#1
|
||||
|
||||
extreem verlagen....?????
Vraagje aan iedreen die hiervan iets weet;
ik ben dus nog steeds bezig aan mijn '64 vari (zie projecten, ja ja niet echt up 2 date). Maar ik ga binnen kort beginnen met de ophanging voor achter. doel ------>2 the ground, maar hoe? Gewoon verlagen is geen probleem, maar heb begrepen dat er wel een probleem komt met je fusees toch? verlaagde spindels (5 gaats trommels) is ook een probleem, en air ride is een €€€ probleem. Problemen problemen. iemand een oplossing? zodat het technisch verantwoord is en een beetje te doen qua conford??? O ja ik heb al 5-gaats sprint star's liggen voor em.
__________________
a vw barner , just aircooled |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Is conford = comfort??? In dat geval gaat het dus nie samen, verlagen en comfort.
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Je gaat comfort (dat bedoel je toch?) inleveren, maar zelfs een verlaagde type3 rijdt een stuk lekkerder
dan een zwaar verlaagde kever, omdat een type3 gewoon net ff wat meer 'auto' is dan een bug. 5-gaats sprintstars ... das steek 5x205, en 15", dus je zult ook wat verlaging uit je bandanmaat kunnen halen. Vóór kun je als laagste band naar een 165/45x15 gaan (is in totale hoogte 100mm lager dan je orginele maat), en achter zul je (ik neem aan dat je 5,5J's hebt) naar een 175/55x15 kunnen gaan .. zo blijft de look ook een beetje goed. Verlaagde (of dropped) spindles zijn voor een type3 -zover ik weet- niet leverbaar, maar om een type3 te verlagen heb je -behalve een paar kortere dempers- geen extra hulpmiddelen nodig, gewoon de torsies voor en achter verstellen. Hou wel de 'knikhoek' van je fusseekogels in de gaten, maar die ligt bij een type3 verder weg als bij een kever of bus. Reken er wel op dat bij twee of meer tanden achter verlaging (je hebt achter pendelas) je achterwielen goed schuin gaan staan, en dat geeft weer meer bandenslijtage, dus misschien kun je dan beter op zoek naar een IRS achterbrug.
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 12-04-2006 at 12:02. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Die knik hoek ben ik het meeste bang voor eigenlijk, maar daar is geen oplossing voor dus? Als ik nou naar een IRS achterbrug pak, kan ik dan wel op 5-gaats blijven dan?
__________________
a vw barner , just aircooled |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
is het MUGGEN ZIFTER of MUGGE ZIFTER
__________________
a vw barner , just aircooled |
#6
|
||||
|
||||
Misschien bedoelde je wel wat anders waar ik nog nooit van gehoord had.
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
ja als je over gaat op irs kan je 5 gaats houden, bij komend voordeel misschien op pendelas kan je maximaal een 185 band kwijt op irs tot 205.. en wat betreft verlaagde spindels...bert t3 hier op het forum maakt deze en ze zien er keurig uit, deze verlagen zo'n 5 cm ong kosten geloof ik rond de 250 euro, maar dat weet ik niet zeker, maar ik denk dat je ook al vrij ver kunt gaan met de orginele fusee's hoor...als de de kombinatie lage band doe met een nog net acceptabele hoek van de kogels heb je al moeite genoeg met een drempel denk ik
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Idd Prijs dik x 2 ! www.BerT3.be BerT3 |
#9
|
|||
|
|||
2tanden 195/55 vanvoor wegligging + comfort is supper! daily driver, dus rijdbaar laag vanachter is het 195/65 standaard hoogte gezakt door de jaren, maar nergens raken! tis wel een '68 dus 4gats
__________________
trailerqueens SUCK Notchback '68 daily driver http://photos.yahoo.com/tanguylegrand |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Herstel: op IRS kan je tot 225/45/17 kwijt (wel kleine aanpassingen aan schokbrekeraanslagplaat en binnenkant lipje van het spatbord, maar geen 'uitgetrokken' schermen nodig!) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom denk je dat ik alles naar IRS heb omgebouwd ?? btw, Usertje rijdt met zijn pendelas type3 achter met een Kerscherschijfremset, én met 8x16 met 205/45, en dat gaat nét ....
__________________
Alain Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
nét??? das fries voor NIET!!! alleen achter loopt er niks aan, gaat dus gewoon prima! met vrienden én volle bepakking (lees: treetje bier), draait alles geruisloos rond! piep3af
__________________
WILL NOT SHIP TO NIGERIA OR OTHER COUNTRY - NO SCAMS! ONLY FOR SALE FOR CASH www.xposure.nl the aircooled territory |
#13
|
||||
|
||||
Goedkoopste oplossing is gewoon maximaal verlagen door draagarmen te verdraaien. Je klapt af en toe wel bij hard remmen of drempels op de stenen en de onderkant van je voorraas wordt wat afgeschaafd
zie foto Vergeet niet het sleepoog er af te slijpen anders ligt ie gewoon OP de grond. Kijk zo kan ie wel... zeker 3,5 centimeter grondspeling Nadeeltje is na een jaar drempels in Nederland is je as dusdanig afgeschaafd dat ze hem afkeuren bij de APK. Even andere as eronder en klaar is klara.haha. O ja, ik heb gewoon 195/50/15 voor en 205/nogiets/15 achter op iets verbrede VW krruisvelgen. Past perfect met een klein beetje schaven voorzijde bij scherp sturen.
__________________
69 Type 3 Fastback - 71 Type 3 Notch - 72 Type 1 Kever Last edited by bughead : 08-06-2006 at 21:34. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
ik had voorop smart bandjes liggen (145 breed) door de lage bandjes kom je nog wat lager en je raakt niets. dit was hem.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |