Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-05-2006, 17:41
Thijs99 Thijs99 is offline
Forum Newbee

Default Remblokken..

Voor de Hardrijders, eigenlijk meer de Hard remmers onder ons:
Een vraagje.

Ik heb een Golf 2 gti 16V,
G60remmen voor
Stnd. 16v klauwen achter.
Nu ga ik hier nog Stalen remslangen (goodridge) op monteren.
+ Speciale remvloeistof en evt. nog verstelbare remkracht regeleaar naar de achter wielen, je kan ongeveer 10%meer remmen achter dan met een orig. remsysteem.

Ik wil met Brembo sport schijven v+a gaan rijden (die met die groeven)
Of zijn er mensen die een leuk setje weten om naar geventileerd te gaan achter (liefst met stnd. klauwen)

Wat is jullie ervaring met remblokken?
Van de een hoor ik dat de lukas blokken die brembo aan raad wel goed zijn,
EBC green / red? stuff hoor ik hele goede verhalen over
Carbon loraine remblokken zijn er ook dan nog,
Sparco? weet niet wat ik me daar bij moet voorstellen

Dus iemand ervaring? Wil wel direct redelijk kunnen remmen, niet dat ik de straat uit kom en geen remmen heb, ietsje minder kan wel maar moet wel kunnen remmen

Greetz Thijs
Reply With Quote
Old 23-05-2006, 17:46
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!

ferodo icm met brembo is errug lekker, en greenstuff.. ik weet het niet meningen zijn zeeeeeeer verdeeld...

en geventileerd achter lijkt me wat overdreven...
Reply With Quote
Old 23-05-2006, 18:10
Forum Newbee

Ja ik heb ook zeer uit een lopende verhalen gehoord over diverse merken remblokken, dus ik dacht ik gooi het eens in de groep, ik ken ook mensen die zweren bij complete set Sparco blokken + schijven, terwijl ik ook hoor dat die geboorde sparco schijven graag willen scheuren.

Ik zag setje op amerikaanse site staan voor geventileerd achter (meende iets van $800,-), maar omdat er ook voor golf2 ombouw setjes zijn om VOOR van massief naar gevent. te gaan (dunnere blokken), kon het zijn dat iemand ook zoiets wist voor achter
Reply With Quote
Old 23-05-2006, 18:50
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Wat ik ook gehoord heb is dat tie gegroefde schijven van brembo (zo van een set van ebay ofzo, geen idee welk merk dat dan is) geluid maken door die groeven. Heb ik me maar laten vertellen hoor.

Maar ben je bang dat je ingehaald word door je kont, vanwege die grote remmen achter? Of wil je je wagen door midden scheuren door te grote remdruk achter?

Ik heb EBC schijven met greenstuff blokken volgens mij (G60 voor achter ori 16V remmen) en stopt goed, wel heel anders als de Passat 3BG van mijn pa bijvoorbeeld. Die "bijt" zo.
Reply With Quote
Old 23-05-2006, 19:15
Forum Newbee

De kont van de auto zal je gaan inhalen door te veel remdruk achter, maar als je met meer remdruk achter rijd, is de remwerking beter, hij zal minder door willen drukken zeg maar. En ik ga de auto voor Semi circuit gebruik, gebruiken.

En heb graag super goede remmen, moet zeggen dat die eerste golfjes 4 (98) die bijten pas op het pedaal, is ff wennen maar remt super
Reply With Quote
Old 24-05-2006, 08:05
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Lexo

reddstuf blokken, die moeten echt warm zijn om hun werk te doen. op de straat is dat dus echt nix!

||Corrado G60||
Reply With Quote
Reply

Posting Rules