|
||||
|
||||
is dit veel geld voor een mk1?
Nog een vraagje:
Is 1100,- euro veel geld voor een golf 1 uit 02-1981? Het gaat om een 1500 S automaat 3 deurs met 120.000 op de teller (weten niet of de teller is vervangen o.i.d.) Hij heeft een nieuwe apk (tot juni 2007) en verder geen echte roest of deuken, wel de gebruikelijke krasjes etc. Er waren verder ook geen opmerkingen ofzo bij zn apk... Ik heb zoiets van; stel ik koop hem voor 1100 euro, en straks zit ik over een paar maanden met een gare bak waar ik niet meer vanaf kom en natuurlijk is dit nu nog van horen zeggen, moet nog gaan kijken bij de auto in hoeverre dit allemaal waar is |
|
||||
|
||||
Het is een kwestie van vraag en aanbod, goed kijken helpt, zeker als je weet waar je moet kijken. Zijn hier legio topics over. En als het achteraf een hok is dan ligt dat aan de ontwetendheid van de koper.
|
|
||||
|
||||
als ie zo is zoals je zegt, doe hem maar aan mij dan..
1100 is natuurlijk geen geld! |
|
||||
|
||||
Quote:
heb ik ook nog wel voor je ,iets ouder en iets duurder(niet veel)
|
||||
|
||||
Je moet goed kijken wat voor verkoper het is. Meestal pik je de liefhebbers er zo uit. Er zijn zat mensen die hun auto alleen maar als vervoersmiddel gebruiken (op zich niets mis mee), maar ik heb altijd het idee dat liefhebbers er meer tijd/geld/gevoel in steken.
Is 1100 veel? Persoonlijk zou ik, als de auto gewoon goed is, hem zo meenemen. Elke auto heeft wel plekjes, en dat hoort er gewoon bij als je een auto gebruikt! Ik heb zelf nog ietsjes meer betaald voor mijn golfje, en die is ook niet perfect. Voor dat geld zou ik hem niet laten staan iig! (mits hij in orde is natuurlijk) Veel succes, en laat iets weten als hij op de oprit staat |
|
||||
|
||||
ja dat is gewoon het bedrag wat je tegenwoordig betaald voor een golf 1....paar jaar geleden vond je vaker nog een redelijke auto voor een paar hondert euro. Maar ligt er ook aan hoe perfect je hem wil kopen.
en tja....een gare bak over een paar maanden...als ie nog overal goed hard is en het interieur in nette staat is, zul je in mijn ogen niet gauw een gare bak hebben. Motorisch stelt het allemaal niet zo veel voor om grote schadeposten te hebben. Verder kun je vaak wel aan de bestuurdersstoel zien (als deze origineel is) hoeveel km de auto gereden heeft. Tegen de 200.000 km zijn deze meestal doorgezakt en hebebn dan aardig wat instapschade. |
|
||||
|
||||
ik vind het bv leuk als
1 het een oldtimer is met blauwe platen ( 76 ) 2 dat ie smalle achterlichten heeft . maar die zijn vaak iets duurder , vind een mk1 en dan met gele platen net niet af ...niet oldschool genoeg zeg maar ... |
|
||||
|
||||
Hij heeft gewoon gele platen en brede achterlichten
Maar de wang van de bestuurders-stoel is wel iets doorgezakt, maar nog niet doorgesleten ofzo.. (zitten van die grijs/groene met bordeaux rood streepje kuipstoeltjes in, volgens mij wel origineel in een 1.5 S) O ja, hij staat op 16 inch sportvelgen :P staat echt superhoog, maar ja, die kan ik altijd nog verkopen en er 13 inch wieltjes onder gooien met een schroefsetje |
|
||||
|
||||
Quote:
kuipstoelen zijn niet origineel op een Golf S, LS of GLS, alleen de GTI, GTD en GX hadden standaard kuipstoelen. Misschien dat een "nederlandse" uitvoering, een GTS dat ook nog standaard had, dat zou ik zo niet weten, maar voor de rest, alles gewone stoelen. |
|
||||
|
||||
Quote:
dat weet ik , daarom zette ik dat erbij dat ik smalle achterlampen en blauwe platen mooier vond |
|
||||
|
||||
alles kun je kopen... je moet alleen niet gepakt worden met blauwe platen erop
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
tja, het is wel in 1 keer 500 euro (bijna de helft van wat ik nu betaal) meer
maar ja... hij is wel een stuk mooier... |
|
||||
|
||||
ach ....2 x bijbeunen......
|
|
||||
|
||||
Quote:
en inmiddels zeldzamer..... |
|
||||
|
||||
Quote:
En al lekker laag
|
||||
|
||||
maar ja, ik ga vanochtend ff kijken bij de golf, is het wat; dan staat hij vanmiddag bij mij voor het huis
En ff kijken of ik nog wat van de prijs af kan halen |
|
||||
|
||||
Quote:
tot '78
|
||||
|
||||
Ik zou ook voor de golf van sixpack gaan, voor die 500,- euro zit er bij die 81-er nog geen FK schroefset onder, en dat is wat je uiteindelijk toch ook wil.. Plus kleine achterlichten, als je dat om wilt bouwen kost het nog meer en die 76-er behoud z'n waarde...
|
||||
|
||||
tis niet mijn golf
maar 78 ?? blauwe platen ??? d8 altijd half 76 .... |