#1
|
|||
|
|||
1.6 td rebuild
Hoi allen
Deze week had ik een paar dagjes vrij en heb deze dan ook goed benut. Nu heb ik een ander blok opgebouwd voor mijn golf 2 diesel. Het betreft een turbodieselblok met 330k op de teller. Dit blok is enkel gehoond omdat hij nog binnen fabriekstoleranties zat. [IMG] [/IMG] Hieronder is opgesomd wat er aan gedaan is. - Cilinders gehoond - cilinderkop gevakt, Nieuwe klepgeleiders en klephoedjes, kleppen geslepen - Lagerschalen vervangen en andere krukas van donorblok i.v.m inloopsporen op de originele krukas.( speling opgemeten met plastigauge) - alle oliekeerringen - D-riem + waterpomp - Kop gemonteerd met koppakking van 1.9 td - k24 turbo( oude) - nieuwe zuigerveren Nu is mijn vraag of hier iemand tips heeft om het inrijden van de motor te bevorderen? alvast bedankt Niels Last edited by Quartz : 25-11-2015 at 22:36. |
#2
|
|||
|
|||
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je oliepomp etc. vol met olie zijn alvorens je de motor gaat starten.
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
De motor is al lopende. Ik heb eerst zelf de oliepomp-as aangedreven zodat alle olie wat rondzat. Ook heb ik rechtstreeks in de olieaanvoer van de turbo olie gegoten. Dan de motor rond laten gaan op de startmotor tot het olielampje uitging. Daarna pas met dieselstopklep bekrachtigd gestart. Zou het raadzaam zijn om bv. snel(500km) de olie + filter te verversen? |
#4
|
|||
|
|||
ja, dat zeker. Misschien heeft het revisiebedrijf een goede aanbeveling wat dat betreft?
|
#5
|
||||
|
||||
Eerst goedkope 10/15W40 erin voor een paar 100km en dan inderdaad verversen
|
#6
|
|||
|
|||
Oké, bedankt voor de tips. Nu heb ik echter nog een vraag. Het is mij tot op heden nog altijd niet gelukt om een carterpan van een 1.6 diesel volledig dicht te krijgen . Zowel met een nieuwe carterpakking van victor reinz als vloeibare pakking. Heef iemand hier tips voor?
|
#7
|
||||
|
||||
Andere carterpan proberen?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Heb er al meerdere op gehad. telkens goed gekeken of deze niet krom zijn, goed ontvet... Toch niet het gewenste resultaat |
#9
|
|||
|
|||
Ik heb ondertussen een 1500 km gereden zonder noemenswaardige problemen. Wat wel een probleem vormt is de versnellingsbak. Ik heb mijn 4s geswapt voor een 4T maar telkens je van remmen terug optrekt verzet er zich iets in de bak wat een klopgeluid maakt. Denk dus dat het differentieel kapot is. Nu heb ik niet direct een 4T bak liggen maar normaal past een golf 3 bak ook, met name DFW of DFP. Nu is mijn vraag of iemand al zo'n bak achter zijn td'tje heeft en of mijn bevindingen een beetje kloppen.
|
#10
|
|||
|
|||
zou het eerder zoeken in de homokineten, die gaan veel vaker stuk
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Had ik idd ook aan gedacht. Heb gisteren eens een setje andere aandrijfassen gemonteerd maar zonder resultaat helaas.. Het blijft hetzelfde. Toch bedankt om ffe mee te denken |
#12
|
|||
|
|||
heb eventueel nog een 4t bak liggen voor weinig. Schakelde prima, alleen met zn 2 moest je even rustig schakelen als de olie koud was.
|