#1
|
||||
|
||||
ADHD Toerenteller
ik heb op mijn G60 blok een Autometer toerenteller aangesloten (op de bobine), maar nu lijkt het wel of hij ADHD heeft
stationair springt hij een beetje en als ik op de rem trap of een knipperlicht aanzet gaat hij helemaal door het lint. bij een constante snelheid met +/- 3000omw. gaat hij naar 7000omw. en gaat ook mijn shiftlite branden, wat kan hier de oorzaak van zijn. het G60 blokkie ligt trouwens in een T2a bus van 1970 en er zit ook nog een 2e toerenteller (porsche) op die wel normaal reageerd. Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#2
|
||||
|
||||
waarschijnlijk een massa probleem, aangezien hij ook op de knippers reageerd.
__________________
www.weedeaters.nl |
#3
|
||||
|
||||
sluit hem aan op je puls draad van je hall sensor .heb je geen storingen meer
__________________
kopbewerking ,pm |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt, ga ik vanavond even proberen. geeft dit geen problemen in de ECU (te zware belasting)?? Gr, paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 03-07-2006 at 14:30. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Wat ik mij nu afvraag; zit hij gewoon niet goed aangesloten of is het signaal verstoord?? Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#6
|
||||
|
||||
signaal is verstoord .bobine kabel wil nog wel eens een lek vonk naar de massa geven op de bobine
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
de kabel die naar de verdeler loopt of de draad waar de toerenteller op zit? dus als ik de toerenteller anders aansluit dan is het probleem nog niet verholpen! kun je aub iets duidelijker uitleggen wat je bedoeld, alvast bedankt voor de info. Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#8
|
||||
|
||||
gewoon een koperdraad om je bobine wikkelen e deze aansluiten op de meter....dan krijg je het goede aantal toeren door
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ook op deze manier kan het best zijn dat de toerenteller goed gaat werken, maar het probleem (verstoord signaal) is nog niet opgelost als de toerenteller zo op en neer springt zal dit waarschijnlijk betekenen dat het signaal (wat de ECU verzorgt) niet helemaal in orde is en dit wil ik nou juist oplossen. Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan misschien op die manier wel even testen of het niet aan je toerenteller ligt? Je gaf al aan dat je andere teller wel de normale waardes aangaf toch?
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#11
|
||||
|
||||
doet eens minder praten en meer aktie
__________________
kopbewerking ,pm |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
" http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15793 aktie genoeg dacht ik, maar nu weet ik natuurlijk nog niets?????? Gr, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |