Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2006, 19:38
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default Zelf een uitlaat maken

Beste mede-forummers:

Ik heb deze thread op het C-forum gestart, nu dacht ik dat kan ik best hier ook doen, hier loopt nogal wat kennis rond voor wat betreft doe-het-zelf.

Het volgende:

Zelf een uitlaat maken

Beste Corrado-mensen,

Sinds jullie (de meeste) allemaal een corrado 2wd hebben , is er voor jullie natuurlijk voldoende te koop op de markt.

Nu is er voor mijn type "auto-met-G60-motor" niet veel keus, en dat wat er is kost je een vermogen.
Nu ben ik aan het denken om er een zelf te maken, hoeft niet van RVS te zijn, maar wel een goede diameter hebben.
Ik weet niet precies wat de ideale diameter is voor een zwaar opgevoerde G60 motor, maar de Pijpenbuigers die je bijvoorbeeld bij Boels kunt huren gaan tot 2 inch (=60mm).

Meestal worden er uitlaten geplaatst van minimaal 2,5inch (=63,5mm) en dikker ( zie blue rallye met ik meen 76mm).

Hoe is dit nu op te lossen? Dempers kan ik best universeel kopen, buizen bij de buizenhandel en een buizenrekker om de zaak passend te maken. Ik zit dus nog met het buigen-issue....

Geef uw tips en adviezen! Nee, ik wil niet naar iemand toe die dat voor me doet, ik wil het zelf doen, dus geen uitlaten-goeroes aanprijzen!

Alvast bedankt!
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2006, 20:18
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

denk er wel aan dat je niet elke willekeurige buiger kan gebruiken
je moet een flexibele pijp hebben die hierbij hoort die je dan in de buis van de uitlaat steekt

doe je dit niet zal de buis op de plaats van de kromming een kleinere binnendiameter krijgen en de doorstroom is niet meer optimaal

en k weet dat je t niet vraagt, maar k ken toevallig een uitlatengoeroe die dit voor je akn doen, erg goedkoop
als je dan nog besluit dat je dit niet wil kan je hem altijd een belletje geven en effe wat info bij hem lospeuteren

succes dr mee!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2006, 21:27
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

bij sommige landbouwmechanisatiebedrijven hebben ze buigmachines tot die diameters
daar zou je het waarschijnlijk(bij lief kijken etc....) vast wel zelf mogen doen
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #4  
Old 15-05-2006, 21:43
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

A: Geen RVS ivm hite, neemt wel snel hitte op maar staat het niet snel af.
B: Staal is de beste oplossing met uitlaattape om het spruitstuk

Buigen, even kijken of er buigers zijn voor dunwandig en anders misschien goed heet stoken en dan buigen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2006, 21:53
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
A: Geen RVS ivm hite, neemt wel snel hitte op maar staat het niet snel af.
B: Staal is de beste oplossing met uitlaattape om het spruitstuk

Buigen, even kijken of er buigers zijn voor dunwandig en anders misschien goed heet stoken en dan buigen.


idd, gewoon met brandertje heetstoken. als je rimpels wilt voorkomen door het buigen met een brander, moet je de pijp afvullen met zand (en deze goed aanstampen) voor je gaat buigen.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-05-2006, 22:29
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Als je de diameter niet al te groot neemt zal de tegendruk hoger zijn waardoor je meer koppel krijgt, is sneller optrekken. Neem je een grotere diameter dan krijg je minder tegendruk, ietsie minder snel optrekken als gevolg en theoretische hogere top.

En bochten kopen en deze aan elkaar lassen dan?
Reply With Quote
  #7  
Old 16-05-2006, 09:51
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Hoi,

Ik maak zelf ook zgn "custom-made" uitlaatsystemen en kan je een hoop spullen leveren zoals dempers, buizen, bochten enz. in staal en RVS.
Prijzen vallen ontzettend mee!
Bel me maar eens, ik kan je ook adviseren wat je onder je Golf moet zetten ivm de aanpassingen aan de motor. ( ik neem aan dat de G60 niet standaard meer is...)
Ik kan ook een compleet uitlaatsysteem voor jouw Golf leveren, maar zelf maken is idd best leuk werk en je kan het systeem helemaal naar je eigen wens maken.

06-52356776.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-05-2006, 10:25
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,901
Default

rallyegolf driver, post dan ook es je bevindingen/vordering als je ermee bezig bent, ben erg geintresseerd
Reply With Quote
  #9  
Old 16-05-2006, 11:05
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Als je de diameter niet al te groot neemt zal de tegendruk hoger zijn waardoor je meer koppel krijgt, is sneller optrekken. Neem je een grotere diameter dan krijg je minder tegendruk, ietsie minder snel optrekken als gevolg en theoretische hogere top.

En bochten kopen en deze aan elkaar lassen dan?


Ik denk dat dit theoretisch wel zal kloppen bij een atmo motor, denk dat het bij een geblazen motor toch iets anders ligt...
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-05-2006, 12:39
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Ja ligt volgens mij ook wel anders. Bij een atmo motor gaat het pas écht verschil maken wanneer je inlaat en uitlaat mekaar een beetje overlappen. Dan is het echt belangrijk om goede tegendruk te hebben. Bij alles standaard maakt hij niet zoveel uit. Is leuk om te zeggen: ik heb meer koppel, maar merken doe je het vast niet ! Bij een geblazen motor overlappen inlaat en uitlaat mekaar vast niet en die heeft toch al zo'n klap koppel dat je je niet zo druk hoeft te maken over de tegendruk ...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum