#1
|
||||
|
||||
Olie lampje GTI 16v... :mad:
Hee forummers!
Ik heb sinds een paar dagen mijn deels gereviseerde KR moter terug aan de praat in mijn golfke.. Nu liep ie echt super!! maar sinds 2 dagen brand het olielampje heel af en toe (knipperd 2 keer en gaat dan weer uit, vooral bij terugschakelen gaat ie weer uit) Ik zit zelf te denken aan een kapotte sensor (je hebt er dacht ik 2 voor de druk (hoog/laag) en 1 voor de temperatuur) of aan een verleten oliepomp. Hoe kom ik erachter wat het is? Het zou namelijk ook nog een loscontact kunnen zijn Misschien herkent iemand dit probleem en kan hij/zij mij helpen! Alvast bedankt! Tim |
#2
|
||||
|
||||
Rijdt de wagen en begint weer een ander probleem.. succes er mee.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#3
|
|||
|
|||
Ik zou de olie druk sensor eens vervangen deze is niet zo duur en kijken of er geen aanslag zit in de stekker.
En even kijken op het massa punt van het blok dat er geen draaden los zitten (bij de cilinderkop achter in de hoek aan de bestuurders zijde). En anders wordt je olie pomp verdacht idd. |
#4
|
||||
|
||||
Mijn KR had precies hetzelfde. Onderblok was OP.
Als' ie warm was moest hij boven de 2500rpm blijven, anders ging het lampje aan.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#5
|
|||
|
|||
Het kan ook nog dat hij druk verlies heeft In het onderblok!!!
|
#6
|
||||
|
||||
Maw dan zou dat toch aan een versleten oliepomp liggen? niet zozeer dat de zuigers/zuigerveren nou af zijn ofzo....
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#7
|
||||
|
||||
Lijkt mij ook sterk dat het onderblok op is...
Hij heeft ook na de koprevisie nog zeker een 400km gemaakt zonder branden van lampjes.. En zonder problemen.. Hij loopt echt goed (veel power) een versleten onderblok is denk ik niet het geval.. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Er was een week of twee geleden een vergelijkbaar topic, daar riep iedereen gelijk de boel is versleten, het ligt aan de olie pomp etc etc Het bleek te gaan om een verrotte olie druk zender...(een van de twee die er op dit type motor zitten), die dingen hebben ook niet het eeuwige leven.... Als het onderblok echt slecht zou zijn, openbaart dat zich wel op een andere manier, slechte lagers, zuigers en dat soort zaken hoor je......en dan klinkt je blok gewoon slecht... Ik zou niet in paniek raken, en eerst eens kijken of je beide oliedruk zenders kan vervangen, wel door het juiste type, want daar zit nog al eens verschil in |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk ook dat het de sensors zijn.. Weet iemand welke sensoren dit precies zijn? Dus welk nummer? Wat er nu op zit kan ook wel de verkeerde zijn namelijk (was nogal veel verkeerd aan de auto toen ik hem kocht :S) Er zijn er dacht ik 3 voor de olie.. 1 voor de temperatuur en 2 voor de druk (hoog en laag) EDIT - weet iemand of de sensoren van een PL en een KR hetzelfde zijn?? - EDIT Last edited by timnijst : 27-04-2006 at 20:08. |
#10
|
||||
|
||||
O ja en als iemand nog weet welke kleuren sensors en welke nummers er op een gti 16v moeten?? Alvast bedankt
|