#1
|
||||
|
||||
Relais valt uit tijdens starten
Heb ik nu 2 auto's en geen doet het meer
Gisteren de koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen van de 1.3 NZ, als ik nu start draaid de startmotor rond, ding vonkt goed alleen hij slaat niet aan. Als ik de auto op kontact zet gaat de brandstofpomp lopen en hij blijft lopen, ga ik starten gaat het relais tikken en komt de brandstof er stootsgewijs uit. Heb al wat andere relais geprobeerd maar dat was het nit. even met Ron aan de lijn gezeten maar ook telefonetisch was het niet op te lossen. Nu komt Ron hopelijk snel richting Leusden maar liever los ik het op zodat hij niet hoeft te komen. Wat zou het euvel kennen zijn ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#2
|
|||
|
|||
is je accu niet slecht?? want dan zakt je spanning te ver bij het starten en valt je relais weer af
|
#3
|
||||
|
||||
je zekeringskast
heb ik in de jetta ook gehad mn relais begon te tikken, brandstofpomp ging aan bij t starten en viel effe later weer uit als t relais op n bepaalde manier dr in zat deed ie t perfect, zat t net n milimeter verkeerd deed ie lastig dus gewoon n zekeringskast waar iets los zit zou ik zeggen of zoals heeeeeeeeeeeel vaak: massaprobleem, maar hoezo dan je relais gaat tikken...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
Massa kan het niet zijn, die hebben we op verschillende manieren al geprobeerd. Maar we kunnen even kijken hoe dat zit met zekeringen kast, als jij het zelfde probleem gehad hebt.... Ga gewoon even een beetje heen en weer halen dat ding.
Thanx
__________________
Dodge RAM 1500 |
#5
|
||||
|
||||
NZ?
En je brandstofpomp blijft na 'op contact' continu draaien? Voor 90% zeker is de computer overleden, door ergens een slechte blok-massa. Als de massa van het blok slecht is, gaat de 'stroom' via de computer naar massa. Vind de computer niet leuk. Een kapotte computer laat zich meestal opsporen door het continu blijven draaien van de brandstofpomp bij contact aan. Meestal gaan de injectoren door de te hoge druk dan ook nog lekken, en verzuipt de handel kansloos.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#6
|
||||
|
||||
Dat zou mooi klote zijn !!!!!!
Ik had de optie ook al richting Ron gemeld dat de computer stuk was. Momenteel gaat de brandstofpomp helemaal niet meer aan. Pomp functioneerd nog wel.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
|||
|
|||
is dat niet te resetten??
heb het bij een fiesta gehad [kortsluiting bij de inspuiting] en die kon gereset worden |
#8
|
||||
|
||||
Euvel gevonden, nu de oorzaak !
Hier is het euvel, bij de koelribben in het midden zie je een verbrand spoor, deze is direct verbonden met Pin19 van de aansluiting.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
|||
|
|||
brandstofpomp word door twee relais gestuurd, zitten naast elkaar in de zekeringskast, zal morgen het onderdeelnummer even nakijken, was 141951253b is gewijzigd.
|
#10
|
||||
|
||||
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Last edited by sjampoo : 01-08-2006 at 08:48. |
#11
|
||||
|
||||
Gewoon ook precies op hetzelfde punt !
Mijn massa is echt wel goed, ik meet gewoon 0,6 - 0,7 Ohm tussen cilinderkop en minpool accu.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
||||
|
||||
Maar was de massa ook goed direct na de bakwissel?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
Naar mijn weten wel, Ron21 komt vandaag langs om te kijken. Dat je relais gaat tikken heeft wel met massa te maken inderdaad. Maar als ik de Digijet zo bekijk vind ik het niet zo vreemd meer dan mijn brandstofpomp helemaal niet meer loopt momenteel
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Knoeier Ik zie je vanavond
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#15
|
||||
|
||||
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#16
|
||||
|
||||
bij een fiesta zit er een schakelaar in de a-stijl, die wel eens "omhoog"wil springen als er iets tegen de stijl aan komt. Bijv. een voetbal die er met een klap tegen aan komt.( heb dit zelf al eens gehad) Net als bij een ford sierra, waarbij men de boodschappen achterin de kofferbak "flikkerd", waardoor de schakelaar dan ook "uit" springt. Hierdoor wordt de brandstof toevoer afgesloten. Even het knopje indrukken, en gaan!!
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Gelukkig heeft een golf niet zo'n schakelaar en gaat gewoon de ecu kapot
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
of de koeling, of de kachel, of de deurgrepen, of de carburateur, of, of, of, of.... nouja, als t probleem nou gevonden is, en ron dr wat van kan maken kan je iig weer effe vooruit
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#19
|
||||
|
||||
nieuwe digijetdinges erop en werken
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Waren alle storingen maar zo simpel Maar je kan weer knallen met je 40kw...
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |