#1
|
|||
|
|||
Jetta 16v op webers: HIJ DOET HET ( pag.3 )
Ik zal me eerst even netjes voorstellen.
Ik ben Ronald en heb me 2 maanden geleden hier aangemeld toen ik een 6n1 gekocht had. Deze heb ik vrij kort erop weer verkocht omdat ik een mk1 golf gti wou kopen. Na slechte ervaring een paar jaar geleden met een gti had ik nogal wat eisen en vond daardoor ook niet echt wat ik wou. Heb al veel vw`s gehad maar nog nooit een Jetta eigenlijk. Vandaar dat ik dus langzamer hand opzoek ben gegaan naar een geschikte jetta. Deze heb ik dus nu gevonden heb er wel aardig wat plannen mee. De auto is gekocht van oudere mensen en verkeerd eigenlijk in top staat mag ik wel zeggen. Heeft alleen 2 HELE kleine roestplekjes aan beide kanten net onder de achterlichten. Dit is een vrij veel voorkomende plek voor oudere vw`s. Enigste nadeel was eigenlijk dat de mensen nooit echt harder dan 70 met die auto gereden hebben. De terug weg verliep prima, enkelt hij wou gewoon niet harder dan 135 de 1.6 carb. motor. Na even volgehouden te hebben werd hij eindelijk wakker geschud en liep mooi door naar de 160. Dit vond ik wel even prima voor die dag. De plannen zijn als volgt: De dag na aankoop heb ik bij black devil met zijn groepsaankoop een schroefset besteld van supersport. Deze moet eigenlijk deze week eronder komen. De logo`s achterop heb ik vandaag verwijderd en zwart gespoten , die chroom look dingen origineel vind ik maar niks. Ook het logo in de gril moest eraan geloven. Morgen ga ik die vreselijke striping ( origineel , pasific) verwijderen over de zijkant van de auto. Dit moet ik wel doen dit weekend want volgende week word hij geheel gepolijst de lak door een poetsbedrijf. Hij glimt nu ook wel, maar heeft gewoon meer wasstraat gezien dan een emmertje met spons. Ben nu ook al druk bezig met het verzamelen van de 16v onderdelen. Ik wil hem dus ombouwen naar 16v, incl. remmerij voor en achter. Vandaag heb ik de achteras met remdrukverdeler en remklauwen gekocht , brandstof pomp en hulppomp . Draadboom ( helaas oud model). en de fusee stukken voor met remklauwen. Qua velgen weet ik nog niet wat eronder moet komen, ik had een setje rm velgen liggen maar die heb ik verkocht. Omdat ik toch wat breders eronder wil hebben. Misschien ook wel wat groter. De trekhaak die erachter zit moet natuurlijk ook nog verwijderd worden. Hier alvast wat foto`s van de auto zoals ik hem kocht die dag: Last edited by RonPolo : 07-05-2006 at 17:47. |
#2
|
|||
|
|||
USA achterlichten en kentekenplaat houder ( zwarte plaat kofferklep) zijn ook onderweg naar mij toe.
Voor wil ik de stadslichten nog verhuizen naar de knipperlichten voor de Ami look. |
#3
|
||||
|
||||
mooie kleur! plannen klinken goed hou ons op de hoogte!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#4
|
||||
|
||||
persoonlijk vind ik het zonde wat je hebt gedaan..... originele look met schroefset en rm`s lijkt super...
naja.. mooie auto verder...en succes met de ombouw
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
qua uiterlijk blijft hij redelijk origineel hoor.
Enkelt de rm wielen vind ik gewoon even te klein. Verder blijft hij op de ami achterkant en velgen redelijk origineel. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is zeker vet als je ook het bijbehorende kenteken hebt!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
Jij bent goed bezig zie ik wel!! Ga zo door!
Maar zo lang je 1600 carbje nog lekker doortuft zou ik niet met een motorombouw beginnen... Zo kom je toch ook wel op de meetings!! Check: www.trunksociety.com en meld je maar even aan! |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is geen probleem hoor, heb ze al laten maken. Ik heb alleen geen 18:02 ontheffing. Dus dat word even illegaal rijden. Ik laat daarom ook de originele in de kofferbak liggen, altijd makkelijk mocht ik aangehouden worden. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks, maar de motorombouw doe ik omdat ik het beter vind rijden. 1.6 schiet niet echt op he! En ik zal me zeker binnekort even aanmelden bij de trunksociety. |
#10
|
||||
|
||||
Motorombouw naar 16v is wel veel werk ,verkijk je er niet op ,of je moet er ervaring mee hebben !
We hebben die van lunatik net een weekje draaiend ,en de ombouw is op zich wel te doen ,maar je moet wel veel kabelwerk ombouwen ,vooral van oud type kabelboom( Motor) naar nieuw type kabelboom(auto) Je moet wel veel omzetten (solderen) In ieder geval succes! Check anders lunatik's topic eens........ http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18579 |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb wel wat ervaring met auto`s hoor. Ik werk nu ruim 10 jaar als monteur. En ik ben ook druk opzoek naar een nieuw type draadboom , en volgens mij heb ik deze nu ook gevonden. Incl. de motor , versn. bak. aandrijfassen, radiateur , ecu, ontstekings module etc etc. Enigste is nog dat ik nu een opvoerpomp met vlotter heb liggen voor in de tank van het oude model . Dit is met 3 aansturingsdraden. En het nieuwe type is met 4 draden. Nu moet ik dus nog even uitzoeken waarom daar verschil in zit. Misschien dat jij me daar mee op weg kan helpen door te vertellen wat het verschil is. ps. check je PB even als je wilt. Last edited by RonPolo : 17-04-2006 at 15:29. |
#12
|
||||
|
||||
Jij hebt de pacific Jetta, dus kan je zeker je tank laten zitten. Je moet inderdaad wel die opvoerpomp plaatsen, inclusief de bekabeling daarvoor. Maar als je dan toch bezig bent is dat een koud kunstje.
|
#13
|
|||
|
|||
He ronald
Wanneer ga je eigelijk beginnen? Meld het ff als je begint dan kom ik ff een keer kijken op een zaterdag ofzo ben benieuwd naar je aanwinst dan kom ik ff met mijn Jetta of met de vr6 langs. Goed bezig Dennis
__________________
VW Caddy 2.0 SDI VW GOLF 1 1983 |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Opvoer pomp heb ik sidns vandaag 2 type`s voor. Oud model ( naar horen zeggen) 3 polig Nieuw model 4 polig. En voor de zekerheid heb ik erook een tank bij zitten en de hoofd pomp voor onder de auto. Ik heb nu dus een dubbel setje, kan niet fout gaan eigenlijk. Van de week ga ik bij een sloper 16v golf de draadboom vanaf de pompen naar de zekeringenkast verwijderen voor mezelf. Helaas was de motordraadboom niet bruikbaar meer ( veel in geknipt) ik neem die voor de zekerheid ook nog wel mee als reserve. Ik probeer nu zoveel mogelijk te verzamelen cq kopen om straks de ombouw in korte tijd te kunnen afronden. Vandaar dat ik ook op safe speel door sommige dingen dubbel te kopen van oud en nieuw type. Kan ik altijd nog de juiste keuze`s maken. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Begonnen ben ik al even, maar niet zichtbaar echt verder, eerst alle onderdelen verzamellen en dan als ik 200% overtuigd ben dat ik alles heb dan begin ik. De bedoeling is om het binnen een paar dagen voor elkaar te gaan maken namelijk. Ik bedoel in een weekje vakantie. De motor eruit halen en het nieuwe hart te plaatsen is nog geen dag werk. Daarbij heb ik in mijn hoofd uiterlijk 2 dagen om de bedrading en brandstof aanvoer voor elkaar te maken. Als dat al niet lukt mag mijn baas me wel ontslaan. Verder ben je altijd wel welkom hoor Dennis voor een bakkie koffie. Ben erg benieuwd naar jouw sletta. |
#16
|
||||
|
||||
Veel succes, en hou ons op de hoogte.
PS. Velen hier zijn fotogeil. |
#17
|
|||
|
|||
Als er veranderingen zijn dan komen ze zeker hier met foto`s te staan hoor.
Als het goed is deze week een paar kleine update`s. |
#18
|
|||
|
|||
Zo even een kleine update.
Vrijdag avond heb ik bij erdem mijn schroefset opgehaald en gemonteerd meteen. Incl. toplagers vernieuwd. USA / China : achterkant is ook binnen gekomen deze week. Ziet er goed uit ( kan ook niet anders want het is nieuw). De kentekenplaathouder wou ik in carresorie kleur hebben. Enigste nadeel is dat mijn vaste spuiter midden in een verhuizing zit en dus geen tijd heeft. Daarom heb ik het voor tijdelijk zelf even gedaan vandaag. Resultaat is niet eens zo heel erg slecht mag ik zeggen. Hij ligt nu uit te dampen, dus even afwachten hoe het geheel is geworden morgen. Foto`s volgen nog hiervan... |
#19
|
|||
|
|||
Zoals beloofd hier de foto`s van de geplaatste supersport schroefset en de usa achterplaat en lichten.
De achterkant wil ik in de loop van deze week monteren. Ik zit nog te wachten op de "kleine" kentekenplaten . Op deze foto`s is trouwens ook te zien dat de Pacific striping verwijderd is en alle logo`s zwart zijn gespoten. Ziet er al een stuk beter uit moet ik zeggen. |
#20
|
||||
|
||||
Goed op weg hoor !
komt helemaal goed zie ik wel ,ben benieuwd naar de volgende vorderingen ! |