Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-04-2006, 11:23
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default retourpotje op webers

ik vroeg mij af of je het retourpotje nodig hebt bij dubbele webers...het is een beetje druk watbetreft de benzineleidingen onder mijn kap, en hoopte dat ik gewoon alleen een toevoer vanaf de benzinepomp kon gebruiken, ipv eerst naar het retourpotje, en dan door naar de webers. Heb een electrische pomp van 3,5 Bar erop zitten, houden de vlotternaalden dit vast?(zodat de boel niet overloopt) of moet ik er een drukregelaar tussen plaatsen?

Dick.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2006, 11:32
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

ik snap je verhaal niet helemaal maar het kan veel makkelijker; elektrische pomp plaatsen welke +- 0.5 bar levert, benzinedruk regelaar ertussen, druk afstellen op 0.25-0.3 bar (meer dan genoeg!), retour op je carbs afdoppen en klaar ben je.

3.5 bar is VEEL en VEEL te veel...
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2006, 11:39
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

ehhhhhhhhhh...bedoelde ook 0,35

teveel gezopen gister...


die electrische pomp heb ik eronder zitten, met dus 0,35 Bar
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2006, 11:41
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

dan heb je nog wel kans dat hij het door de naalden heen blaast, drukreglaar kost 40 euries geloof ik....0.25 is meer als zat, mocht hij dan inhouden kun je hem altijd een trapje verder zetten. retour gewoon afdoppen dus.....en weg zijn je slangen
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #5  
Old 30-04-2006, 11:47
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

top, ga ik een drukregelaartje plaatsen....

ruimt dan weer even lekker op he!
Reply With Quote
  #6  
Old 30-04-2006, 14:40
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Ik heb gewoon een pompje van 0,35 bar. Deze stopt bij het minste of geringste beetje tegendruk in de leidingen. En pomp pas weer verder als de vlotterpen echt open gaat... En het werkt wel .
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #7  
Old 30-04-2006, 16:33
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

dat zou wel weer zo'n 40 euries schelen.....dus die naalden kunnen wel 0,35 tegenhouden?
Reply With Quote
  #8  
Old 30-04-2006, 16:40
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default




kijk dan kan ik dit allemaal weer een beetje opschonen he....
Reply With Quote
  #9  
Old 30-04-2006, 16:51
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Ow zo'n potje ja . Komt gewoon van een 1500 carburateur af zeker?
Mijn carburateurs (de vlotterpennen dan) kunnen de druk wel aan, want de pomp stopt gewoon met pompen. Maar ik heb 40DCNF Webers, en dat zijn de staande versie. Dus ik weet niet of daar onderscheid is in de druk die de vlotterpen aankaan. Denk het persoonlijk niet...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #10  
Old 30-04-2006, 17:45
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

retourleiding hangt toch onder je auto?

Gewoon een t-stukje plaatsen na de pomp: 1 naar de retourleiding, 1 naar de webers/solexen/dellorto's. (zo deden ze het vroeger bij de Polo 1 ook)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 30-04-2006, 18:32
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

yep, is gewoon zon standaard dingetje maar staat niet echt netjes....de retourleiding loopt idd gewoon naast de aanvoerleiding, dus @ sjampoo je bedoeld meteen na de aanvoerleiding (na de pomp) een T-stuk, de ene weer op de retour en de andere naar de carbs?
Reply With Quote
  #12  
Old 05-05-2006, 15:23
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

zo heb ik mijn dubbele wel. Dus mijn retour gaat weer naar m'n aanvoer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum