#1
|
|||
|
|||
Ervaring met 276 graden nok?
wie heeft er (goede, slechte) ervaringen met een 276 graden nok. Is het een goede koop voor wat meer power of valt dat tegen? Het blok heeft verder vrijwel geen aanpassingen, maar in de toekomst wordt de kop nog bewerkt en gevlakt en komt er nog een complete nieuwe uitlaatlijn (met spagettie) onder. Haal ik zo redelijk wat potentieel uit de setup, of kan ik beter kijken naar een nok met wat meer graden, bijvoorbeeld 280 - 290 nok.
Nog steeds ook een 300 graden nok op het oog, deze is vrij scherp, maar de kleplift is niet zo extreem (10,8). Zal deze het stationair lopen en koppel onderin dan alsnog extreem in de war gooien? Alvast bedankt ! PS. ken de search, maar het gaat me hier meer om eigen ervaringen ermee ! |
#2
|
|||
|
|||
Kan beiden namelijk voor dezelfde prijs op de kop tikken...
|
#3
|
||||
|
||||
5-7 pk hooguit.
Het gevoel zal je laten denken dat je veel vermogen hebt gekregen. Komt omdat het koppel verlegd wordt. Je koppel is het belangrijkste voor je gevoel. Schat dat je een 10-15nm meer kunt krijgen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#4
|
||||
|
||||
Heb in mijn dx een 275 graden nokkenas laten zetten, icm met een spaghetti en een groep A uitlaat. Op de rollenbank liep ie allerbelabberdst(waarschijnlijk een verstopte injector), maar wel 125 pk en een max koppel van 177 Nm bij 3000 toeren(standaard 153/3500).
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#5
|
||||
|
||||
Yep,
Ik zou idd voor die 276 graden nokkenas gaan, is voor straatgebruik precies goed. Zoals Rinus al schrijft, zijn cabbie is ook door mij gedaan, krijg er best behoorlijk wat koppel erbij en voor je gevoel krijg je er 30 pk bij. Let wel even op het merk van de nokkenas, ook hier geld; goedkoop is duurkoop....... Als je echt gewoon iets goeds wil en advies over wat voor jou de beste keuze is mag je me altijd bellen; 06-52356776. Ik lever nl. nieuwe nokkenassen van superieure kwaliteit voor € 250,-
__________________
Groeten, Jeroen. |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb een nok van rond de 300 graden, en het is wel te doen hoor alleen stationair moet je hem wat hoger zetten, en je vermogen komt wat later in.
Maar die 276 is wat normaler, en zal zeker fijner rijden. |
#7
|
|||
|
|||
Patrick: hoe is de rest van je setup? En stottert hij bijvoorbeeld erg? Als hij maar niet ongelooflijk gaat stotteren of stoten wil ik best voor de 300 gaan. Hij is toch niet voor alledag en hij mag best een beetje racy zijn. Als ik hem nog maar wel fatsoenlijk warm kan rijden...?
Jeroen: Ja ik heb jou ook al in mn achterhoofd , maar deze kwam ik toevallig tegen! Het merk weet ik zo niet. Wanneer moet ik het absoluut niet doen? Bedankt voor de reacties ! |
#8
|
|||
|
|||
|
#9
|
|||
|
|||
Niemand meer?
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb heel mijn blok maximaal laten tunen daarom heb ik zo,n gekke nokkenas. Tis nog best wel rijdbaar, alleen in de stad of met file is het een ramp, maar dat komt in mijn geval normaal nooit voor. Ik stuur je ff een pb. |
#11
|
|||
|
|||
Ontvangen en beantwoord , Thnx!
Maar wat versta je onder een ramp dan...stotteren, bokken, afslaan, toeren maken ? |
#12
|
|||
|
|||
Mmmm, het is een 300 graden nok van Schrick...(niet onbekend dus)
Dus...? |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Nou een ramp is overdreven, maar het is allemaal niet zo soepel als een normale wagen. Je moet toeren maken, en dan is het of gelijk hard optrekken of bokken. Zenuwachtig rijgedrag. |
#14
|
|||
|
|||
Mmmm, ADHD zeg maar
Nja hou wel van hitsige dingen ... |
#15
|
|||
|
|||
Nou heb ik nog 2 vragen...
Die 276 graden nokkenas is van onbekend merk. Hij heeft op een G60 gezeten en de eigenaar zegt dat zijn kleppen 3x zo hoog kwamen als origineel . Wat raden jullie aan mbt deze nok? Beter deze doen, of toch die 300 graden van Schrick proberen? Alvast bedankt ! |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Zo te lezen heb je je nog niet verdiept in wat een Nokkenas voor funktie heeft, laat staan de werking. Een G60, geblazen motor, nokkenas is niet geschikt voor een zelf aanzuiger. Een 300 graden nokkenas, is een as waar je een motor omheen bouwt, en niet even bouw in en rijden maar. Concept van een motor is mucho importante.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Dat van die G60 vraag ik dus ook, want er word of forums ook gezegd dat de originele G60 nok zo in je 8v kan . En ik vraag welke nok ik het best nu (alvast!) aan kan schaffen ivm met de veranderingen die ik uit wil gaan voeren; spagettie, kop flowen en bewerken, lichter vliegwiel, enz! Nu is die 300 graden nok van Schrick...ik wil weten of met deze nog enigzins (ik snap dat hij niet geschikt is ervoor) te rijden is. Als hij onder de 3000 toeren alleen maar bokt, hokt en stoot...wil ik hem niet! Is hij rustig, alleen totaal geen koppel onder de 3000, dan kan ik het nog overwegen! En dan, als hij toch stoot en bokt, helpen mijn lichtere vliegwiel en de eventuele andere veranderingen door voor meer koppel of een rustiger verloop te zorgen? Theorie is me wel duidelijk, maar ik heb liever ervaringen in de vorm van: 'Het reed voor geen meter, we hebben ****** aangepast en nou is het goed te doen, ook een aanrader om hem wat vroeger te zetten, scheelt ook voor het koppel onderin'... Snap je me nu ...? Maar alsnog bedankt! Edit: dat van die G60 nok vroeg ik in een andere thread , sorry!!! Last edited by TD15 : 05-05-2006 at 23:02. |
#18
|
|||
|
|||
Mmmm, blijkt dus zo te zitten:
Hij heeft een nok gekocht voor 8v mechanische stoters. Die wilde hij in zijn G60 plaatsen, maar dit wilde niet, want dat was hydraulische stoters en dan moest hij zijn kop uitfrezen... Ik heb verder nog niet gereageerd, maar lijkt me dat ik bij mij dan ook de kop uit moet frezen, want het verschil tussen de koppen is toch alleen hydraulisch of mechanisch en niet dat bij de ene de nok hoger zit dan bij de ander toch? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Nee dat is geen probleem, enige probleem kan je grondcirkel zijn van de nokkenas, en de lifhoogte van de nok. Een oude GTI heeft een mechanische kop, maar een G60 nokkenas is niet geschikt voor een gewone GTI. Dat heeft weer te maken met de klepoverlap, die voor je spoeling moet zorgen. Bij een G60 is dat n.l geen probleem die pompt en perst het er wel uit. Tevens is de snelheid van openen en sluiten anders. Maar goed, dat is wat ik bedoel.....concept. Probeer ingedachte maar eens de klepsteel te volgen hoe die wordt bewogen bij deze nokken. De mooie is 13,67 lift nagenoeg 300graden. (VWmotorsport) De lelijke is 9,2 mm lift met 254graden. (standaard G60)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG Last edited by Gti1-G60 : 06-05-2006 at 20:27. |
#20
|
|||
|
|||
13,67 lift past nooit in mijn kop...
Maar hij wilde dus van een atmosferische kop de nok overplaatsen naar een G60 kop...en daarmee gaan rijden... Dus hij is wel voor een GTi! Alleen...hij zegt dat hij zijn kop uit moest frezen, omdat hier hydraulische stoters in zaten. En dat vertrouw ik niet, want op de stoters na zijn de koppen van een G60 8v en een 8v GTi toch gelijk...? Nu we het toch over kleplift hebben...die 300 graden van Schrick heeft ene kleplift van 11,8. Dit is niet uitzonderlijk veel toch? Scheelt dit nog veel ivm het slechte lopen onderin toeren, vergeleken met een grotere lift? Bedankt Last edited by TD15 : 06-05-2006 at 20:36. |