|
||||
|
||||
Motorblok en bak behandelen
Ben langzaam maar zeker weer wat dingen aan het klaarmaken voor de Kever.
Nu was mijn vraag of het kwaad kan om het motor blok en de versnellingsbak zwart te spuiten met hittebestendige lak. Of de motor met zinkspray (weet niet of dat tegen hitte kan eigenlijk ) Iemand trouwens foto's van gespoten luchtgekoelde motors
|
||||
|
||||
Zwart spuiten kan naar mijn idee geen kwaad, gebruik zelf altijd hittebestendig zwart en blijft jaren zitten.
Ook wel eens motoren in de zilveren lak gezet, ook zonder problemen ! Hier wat fotootjes van diverse motoren die we in de afgelopen jaren hebben gedaan: Ponton motor: Kubel bak: Kubel motor:
|
||||
|
||||
Hmm ziet er niet verkeerd uit Leon.. Lees net in een ander topic over 2k lak op je motor spuiten, omdat die zooi uit een spuitbus (uiteraard slechter is dan 2k lak) zo van je blok valt.. Is dat bij jou niet het geval?
|
||||
|
||||
ik heb mijn blokje ook gelakt (gedeeltelijk)....uit een blik, met een kwastje. blijft gewoon zitten hoor (wel goed onvetten en schuren).
dekt ook veel beter als uit een knikkerbussie
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
Quote:
Nope..... Ik heb nu denk ik al een blok of 10-15 gedaan de laatste jaren, en allemaal met een spuitbus gepoten. Blijft gewoon jaren zitten, zelfs het spijlbus blokje ziet er na 5 jaar nog netjes uit (40.000km) Als je blok maar goed afgesteld staat, zodat hij niet te heet word, en de lak blijft jaren zitten, wij doen niet anders !