#1
|
|||
|
|||
Golf Mk1
Zo.......het heeft ff geduurd:
maar hij rijdt, gekeurd en wel!!! Na ruim een jaar knutselen, en helder nadenken rijdt ie eindelijk: Na eerst anderhalf jaar te hebben rondgereden met de 1100cc toch maar besloten dat er een andere motor in moest. Eerste plan was om er een 1600 gti in te hangen, maar na wat zoekfunctie's te hebben geraadpleegd 'leek het ook wel leuk' om IETS ANDERS!! Keuze viel dus op een 1300cc g40, volgens de kenners moest dit redelijk te doen zijn. Na lang zoeken(in dit koude kikkerlandje een hele toer!!!) een blok aangeschaft via ebay(duitsland). Blok opgehaald in de februari 2004, en vervolgens allemaal nieuwe pakkingen en vloeistof erin. Vervolgens een fris kleurtje gegeven. Hier had ik foto's van maar................Helaas, nergens meer te vinden(heb wel eens wat ruzie met pc en dan is format c vrij snel gebeurd......) Eerst maar eens wat foto's van de huidige staat(juli 2005) Groet, roald |
#2
|
||||
|
||||
Man, dat ziet er goed uit! Wil ook wel van de plek, zeker?
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#3
|
|||
|
|||
Ziet er super uit, en weer eens wat anders als alle 16v en G60 projecten.
|
#4
|
|||
|
|||
inderdaad ziet er netjuhs uit, flink koppel zon ding ?
|
#5
|
||||
|
||||
oei mooi man!
cool die klapraampies voor, dat kleurtje rood, gti interieur, en natuurlijk de motor velgies zou ik ff het orgineele zwart in terug doen erg knap golfie |
#6
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
Nog ff zeiken: waarom haal je je spruitstuk er niet even af als je je blok spuit? Of ff afplakken? En ik zou de bedrading bij je termostaathuis wat beter beschermen. Het word daar erg heet! Verder: complimenten!
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#7
|
||||
|
||||
ziet er netjes uit
__________________
Greetz steve
|
#8
|
||||
|
||||
zeker mooie auto, wil wel van zijn plek met zo'n motor :biggrin:
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#9
|
|||
|
|||
Tot zover bedankt voor de reactie's!!!
Draden bij thermostaat huis moeten nog ff in de krimpkous, en het spruitstuk nog ff ontdoen van wat spuitwerk. Velgjes laat ik echter zo, vindt dit mooier dan met een zwart hart. Ben eind maart 2004 begonnen om het oude blok eruit te halen, dit was in een dag geregeld!! Mooi vlot dus, en ook meteen verkocht, compleet met bak en steunen. Vervolgens met de g40 aan de gang gegaan. Aan distributiezijde moest sowieso een 'andere' steun komen. Na veel denkwerk kwam ik erachter dat de steun van de g40(dat hele geval waar g lader en dynamo ook allebei aan hangen) van gietstaal is, en dat dat prima te lassen is . Dus de orignele steun van de g40 aan distr. zijde door midden laten slijpen door kennis die bij constructiebedrijf werkt, stukie er tussen uit en weer vast. Dat was al een aardige vooruitgang in het proces. Vervolgens ophangrubber vanuit een polo op de kokerbalk gelast, waar vervolgens steun van blok mooi overheen valt(zie 1ste foto, net voor luchtfilter)Aan bakzijde moest ook een andere constructie komen. Hier heb ik van 2 steunen(1 van een 1600 diesel, en 1 van mijn eigen motor(1100cc) 1 passende gemaakt. Na een paar keer de juiste hoek goed kunnen bepalen, en volledig aan elkaar vastgelast met een mooie dikke lasnaad en afgewerkt met lijmkit.Zal er eens een foto van maken. De steun aan de achterkant van de bak kon ik zo bij mij onder aan de auto bevestigen, en aan de voorzijde kon ik de steun mooi gebruiken die ik nog overhield van de 1100cc. Dus hangt nu op 4 punten vast aan de auto, niet verkeerd!! Blok erin hangen ging prima, hangt mooi waterpas en loopt nu dus ook mooi stationair in de rondte. Aandrijfassen was ook nog een probleem, assen van een 1600 diesel passen prima, maar de linkeras is net 2cm te kort. Dus na wat zoeken en navragen de oplossing: linkeras van golf mk3 diesel, rechts van mk1 1600 diesel. Een hele strijd gehad om de kabelboom goed aan te leggen, maar gelukkig kwam ik via dennis(dennis@polo86c.nl) in het bezit van het een en ander. Dennis: HULDE!!! Na alles netjes te hebben aangesloten de proef op de som. Alles behalve aanslaan. Teleurstelling.........wat nou weer?!?!?!? |
#10
|
|||
|
|||
Dus weer op onderzoek uit. Brandstof check, vonk check, alle draden check.
Bleek uiteindelijk dat er verkeerde bougies inzatten....! Toen ik het blok kocht(niet draaiend gezien, dus altijd een gok) zaten er bougies in van het merk BERU. Na wat zoekwerk bleek dat een g40 loopt met bougies van BOSCH..... en niet zulke goedkope ook!!!!! Bougies gehaald , erin: Starten maar!!!! Dat was ergens in april, dus alles klaar gemaakt, motorkap erop en maar voor een apk'tje. Er kwam nog wel wat zwarte rook uit het pijpje, , maar dat lag volgens ons echt wel aan de ontsteking(niet op tijd of zoiets) Dus maar laten keuren. Op een stadslichtje en wat aanslepen bij de ic linksvoor na niks aan de hand: maar wel een co van 10%!!!!!! De garage wist het echt niet meer, de auto moest maar naar een vw specialist.......... Auto weer terug gehaald, en maar eens rustig door de Reperaturleitfaden van Dennis heen gebladerd. Specialist ben je tenslotte na anderhalf jaar zelf!!!! :o :o :o :o , we waren wel degelijk wat vergeten... Slangetjes vanaf ecu naar slang op rembekrachtiger, en slangetje van drukregelaar eveneens naar rembekrachtiger.Voor de zekerheid ff gecheckt bij dennis, en bleek idd zo te zijn. Na dat we die simpele handeling hadden aangesloten opnieuw gestart: weg was de zwarte walm uit het pijpje!!!! Zo zie je maar weer. Opnieuw naar de garage om de co te meten en auto af te melden: co is nu 0,598% en auto afgemeld!!!!! :biggrin: :biggrin: Dus eindelijk lekker rijden. Nu nog wat drukmeters, en temp meters aansluiten, het leukere werk Hou jullie op de hoogte groet, roald |
#11
|
||||
|
||||
He Roald,
Helemaal goed bezig hoor !!!! Complimenten !!!! Wat voor uitlaat heb je er trouwens onder hangen, en kun je misschien een foto daarvan plaatsen (van zeg maar: onder/achter aanzicht) ?? Leuk project verder, hou ons op de hoogte he !!!!!! Grtz................. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#12
|
||||
|
||||
Mooi en slim van je om een G40 te gebruiken .
Enige puntje wat ik als negatief wil spuien : gooi die velgen weg . Dertig in een dozijn modellen sorry . Bij iets unieks wat je nu gebouwd hebt horen ook unieke velgen |
#13
|
||||
|
||||
Eindelijk dan!
Al een tijdje niks gehoord over je project... Heeft erg lang geduurd al met al... Maar je mag er dan ook trots op zijn! Wou dat ik eens serieus eens iets bereikte... Ben het eens met Gert over de wielen... moet iets anders onder... (witte Ronal Turbo's kopen? :p even polijsten... En heb nog een setje 14 inch Pirelli met ori alu kapjes... Zouden super staan! Maar worden straks wel duur... ) Heb je nog nooit gespot eigenlijk... Ga je binnenkort nog naar meetings ofzo? Drachten vrijdag?(streetrace op de air-strip) nieuwe plannen? of is ie nu klaar...?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#14
|
||||
|
||||
mooi bakje, moet wel tof zijn aan de lichten, zo goed als standaard golfje tot er op de gas getrapt wordt
veel verbaasde gezichten zeker
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#15
|
|||
|
|||
Het heeft idd vrij lang geduurd, langer als gepland. Maar ja, dat zal in de meeste gevallen wel zo gaan, en hij rijdt nu toch !!!!
Zoals ik al eerder zei, velgen blijven er iig onder, misschien nog wel polijsten, maar dat is voor later. Wil er eerst een veerpootbrug op hebben, zal ook wel weer een klein bouwprojectje worden aangezien het gasklephuis een beetje in de weg zit voor een standaard brug.... misschien iemand een idee??? ben zeer zeker nog niet gespot, is pas sinds dinsdag officieel gekeurd. Heb voor de tijd natuurlijk wel gereden, maar meestal dicht bij huis. Meetings zit er nog ff niet in, ga volgende week eerst ff 3 weekjes er tussen uit!!!! Klaar is ie nooit: drukmeter(lader en olie) temp meter voor olie, andere vloermatten,stuggere veerpoten(niet lager, anders komt ic aardig dicht bij de grond) ff andere radiator want deze heeft z'n beste tijd wel gehad. Grootscheepse projecten zijn het iig niet, zal kleine dingen zijn Want ja, wat zou ik er nog aan kunnen/moeten doen?!?!?! *Goed in de lak *Aardige motor onder de kap *Geen mankementen of iets dergelijks groet, roald |
#16
|
|||
|
|||
foto's
Speciaal voor Fred(aka Little Red Rooster)
vandaag de draden voor thermostaat huis ff netjes ingetaped, spruitstuk ontdaan van wat spuitnevel :o :o morgen de meters aansluiten, zal uiteraard ook hier ff foto van maken groet |
#17
|
|||
|
|||
vergeten
ging ff iets niet helemaal ok
nogmaals, speciaal voor fred, foto van de remus |
#18
|
||||
|
||||
wil t nog een beetje vlotten roald? binnenkort maar eens op bezoek bij jou en vrouw
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |