Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-05-2006, 19:38
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore

Default Zelf een uitlaat maken

Beste mede-forummers:

Ik heb deze thread op het C-forum gestart, nu dacht ik dat kan ik best hier ook doen, hier loopt nogal wat kennis rond voor wat betreft doe-het-zelf.

Het volgende:

Zelf een uitlaat maken

Beste Corrado-mensen,

Sinds jullie (de meeste) allemaal een corrado 2wd hebben , is er voor jullie natuurlijk voldoende te koop op de markt.

Nu is er voor mijn type "auto-met-G60-motor" niet veel keus, en dat wat er is kost je een vermogen.
Nu ben ik aan het denken om er een zelf te maken, hoeft niet van RVS te zijn, maar wel een goede diameter hebben.
Ik weet niet precies wat de ideale diameter is voor een zwaar opgevoerde G60 motor, maar de Pijpenbuigers die je bijvoorbeeld bij Boels kunt huren gaan tot 2 inch (=60mm).

Meestal worden er uitlaten geplaatst van minimaal 2,5inch (=63,5mm) en dikker ( zie blue rallye met ik meen 76mm).

Hoe is dit nu op te lossen? Dempers kan ik best universeel kopen, buizen bij de buizenhandel en een buizenrekker om de zaak passend te maken. Ik zit dus nog met het buigen-issue....

Geef uw tips en adviezen! Nee, ik wil niet naar iemand toe die dat voor me doet, ik wil het zelf doen, dus geen uitlaten-goeroes aanprijzen!

Alvast bedankt!

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
Old 15-05-2006, 20:18
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

denk er wel aan dat je niet elke willekeurige buiger kan gebruiken
je moet een flexibele pijp hebben die hierbij hoort die je dan in de buis van de uitlaat steekt

doe je dit niet zal de buis op de plaats van de kromming een kleinere binnendiameter krijgen en de doorstroom is niet meer optimaal

en k weet dat je t niet vraagt, maar k ken toevallig een uitlatengoeroe die dit voor je akn doen, erg goedkoop
als je dan nog besluit dat je dit niet wil kan je hem altijd een belletje geven en effe wat info bij hem lospeuteren

succes dr mee!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 15-05-2006, 21:27
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast

bij sommige landbouwmechanisatiebedrijven hebben ze buigmachines tot die diameters
daar zou je het waarschijnlijk(bij lief kijken etc....) vast wel zelf mogen doen
Old 15-05-2006, 21:43
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to vwleusden

A: Geen RVS ivm hite, neemt wel snel hitte op maar staat het niet snel af.
B: Staal is de beste oplossing met uitlaattape om het spruitstuk

Buigen, even kijken of er buigers zijn voor dunwandig en anders misschien goed heet stoken en dan buigen.
Reply With Quote
Old 15-05-2006, 21:53
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by vwleusden
A: Geen RVS ivm hite, neemt wel snel hitte op maar staat het niet snel af.
B: Staal is de beste oplossing met uitlaattape om het spruitstuk

Buigen, even kijken of er buigers zijn voor dunwandig en anders misschien goed heet stoken en dan buigen.

idd, gewoon met brandertje heetstoken. als je rimpels wilt voorkomen door het buigen met een brander, moet je de pijp afvullen met zand (en deze goed aanstampen) voor je gaat buigen.
Reply With Quote
Old 15-05-2006, 22:29
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Als je de diameter niet al te groot neemt zal de tegendruk hoger zijn waardoor je meer koppel krijgt, is sneller optrekken. Neem je een grotere diameter dan krijg je minder tegendruk, ietsie minder snel optrekken als gevolg en theoretische hogere top.

En bochten kopen en deze aan elkaar lassen dan?
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 09:51
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore

Hoi,

Ik maak zelf ook zgn "custom-made" uitlaatsystemen en kan je een hoop spullen leveren zoals dempers, buizen, bochten enz. in staal en RVS.
Prijzen vallen ontzettend mee!
Bel me maar eens, ik kan je ook adviseren wat je onder je Golf moet zetten ivm de aanpassingen aan de motor. ( ik neem aan dat de G60 niet standaard meer is...)
Ik kan ook een compleet uitlaatsysteem voor jouw Golf leveren, maar zelf maken is idd best leuk werk en je kan het systeem helemaal naar je eigen wens maken.

06-52356776.
Old 16-05-2006, 10:25
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

rallyegolf driver, post dan ook es je bevindingen/vordering als je ermee bezig bent, ben erg geintresseerd
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 11:05
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by RubenD
Als je de diameter niet al te groot neemt zal de tegendruk hoger zijn waardoor je meer koppel krijgt, is sneller optrekken. Neem je een grotere diameter dan krijg je minder tegendruk, ietsie minder snel optrekken als gevolg en theoretische hogere top.

En bochten kopen en deze aan elkaar lassen dan?

Ik denk dat dit theoretisch wel zal kloppen bij een atmo motor, denk dat het bij een geblazen motor toch iets anders ligt...

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
Old 16-05-2006, 12:39
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to RKR

Ja ligt volgens mij ook wel anders. Bij een atmo motor gaat het pas écht verschil maken wanneer je inlaat en uitlaat mekaar een beetje overlappen. Dan is het echt belangrijk om goede tegendruk te hebben. Bij alles standaard maakt hij niet zoveel uit. Is leuk om te zeggen: ik heb meer koppel, maar merken doe je het vast niet ! Bij een geblazen motor overlappen inlaat en uitlaat mekaar vast niet en die heeft toch al zo'n klap koppel dat je je niet zo druk hoeft te maken over de tegendruk ...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules