|
||||
|
||||
Deuk in voorfront
Goedeavond!
Ik zal me eerst even voorstellen. Erik, 18 jaar en op zoek naar mijn eerste golfje Heb me al een tijd geleden aangemeld hier, maar nooit iets gepost. Daar komt nu dus verandering in. Ben vandaag bij een golfje uit '79 wezen kijken. Ding zag er erg net uit, behalve op 1 plek. Er zit namelijk een deuk in het voorfront : (beetje scheve foto ) Wat denken jullie hiervan? Is hier nog normaal mee rond te rijden of moet dit echt zsm vervangen worden ? (en voor welke prijs) Ik hoop hier wat ervaring op te doen, en reacties te krijgen. Want erg veel ervaring heb ik nog niet met deze auto's ! Mvg ,Erik |
|
||||
|
||||
kan je denk ik wel mee rijden maar of het mooi lijkt is weer wat anders.
|
|
||||
|
||||
kun je gewoon meerijde, kijk voora naar roest, wielkassen en het front en de achterplaat, ook onder de auto....
verder in de motorrruimte of alles mooi recht staal is en niks als een accordeon staat (aanrijding gehad).. waar woon je in de buurt? misschien kan iemand van t forum met meer verstand eens met je meegaan?
|
||||
|
||||
Ik woon in Bladel, ongeveer 25km onder Eindhoven.
Het golfje staat in Haelen, Limburg. Golf verder zag er nog erg goed uit, kofferbak zag er mooi en strak uit. En de motorruimte was ook net. Golf had een klein gaatje in het linkervoorspatbord. En verder wat hele kleine roestspikkels op de achterklep, en nog op wat andere plekjes. Hier nog wat foto's Dan nog een vraagje, de golf heeft al behoorlijk veel gelopen. +- 270k . Eigenaar heeft de auto altijd zelf onderhouden, en heeft er nooit problemen mee gehad. Zoals jullie zien ziet de motorruimte er nog schoon uit, maar kan ik komende tijd ernstige problemen verwachten? MVG, Erik |
|
||||
|
||||
staat hij bij een handelaar of bij een liefhebber?
op t eerste gezicht ziet hij er mooi uit en indd goed onderhouden.. zelfs een MX= alleen in nederland uitgebracht en zie je niet vaak... die achterste wielranden zijn geloof ik niet origineel en daar kan t nogal roesten... maar ik weet vrij weinig van golf 1 dus er zijn mensen die je beter kunnen helpen... ik kom trouwens wel vaker in Haelen, een vriend van me heeft daar zijn sleutelloods.... waar staat ie ergens?
|
||||
|
||||
Hij is iig niet van een handelaar.
Hij is van een jongen die hem 4 jaar heeft gehad, maar nu iets met meer luxe wilde. Auto staat dus in Healen, in de Violier. (bij het zwembad was het ergens in de buurt) |
|
||||
|
||||
Quote:
idd, die hebben alleen de GTI en de GTD standaard, daaronder kan het roesten, moet je vragen of je die even eraf mag halen. Verder moet je bij een Golf 1 altijd kijken naar de achterasopnames, vooral rechts, die kunnen zijn doorgeroest. Het plaatwerk rondom de tankvulopening, als je daar roestvlekken aan het oppervlak ziet, dan komt het van binnenuit. De gordelopname rechts achter, of daar het plaatwerk niet is weggeroest, ook daarvoor binnenin de rechter achterwielkast kijken. De dorpels op roest controleren. De twee naden links en rechts onder de achterbumper kan het tussenin gaan roesten. Bodemplaat controleren. Omdat het een Golf van`79 is ook de binnenschermen in de motorruimte controleren. Vanwege dit bouwjaar vooral ook de A-stijlen op roestvlekken controleren. Kijk goed rond alle raamrubbers. Als de auto een schuifdak heeft het plaatwerk rond de afwateringsgaten binnenin bij geopend schuifdak op roest controleren. De verbinding van reservewielbak met het achterscherm op roest controleren. En last but not least even goed kijken of de auto geen (grote) schade heeft gehad. Dat was het wel zo ongeveer wat de Golf 1 karosserie betreft..... Last edited by Rene´ : 16-06-2006 at 11:45. |
|
||||
|
||||
Nu vraag ik me alleen nog af of die deuk kwaad kan?
|
|
||||
|
||||
nee kan totaal geen kwaad...
zolang ie maar nergens tegen de wielen aankomt, of ergens de grond raakt voor de rest is dat gewoon dubbel blik en dus boeit t niet...
|
||||
|
||||
Die deuk kan geen kwaad, aftermarket zijn er relatief goedkoop komplete voorfronten te koop met binnenbalk ( ik geloof rond de 100 euro) afhankelijk van je handigheid zelf te lassen en te spuiten.
Ik zou wel even goed op de volgende dingen letten voor de aanschaf: roest bij reservewiel bak roest bij tank vul opening roest bij achterasophanging roest onder spadbordbeschermers roest bij voorruithoekjes onderaan roest in regengoot roest in binnen en buitendorpel dat zijn geloof ik wel de slechtste plekken van een mk1, Ik kom zelf uit eindhoven maar werk in bladel aan een golf projectje. als je vragen hebt kun je me PM sturen/mail. wel leuk als er een forummer in de buurt zit. mag ik vragen wat de verkoper ervoor vraagt?
|
||||
|
||||
Idd cool dat er ook mensen hier uit de buurt op het forum zitten.
Verkoper vraagt er 1850 voor, goede prijs voor deze '79er ? |
|
||||
|
||||
de deuk in het front is geen punt en kan makkelijk hersteld worden door een schadehersteller bij je in de buurt...
|
||||
|
||||
Edrik, beetje lastig doen over die deuk, je moet er zeker wel wat vanaf krijgen denkik
|
|
||||
|
||||
1850 is een vraagprijs, dus iets minder
zou kunnen ja Vraag ook of hij de originele velgen er nog bij heeft. Moet dan ook bij de prijs in De deuk is volgens mij helemaal geen probleem als ik het zo op de foto zie. Als het rijdbare schade is doet het alleen pijn aan je oogjes. Je portemonnee kan deze schade vast wel aan als je je Golf "zo goedkoop" koopt... Let wel dat je onverhoeds toch nog meerdere problemen kan tegen komen... Mooie kleur trouwens, Inarisilver |
|
||||
|
||||
Vreemd,
Ik heb hem gister gemaild met een bod, blijkt de advertentie van MP afgehaald te zijn. Toen ik er was zei die al dat er ook nog iemand anders zou komen kijken, dus ik dacht : k*t, die andere heeft hem meegenomen. Maar nu staat hij weer gewoon op MP... Hopen dat hij er nog is! |
|
||||
|
||||
Als het goed is, is deze golf binnenkort van mij! Zou de eigenaar morgen bellen om alles te regelen Als ik hem heb, open ik wel ff een nieuw topic! |
|
||||
|
||||
nice
|