|
||||
|
||||
bodembehandeling kevertje cabrio
beste vw vrienden,
ben samen met een maatje van me een kevertje cabrio aan het restaureren, niet ff oplappen maar the full monty nu komt de bodem deze week terug van de straler die hem al gelijk in de grondverf zet, hoe kunnen we dit nu het beste behandelen? dan doel ik vooral op de onderkant van de de bodem, moet je die nu nog extra gaan beschermen met een xtra laag bodyschutz (toch) of kun je dat beter anders doen.... er wordt in de winter en in de regen niet mee gereden, kevertje staat als die klaar is in een goede droge ruimte Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Ik zeg boven op de primer dun laagje autolak (is om te verzekeren dat er een waterdichte laag onder de bodyschutz zit), na uitharden lichtjes opschuren. Afkitten met nadenkit/carrosseriekit en de onderzijde in de (overspuitbare)bodyschutz spuiten. Indien je het zelf wilt kan je er nog een laklaag overheen spuiten zodat alles netjes 1 kleur is.
Suc6 WIebrand
|
||||
|
||||
kijk eens daar kunnen we wat mee, super bedankt
|
|
||||
|
||||
sowieso over de primer even een laklaag spuiten om te zorgen dat hij goed zuurstof en water dicht is, grondverf is altijd poreus en ook de epoxy primer bijvoorbeeld, dus altijd een laklaag aanbrengen.
voor bescherming van de laklaag kan je schutz gebruiken. |
|
|||
|
|||
2k epoxy is niet poreus, 2 lagen en hier kan direct tectyl op.
Het bedrijf waar ik mijn verf haal ,moet vaak voor een grote klant van hem de epoxy in twee lagen, met twee verschillende kleuren epoxy spuiten. Zo kunnen ze het controleren of het goed is gebeurd. Last edited by gti-g60 girl : 25-10-2006 at 17:28. |
|
||||
|
||||
Quote:
oke. ja mijn spuiter vertelde me dat het niet helemaal dicht was dus aflakken was wel noodzakelijk. het kan wel een hele tijd aan zonder lak, en zeker langer als normale primer maar op den duur gaat het toch doorlaten. maar goed daar zijn misschien de meningen over verdeeld |
|
|||
|
|||
bodem
.Hallo,
Waarom spuit je de bodem niet in de por15 ik heb het gespoten en ziet er zeer mooi uit en is keihard. Ik heb mijn bodem laten stralen toen in de por 15 en dan de naden afgekit en weer in de por 15 gespoten. Het glimt mooi zwart. En het roest nooit meer |
|
|||
|
|||
Zie gebruikaanwijzing: Een 2K-epoxyprimersurfacer heeft een hoge weerstand tegen water mits in voldoende laagdikte (veelal 30 um - 50 um) aangebracht.
Er ontstaat dan een zeer gesloten filmstructuur; hieraan dankt een 2K-epoxyprimersurfacer ook zijn grote weerstand tegen chemicaliën en zijn hoge corrosiewering (ondersteund door het corrosiewerendpigment). |