Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-04-2006, 20:40
timnijst's Avatar
timnijst timnijst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Default Olie lampje GTI 16v... :mad:

Hee forummers!

Ik heb sinds een paar dagen mijn deels gereviseerde KR moter terug aan de praat in mijn golfke..
Nu liep ie echt super!! maar sinds 2 dagen brand het olielampje heel af en toe (knipperd 2 keer en gaat dan weer uit, vooral bij terugschakelen gaat ie weer uit) Ik zit zelf te denken aan een kapotte sensor (je hebt er dacht ik 2 voor de druk (hoog/laag) en 1 voor de temperatuur) of aan een verleten oliepomp.

Hoe kom ik erachter wat het is? Het zou namelijk ook nog een loscontact kunnen zijn

Misschien herkent iemand dit probleem en kan hij/zij mij helpen!

Alvast bedankt!

Tim
Reply With Quote
  #2  
Old 19-04-2006, 21:07
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Rijdt de wagen en begint weer een ander probleem.. succes er mee.
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #3  
Old 20-04-2006, 13:15
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Ik zou de olie druk sensor eens vervangen deze is niet zo duur en kijken of er geen aanslag zit in de stekker.
En even kijken op het massa punt van het blok dat er geen draaden los zitten (bij de cilinderkop achter in de hoek aan de bestuurders zijde).
En anders wordt je olie pomp verdacht idd.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2006, 11:44
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Mijn KR had precies hetzelfde. Onderblok was OP.
Als' ie warm was moest hij boven de 2500rpm blijven, anders ging het lampje aan.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2006, 12:08
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Het kan ook nog dat hij druk verlies heeft In het onderblok!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2006, 12:15
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Maw dan zou dat toch aan een versleten oliepomp liggen? niet zozeer dat de zuigers/zuigerveren nou af zijn ofzo....
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #7  
Old 23-04-2006, 09:27
timnijst's Avatar
timnijst timnijst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Default

Lijkt mij ook sterk dat het onderblok op is...
Hij heeft ook na de koprevisie nog zeker een 400km gemaakt zonder branden van lampjes.. En zonder problemen..
Hij loopt echt goed (veel power) een versleten onderblok is denk ik niet het geval..
Reply With Quote
  #8  
Old 23-04-2006, 09:43
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by timnijst
Lijkt mij ook sterk dat het onderblok op is...
Hij heeft ook na de koprevisie nog zeker een 400km gemaakt zonder branden van lampjes.. En zonder problemen..
Hij loopt echt goed (veel power) een versleten onderblok is denk ik niet het geval..



Er was een week of twee geleden een vergelijkbaar topic, daar riep iedereen gelijk de boel is versleten, het ligt aan de olie pomp etc etc

Het bleek te gaan om een verrotte olie druk zender...(een van de twee die er op dit type motor zitten), die dingen hebben ook niet het eeuwige leven....

Als het onderblok echt slecht zou zijn, openbaart dat zich wel op een andere manier, slechte lagers, zuigers en dat soort zaken hoor je......en dan klinkt je blok gewoon slecht...

Ik zou niet in paniek raken, en eerst eens kijken of je beide oliedruk zenders kan vervangen, wel door het juiste type, want daar zit nog al eens verschil in
Reply With Quote
  #9  
Old 24-04-2006, 15:42
timnijst's Avatar
timnijst timnijst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Er was een week of twee geleden een vergelijkbaar topic, daar riep iedereen gelijk de boel is versleten, het ligt aan de olie pomp etc etc

Het bleek te gaan om een verrotte olie druk zender...(een van de twee die er op dit type motor zitten), die dingen hebben ook niet het eeuwige leven....

Als het onderblok echt slecht zou zijn, openbaart dat zich wel op een andere manier, slechte lagers, zuigers en dat soort zaken hoor je......en dan klinkt je blok gewoon slecht...

Ik zou niet in paniek raken, en eerst eens kijken of je beide oliedruk zenders kan vervangen, wel door het juiste type, want daar zit nog al eens verschil in


Ik denk ook dat het de sensors zijn..

Weet iemand welke sensoren dit precies zijn? Dus welk nummer?
Wat er nu op zit kan ook wel de verkeerde zijn namelijk (was nogal veel verkeerd aan de auto toen ik hem kocht :S)

Er zijn er dacht ik 3 voor de olie.. 1 voor de temperatuur en 2 voor de druk (hoog en laag)

EDIT - weet iemand of de sensoren van een PL en een KR hetzelfde zijn?? - EDIT

Last edited by timnijst : 27-04-2006 at 20:08.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-04-2006, 20:10
timnijst's Avatar
timnijst timnijst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Default

O ja en als iemand nog weet welke kleuren sensors en welke nummers er op een gti 16v moeten?? Alvast bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum