#1
|
|||
|
|||
nieuwe uitlaat...welke?
Hallo,
de ganse uitlaatlijn van men golfje is volgens mij wel eens aan vervanging toe, heb de search al gebruikt maar niet direct een antwoord gevonden. Ik zou graag een spaghetti plaatsen met en nieuwe uitlaatlijn op. Nu, op intenet (ebay.de) vind ik zo direct 2 merken: supersprint en powersprint. Iemand ervaring met dit 2de merk? Supersprint is wel kwaliteit dacht ik... Dan wordt het kiezen tussen groep A of groep N, als ik me niet vergis is de diameter van groep A 63.5 mm en groep N 45mm maar zijn er nog verschillen? Ik had ergens gehoord dat een groep A lijn enkel voor racerij was en niet toegelaten is op de openbare weg? Welk type zouden jullie me aanraden? Groep A of N? Nu ligt er een 1500 in men golf mr de kans is groot dat die binnen afzienbare tijd plaats maakt vr een gti-motor, dus de uitlaat is ocerzetbaar. Maar wat ik me afvroeg, zulk een uitlaat, doet dat iets bij een voor de rest standaard motortje? Of om even samen te vatten: wat vr uitlaatlijn raden jullie me aan? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Ik verkoop al jaren spagetti spruitstukken en complete uitlaatsystemen in groep N en groep A van Simons en heb er erg goede ervaringen mee.
De spruitstukken kosten € 275,- De groep N uitlaatsystemen ( 51 mm) € 275,- De groep A uitlaatsystemen € 275,- ( 63,5 mm). De groep A uitlaatsystemen zijn bedoeld voor de motoren met veel vermogen, met een 1500 ben je beter af met een groep N systeem.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#3
|
||||
|
||||
Als je nog van motor gaat wisselen zou ik nog ff wachten met het plaatsen van een ander spruitstuk.
Een groep N is beter voor je 1500cc motor maar een groep A kan weer op die gti motor. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Het spruitstuk voor 1.8(8v) is toch zelfde als voor een 1.5 of ben ik verkeerd? Wat voor negatief effect zou een groep A hebben op men 1.5 als ik deze zou kopen want uitlaat loopt echt op zijn eind en de motorwissel moet nog wachten? Is het verschil tussen de groep A en groep N zo groot als je ze aan een gti motor hangt? |
#5
|
||||
|
||||
Jeroen ik heb al een aantal keren naar je gemaild voor wat info over die groep a systemen maar nog nooit veel info terug gehad. Druk of een foutje?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
http://www.bolku-tuning.nl/
Staat ook zijn telefoonnummer op . Is erg ouderwets maar werkt meestal een stuk beter dan mail of SMS |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb geen idee of het op de kop past maar het spruitstuk voor de 1.8 is speciaal gemaakt voor de 1.8(bepaalde afmetingen enzo..) En als je op internet kijkt zie je meestal dat een 1.8 spruitstuk alleen op 1.8 en 2.0 8v motoren past. De diameter van de groep A is groter dan de N en daardoor zal de tegendruk laag zijn waardoor je eerder terkkracht in lageren toeren verlies dan wint. Maar je kan hem gewoon monteren hoor... Verschil tussen een A en N op een 1.8 8v GTi weet ik niet. |
#8
|
||||
|
||||
Het spruitstuk past idd ook op de 1,5. ( past dus op 1,5 1,6, 1,7 1,8 1,9 en 2,0 8V).
Als je van plan bent om een 1.8 GTI motor te monteren zou ik idd voor de Groep A uitlaat gaan. @Volkswagenracing: Ik heb het idd erg druk, maar dat is natuurlijk geen excuus...... Ik zal vanavond je mail even opzoeken en beantwoorden, sorry!!
__________________
Groeten, Jeroen. |
#9
|
||||
|
||||
@ Bolku, komt goed, ik zie het van zelf wel.
@Gert, Bellen kan idd ook altijd nog. Maar als je netjes alles zwart op wit wilt hebben om te gaan vergelijken is mailen natuurlijk nog altijd de beste keuze. Echt een top uitvinding
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |