![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik vroeg mij af of je het retourpotje nodig hebt bij dubbele webers...het is een beetje druk watbetreft de benzineleidingen onder mijn kap, en hoopte dat ik gewoon alleen een toevoer vanaf de benzinepomp kon gebruiken, ipv eerst naar het retourpotje, en dan door naar de webers. Heb een electrische pomp van 3,5 Bar erop zitten, houden de vlotternaalden dit vast?(zodat de boel niet overloopt) of moet ik er een drukregelaar tussen plaatsen?
Dick. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik snap je verhaal niet helemaal maar het kan veel makkelijker; elektrische pomp plaatsen welke +- 0.5 bar levert, benzinedruk regelaar ertussen, druk afstellen op 0.25-0.3 bar (meer dan genoeg!), retour op je carbs afdoppen en klaar ben je.
3.5 bar is VEEL en VEEL te veel...
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#3
|
||||
|
||||
![]() ehhhhhhhhhh...bedoelde ook 0,35
![]() teveel gezopen gister... ![]() die electrische pomp heb ik eronder zitten, met dus 0,35 Bar |
#4
|
||||
|
||||
![]() dan heb je nog wel kans dat hij het door de naalden heen blaast, drukreglaar kost 40 euries geloof ik....0.25 is meer als zat, mocht hij dan inhouden kun je hem altijd een trapje verder zetten. retour gewoon afdoppen dus.....en weg zijn je slangen
![]()
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#5
|
||||
|
||||
![]() top, ga ik een drukregelaartje plaatsen....
ruimt dan weer even lekker op he! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb gewoon een pompje van 0,35 bar. Deze stopt bij het minste of geringste beetje tegendruk in de leidingen. En pomp pas weer verder als de vlotterpen echt open gaat... En het werkt wel
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() dat zou wel weer zo'n 40 euries schelen.....dus die naalden kunnen wel 0,35 tegenhouden?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() kijk dan kan ik dit allemaal weer een beetje opschonen he.... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ow zo'n potje ja
![]() Mijn carburateurs (de vlotterpennen dan) kunnen de druk wel aan, want de pomp stopt gewoon met pompen. Maar ik heb 40DCNF Webers, en dat zijn de staande versie. Dus ik weet niet of daar onderscheid is in de druk die de vlotterpen aankaan. Denk het persoonlijk niet... |
#10
|
||||
|
||||
![]() retourleiding hangt toch onder je auto?
Gewoon een t-stukje plaatsen na de pomp: 1 naar de retourleiding, 1 naar de webers/solexen/dellorto's. (zo deden ze het vroeger bij de Polo 1 ook)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#11
|
||||
|
||||
![]() yep, is gewoon zon standaard dingetje
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() zo heb ik mijn dubbele wel. Dus mijn retour gaat weer naar m'n aanvoer
|