. Wel merk ik dat als de auto zwaarder beladen is het geluid vaker voorkomt.

Mijn vraag is nu: kan dit geluid door de schokdemper veroorzaakt worden? Ze gaan er binnenkort af, heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Old 13-08-2006, 15:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Is het geluid er ook als je stilstaat en de auto heen en weer schommeld.
[in en uitveren vd dempers.]
Had laatst ook een auto hier voor apk en was onder het rijden ook een herrie.
Bleek na onderzoek de schokbreker te zijn bij het in en uit veren.
Reply With Quote
Old 13-08-2006, 17:31
cabrio82er's Avatar
VW Addict

Nee ik hoor het alleen bij het rijden, wordt erger naarmate zwaardere belading en hogere snelheid. Zeker wanneer ik hard rem en de neus van de auto omlaag gaat hoor ik het. Het blijft klinken als het aanlopen van het wiel. Toch maar eerst eens de schokdempers vervangen.

Last edited by cabrio82er : 13-08-2006 at 19:06.
Reply With Quote
Old 13-08-2006, 18:09
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by cabrio82er
Nee ik hoor het alleen bij het rijden, wordt erger naarmate zwaardere belading en hogere snelheid. Zeker wanneer ik hard rem en de neus van de auto omlaag gaat hoor ik het. Het blijft klinken als het aanlopen van het wiel. Toch maar eerst een die schokdempers vervangen.

Kijk voor de aardigheid eens naar de staat van je remblokken en remschijven. Ik heb ooit eens een auto onder handen gehad, die had ook vage klachten met bochten maken en bij het remmen..

Daarvan bleken de remschijven en blokken zoveer versleten dat zelfs met bijna nieuwe blokken de zooi aanliep op de schijven...en bij bochten maken wringt de boel een behoorlijke afstand..

Nieuwe remschijven en blokken waren in dit geval de oplossing
Reply With Quote
Old 13-08-2006, 19:05
cabrio82er's Avatar
VW Addict

Bedankt voor de reactie, maar heb zo'n twee weken geleden de remmerij voor (blokken en schijven) en achter (blokken) vervangen. Schijven heb ik ook al nagekeken op aanloopsporen, maar ook daar niets te vinden. Na verlagingsveren gemonteerd te hebben is het ontstaan (veren te kort voor dempers) Eenmaal alles weer terug gezet te hebben is het geluid gebleven en erger geworden.
Old 13-08-2006, 21:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

wiellager? Hoeft geen speling op te zitten willen er nare geluiden uit komen.
Reply With Quote
Old 13-08-2006, 21:31
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Maarten

Dan denk ik toch dat het je dempers zijn, als je een tijd (meestal jaren) met originele veren op de dempers rond rijd slijt de dichtring in op de schokdemperstang, als je dan ineens verlagingsveren gaat monteren beweegt die dichtring ineens op een ander stuk (niet ingesleten) stang en kan gaan lekken of misschien zelfs herrie maken bij inveren..

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
Old 16-08-2006, 14:42
cabrio82er's Avatar
VW Addict

Allemaal erg bedankt, wat morninglight vertelde is denk ik het geval geweest. Door het monteren van de verlaginsveren die veel te kort waren voor de originele dempers is de rechter schokbreker lekgeslagen. Gevolg een demping van nul, nieuwe schokdempers gemonteerd en probleem is verholpen. Bedankt allemaal voor de tips.

Last edited by cabrio82er : 16-08-2006 at 14:48.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules