Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-07-2006, 21:23
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Exclamation Motorisch probleem GX 1800 motor

Hallo!


Na lang zoeken naar fouten, waardoor de Golf zo slecht liep (3 poten), heb ik de cil.kop er maar weer afgepakt.
Ik dacht aan een lekke klep (heb ze wel opnieuw ingeschuurd), maar na testen bleek dat eigenlijk niet zo te zijn (?????)

Wat mij opviel,

*Cilinder 1 werkt niet mee bij stationair (dus kabel eraf, en loopt net zo verder).
*Bij het indraaien van de CO-schroef van carburateur 1 reageerde de motor niet.
*Verbrandingruimte van cilinder 4 is pikzwart, terwijl de andere drie uitlaatkleppen nog mooi bruin zijn.

Is..... dit dus nog een kwestie van een lekke klep, of moet ik denken aan ergere dingen (zuigerveer versleten e.d.)???
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #2  
Old 16-07-2006, 22:03
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Heb je eigenlijk al gereden met de auto of is het allemaal nog vers en nieuw enzo?

Ik kan me voorstellen dat er eventueel wat klepstoters leeg zijn en niet mee doen? Misschien toch ontsteking ergens niet in orde?

Dat hij op de carb afstel schroeven niet of nauwelijks reageert kan ik me wat bij voorstellen als ie op 3 cylinders loopt, dan loopt het zo ruw dat je die fijnafstelling niet merkt.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-07-2006, 22:19
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Heb je eigenlijk al gereden met de auto of is het allemaal nog vers en nieuw enzo?

Ik kan me voorstellen dat er eventueel wat klepstoters leeg zijn en niet mee doen? Misschien toch ontsteking ergens niet in orde?

Dat hij op de carb afstel schroeven niet of nauwelijks reageert kan ik me wat bij voorstellen als ie op 3 cylinders loopt, dan loopt het zo ruw dat je die fijnafstelling niet merkt.



Auto heeft al meer dan 300km gedraaid. Motortje loopt op toeren wel mooi (stommeld nog wel mja). Maar ik kan nog geen 1300 Golf bijhouden met optrekken.
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82

Last edited by Moroder : 16-07-2006 at 22:39.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2006, 22:42
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Staan de klepstoters juist te strak (raar, maar ok), leg de kop eens op zn kant (poorten naar boven, kleppen naar je toe, nokkenassen eruit) en giet alle poorten vol met remmenreiniger of benzine...lekt er wat?

Doe dat dan ook eens met de nokkenas erin, en herhaal deze check op verschillende standen van de nokkenas zodat je alle kleppen in gesloten positie hebt kunnen checken maar met nokkenas erin (dit zou verraden dat er ergens een stoter 'te strak' staat, wat in principe bij hydro niet kan, tenzij bijvoorbeeld een stoter vast loopt in zijn geleiding (wel eens gezien bij een WBX) of hij (erg) defect is).

Als alles klopt zou ik toch eens naar je ontsteking kijken (bougies, kabels, rotor/verdeler, afstelling). De zuigerveren kun je maar lastig controleren zo, had je eigenlijk met de kop er op moeten doen (compressiecheck). Je kunt wat benzine bovenop de zuigers gieten (klein beetje) en kijken of dat belachelijk snel weg sijpelt. Deze benzine komt dan overigens in je olie maar verdampt zonder problemen (bij grote zuigermotoren van vliegtuigen wordt zelfs benzine inmenging toegepast voor de koude start!).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #5  
Old 16-07-2006, 22:57
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn

Als alles klopt zou ik toch eens naar je ontsteking kijken (bougies, kabels, rotor/verdeler, afstelling).


Ontsteking heb ik met de lamp afgesteld. Bougies, kabels, roter en verdeler zijn allemaal nieuwe. Ook heb ik alles voor de zekerheid met andere omgewisseld.

Stel dat de d-riem toch een tandje verkeerd stond, omdat ik miss niet helemaal helder ben geweest. Dan zou het apparaat ook bitter lopen denk ik?
En de kleppen raken de zuigers niet ook al staan ze in de uiterste stand.


Quote:
Originally Posted by Stijn
De zuigerveren kun je maar lastig controleren zo, had je eigenlijk met de kop er op moeten doen (compressiecheck).


Gedaan, zaten allen op dezelfde compressie. Namelijk 13 bar.

Mijn vader had et over een olieschraapveer, hij heeft dit namelijk een keer in de praktijk meegemaakt. Maar dan zou de motor olie verbuiken neem ik aan, en toch een goede compressie hebben.


Ik denk dat ik de gok toch maar waag om de andere cilinderkop erop zet (gevlakt en gereviseerd)......
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum