|
|||
|
|||
wat is het verschil tussen een NZ motor en een 3F motor???
hallo kan iemand mij vertellen waar het verschil in zit van een NZ motor van 55pk en een 3F motor van 75 pk?zit er een andere cilinderkop op met een andere nokkenas ofzoiets en misschien een andere computer?wie weet hoe dat zit en misschien nog een 3F motor te koop?
Ik heb sinds kort een steilheck type 2 van '90 en daar zit een NZ motor in en ben eigenlijk op zoek naar een 75pk motor... Mvg Ferdi |
|
|||
|
|||
Verschillen:
- compressieverhouding (= zuigers, kale koppen zijn gelijk) - nokkenas (3F is wat scherper) - Ander (moderner) injectiesysteem En verder nog wat verschillen in de ontsteking, inlaatspruitstuk ruimer, enz... NZ ombouwen naar 3F heeft dus weinig zin. 3F blokken zijn in Nederland heel dun gezaaid, dus even over de grens in het oosten zoeken, bijv. via www.ebay.de Alhoewel uit een NZ ook wel wat te halen valt, afhankelijk van budget en doel..
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 Last edited by Dennis@polo86c.nl : 21-05-2006 at 22:22. |
|
|||
|
|||
Ik heb naar mijn weten een NZ blok... vraag me dus af hoeveel eruit te halen valt en natuurlijk wat het mag kosten. Wil m'n blok wel heel houden, aangezien hij net 84 dkm heeft gelopen. Mooie vondst voor een Polo uit '93 vind ik zelf.
|
|
||||
|
||||
Quote:
gebruik de zoekfunctie eens... of maak een nieuw topic aan..