|
||||
|
||||
Geschorst en bekeurd!
Van de week kreeg ik voor de rode Jetta een brief in de bus, met de melding dat de Jetta in de tijd dat ik als eigenaar op stond niet gekeurd was, en wel op kenteken stond. Eergisteren kreeg ik van dezelfde jongens van RDW een brief, dat die zelfde Jetta niet verzekerd was.
Klopt allemaal, alleen stond er nergens dat de auto geschorst was. Dus ik contact gehad met de RDW, en zij konden in hun bestand niks vinden... Zou eigenlijk makkelijk te bewijzen zijn zou je zeggen. Gewoon kentekenbewijs 1b overlegen en klaar is keesje, ware het niet dat ik de twee Jetta's twee weken terug heb laten slopen. Samen met de Jetta's hebben ze dus ook de kentekenbewijzen mee genomen (zoals dat normaal altijd gaat). Nu heb ik dus geen bewijs dat de auto geschorst is geweest, en mag ik gaan wachten tot ik de twee acceptgiro's in de bus krijg! Ik ben 100% zeker dat ik de auto WEL heb geschorst, en wil dit graag bewijzen, maar weet echt niet hoe... Iemand die hiermee kan helpen, of die dit ook al eens gehad heeft? Ik hoor 't graag
|
||||
|
||||
informeren bij de sloop of ze nog de gegevens hebben van de jetta's.
Kopietje ervan laten maken en opsturen naar de rdw.
|
||||
|
||||
Quote:
Al gedaan, meteen de zelfde dag dat ik die brief kreeg, maar de kentekens en kentekenbewijzen waren al vernietigd.
|
||||
|
||||
Had je wel vrijwaringsbewijzen voor élk van die twee auto´s gekregen van die sloperij?
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, voor alletwee, maar de controle is blijkbaar net daarvoor geweest. Dus in de tijd dat de auto's nog op mijn naam stonden. Dan kan ik met die vrijwaring dus ook niet veel... De vrijwaring was ook prima in orde, dat is het probleem niet. Het gaat mij erom dat ik niet snap wat het nut is van een schorsing als je alsnog een bekeuring krijgt voor het niet keuren en verzekeren. De auto stond uit het zicht, achter het huis in de tuin. Dus niet op straat en niet zichtbaar vanaf de straat. Precies zoals het moet!
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 15-10-2006 at 17:00. |
|
||||
|
||||
En je schorsingsbewijs dan? Die krijg je toch ook,als je je auto schorst,bij het postkantoor.
|
|
|||
|
|||
Hoe betaal je die schorsing ?
misschien met de PIN ? Zodat het op je bankrekeningafschrift staat ? (weet niet hoe dat gaat met schorsen) |
|
||||
|
||||
Quote:
Kentekenbewijs deel 1b telt als schorsingsbewijs. Dat heb ik dus braaf aan de sloper gegeven.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zei ik dus ook al tegen die miep van de RDW, maar al zou ik het met PIN betaald hebben, en zou ik het bankafschrift kunnen overleggen, dan was het nog niet rechtsgeldig. En ik weet echt zeker dat ze geschorst was. Ik was met de papieren van de auto naar de post gegaan, en geschorst. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat ik de verkeerde Jetta geschorst had. Twee dagen later ben ik dus weer terug gegaan met de papieren van de twee Jetta's om de zwarte uit de schorsing te halen en de rode in de schorsing te zetten...
|
||||
|
||||
als je met de pin betaald zou hebben kun je het misschien met behulp van het afschrift bewijzen dat je dat bedrag bij t postkantoor gepint hebt. net wat langedaik zegt hierboven
|
|
||||
|
||||
Quote:
Is niet rechtsgeldig, zoals ik al zei. Mijn antwoord is waarschijnlijk gepost in de tijd dat jij het jouwe aan t typen was.
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij kun je niet eens pinnen als je je auto schorst bij het poskantoor kan alleen met contant geld.Bij onze postkantoor in elk geval
|
||||
|
||||
Quote:
Zoiets zei die meid van RDW ook al. Ik weet niet meer hoe ik betaald heb, maar omdat ik geen poot heb om op te staan met dat afschrift ga ik me niet eens de moeite doen dat uit te zoeken. Ik schiet d'r nix mee op. Voor de zwarte heb ik ook die brief gekregen voor die keuring, en dat heb ik dan ook eerlijk toegegeven dat ik daarme fout zat, en ik de auto gewoon had moeten keuren. De rode stond al die tijd op de oprit zonder interieur, kabelboom, dash, wielen, remmen, bovenblok...
|
||||
|
||||
Zo dat is echt klote, vooral als je het niet kan bewijzen! Ook geen foto of scan gemaakt? Je dagboek ?
Pff wat zou je daar nu aan kunnen doen, die postbeampte van het postkantoor weet dat al lang niet meer lijkt me. Tja aan getuigen zoals je ouders zul je ook wel niks hebben. Maar heb je al bij het postkantoor nagevraagd of ze een storing hebben gehad ofzo? Succes iig, zal wel een beste acceptgiro worden, of niet? |
|
||||
|
||||
Quote:
Zal waarschijnlijk 2 keer 75 euro worden voor het niet keuren van die twee auto's, waarvan ik er eentje gewoon verdien. Wat die verzekering me gaat kosten weet ik niet. En de sloper had toen zo'n haast en ik kwam daar al te laat aanzetten omdat de NS weer eens vertraging had, dat ik hem gewoon het hele mapje met papieren heb meegegeven. Ik heb dus helemaal niks meer van de auto's. Postkantoor weet ook van niks inderdaad. Had ik al contact mee gehad en gevraagd of ze dat eventueel konden opzoeken. Antwoord was natuurlijk neen. En ik heb het geld op het moment echt niet voor het oprapen dus zoiets als dit kan ik gewoon niet gebruiken!
|
||||
|
||||
Quote:
Onverzekerd is geloof ik iets rond de 320,- euro... Dus maak je borst maar nat... Van die van 75,- voor de APK heb ik er zelf ook eentje van binnengekregen. Terecht weliswaar, maar 't blijft zuur... Ik ben blij dat ik em al wel voor een jaar verzekerd had...
1951 - Splitwindow... 1967 - 1300... Last edited by vwfreaks.nl : 15-10-2006 at 19:14. |
|
||||
|
||||
Quote:
@(&%^@! Dat die gasten zorgen dat ze hun administratie dan gewoon op orde hebben! Doe ik 't eens zo als 't moet en krijg je zoiets! EDIT: ik heb effe nagekeken, en het kost inderdaad 320 euro!
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 15-10-2006 at 19:25. |
|
||||
|
||||
Beroep aantekenen! dit sucked zwaar!
|
|
|||
|
|||
Wij hebben ook hetzelfde gehad, twee jaar terug drie dagen te laat geschorst voor het niet hebben van verzekering boete rond de 300 euro!!!!
Twee maanden geleden MK1 GTI naar de sloop gebracht, week erna een boete van RDW van 75 euro voor APK. Beroep bij die gasten heeft totaal geen zin heb ik ook gedaan moest gewoon betalen............. |
|
||||
|
||||
Als je je auto laat schorsen krijg je je oude kentekenbewijs mee (met een kruis er door) ik in iedergeval.
Deze zou je dus niet kunnen hebben als je de auto niet had laten schorsen, dan moest je die aan de sloper inleveren. Dus als je die nog ergens hebt liggen?