|
||||
|
||||
Jetta mk1 2-deurs 1600D 10-1983 (omgekeurd naar diesel 13-04-07)
Omdat de Jetta MK1 M-TDI nog niet klaar is en ik wel af en toe een tweede rijdende auto nodig ben, heb ik maar van Skitzo de Jetta gekocht.
Het zou toch ook zonde zijn als hij hem zou slopen. Zo heb ik hem gekocht: Ik heb hem gekocht zonder de BBS velgen die op de foto's staan, maar met 14" steelies. De apk loopt nog tot tot de 10e van februari en voor die tijd moet er nog wel het een en ander aan gebeuren. Nog wat oude foto's gevonden:
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" Last edited by DÁ-BRT : 17-04-2007 at 14:15. |
|
||||
|
||||
Afgelopen week en weekend bezig geweest om hem apk klaar te krijgen.
Eerst een paar foto's gemaakt van de huidige staat: Het gereviceerde schuifdakje. En bedankt spoiler dieven! Zie je de welzijnsknobbel? Die heef dus een afneembare kogel.... ;D En zo ziet een perfect origineel interieur eruit.... :-\ Bedankt meneer de prutser... Groot gat in verstevigings wand gemaakt.... DAAAAG Stevigheid... Dus maar even een keer een kruis tussen lassen. BRUTE PK's onder die kap.... 8) De hele straat stonk naar benzine.... Hee mijn tank is leeg. Vond het al raar toen ik hem ophaalde dat ik ongeveer 100km op 3/4 tank kon rijden. Er zat een gat in het midden van de tank en het zag eruit alsof iemand opzettelijk een spijker of priem erin gemept had. Tank leeg gemaakt en gevuld met water. Toen leeg laten lopen en netjes gesoldeerd. Even met een brander erop om het vocht te verdrijven en klaar. De standaard zwevende klauwen omgebouwd naar Scirocco GTI remmen met nieuwe schijven, blokken en remslangen. Ik had perongeluk remblokken meegenomen voor ongeventileerde schijven... Dus maar even gewisseld. Vervolgens is het gaan regenen dus vanaf hier geen foto's meer. Later de remblokken erop gehangen voor. Stalen remleiding aan bestuurderszijde vernieuwd. Die was erg roestig. Achter heb ik nieuwe voering geplaatst en de handremkabels vervangen. Intussen het hele remsysteem leeg laten lopen en toen alles weer dicht was achteraan begonnen met vullen en ontluchten. De Seral 13" velgen (1982) had ik klaar gemaakt voor de andere Jetta, maar aangezien dit waarschijnlijk de winter Daily gaat worden heb ik ze maar onder deze Jetta gelegd. Nu kan ik aan de motor en verlichting beginnen. De hele kabelboom naar achteren was kapot gerot, overal kortsluiting in. Dus maar vervangen en ook de andere nog verbeterd. De lampies achter functioneren nu allemaal weer goed. Vervolgens achterin 3-punts gordels gemonteerd (is veiliger met kinders ) En een paar nette Corrado stoelen erin gezet. Binnenkort krijg ik nog een net GTI interieur en dan bouw ik de boel nog wel een keertje om.
|
||||
|
||||
Mooie Jetta
|
|
||||
|
||||
Jetta ziet er nog goed uit!
Jammer dat die achterwand er zo is uitgebroken en die deurpanelen met die grote gaten... Verders wel een gave en die velgjes staan hem denk ik ook wel goed Die stroken bovenop de deurpanelen, heb je enig idee of die nog ergens aan te komen zijn?
|
|||
|
|||
Quote:
Gaat dat samen? Rocco-remmen betekent toch altijd 14" of groter?
|
||||
|
||||
Handig joh, zo'n groot skiluik
Maar inderdaad niet al te slim van die persoon. Maar je hebt er in ieder geval een leuke daily aan! Veel plezier er mee! |
|
||||
|
||||
@SlimMasterShady: Je moet zoeken bij een GLI uitvoering, daar zitten deze standaard op. (Volgens mij)
Deze zijn helaas bruin en behoorlijk gescheurd. De deurpanelen, dashboard en vloerbekleding zijn ook niet meer origineel. Standaard zat er een bruin interieur in en die delen zijn allemaal zwart. :/ @polopower: Het past ook maar net. Ik had plaklood laten plakken en dat was bij de eerste keer rollen vast komen te zitten tussen klauw en velg. Dus nu maar slaglood aan de voorzijde. @RubenD: Ik heb het idee dat het gat gemaakt is voor audio. Ik zet er wel een verstevigings kruis in. Ik zal bij daglicht even weer wat foto's maken van de huidige staat.
|
|||
|
|||
ben blij dat jij er wel wat mee kan........
en dat gat, sja heb ik me ook al over verbaasd. zal is kijken of ik het nummer van de oude eigenaar nog heb zal hem is ter verantwoording roepen
|
||||
|
||||
Quote:
Geld alleen voor de Rocco 16V remmen. Niet voor de "gewone" GTI.
|
||||
|
||||
Quote:
Graag gedaan die spoiler ligt nu bij mij in de kofferbak om gemonteerd te worden, maar wil eerst hele auto in ander kleurtje hebben
|
||||
|
||||
Hij word gelukkig niet gesloopt en alles valt te repareren
|
||||
|
||||
Goed bezig!
Zit stiekem toch een hoop werk aan zo te zien! Coole velgen |
|
||||
|
||||
Zit nog wel wat werk aan, heb er zelf ook ff aan gedacht... maar toch eerst de Caddy maar ff afmaken he
Ik vind je velgenkeuze trouwens erm... jammer...zeg maar... ofzo Succes!
|
||||
|
||||
@Zoab: Waarom velgen keuze jammer? Zijn originele velgen uit 1982.
Ik heb het trouwens ook niet zo op bling bling dingen en andere optische zooi. Deze passen lekker in de stijl van de auto.
|
||||
|
||||
Leuke auto!
Ben hier ook bij gaan kijken toen Cavin hem te koop had. Aangezien ik een korte termijn Worthersee-project zocht en geen spuitwerk e.d. wilde hebben heb ik hem laten staan, maar de auto is zeker de moeite. Gaat wel wat worden lijkt me zo! |
|
|||
|
|||
Quote:
Nu je het zegt zie ik het ook aan de klauw/zadel. Dit is de gewone VWII klauw neem ik aan?
|
||||
|
||||
Nee, van een type 1 die grotere remmen heeft als de zwevende zadels van de 1100 en 1300.
|
||||
|
||||
En Bert, ga je het halen voor de 10e?
|
|
||||
|
||||
@slimmastershady, ik heb ze ook in mun jetta LS zitten dus daar kan je ook nog kijken, mijne zijn zwart en panelen bruin
|
||||
|
||||
Gave bak, lekkere retro kleur. Jammer van dat gat achter de achterbank, welke malloot doet zoiets nou?
Ben nog steeds een beetje weg van de Jetta I...