Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





View Poll Results: Blijft Golf rijden..
Zeker doen 6 100.00%
Overweeg het nog maar.. 0 0%
Voters: 6. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2006, 16:40
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Red face Motor HEET, verwarming blaast bij hogesnelheden koude lucht.. HELP!!

Ik zit met het probleem dat mijn VW Golf II 1.6 Diesel zijn verwarming na een tijdje warme lucht te hebben gegeven koude lucht blaast, waarbij de motor themperatuur over het middelste streepje heen komt dicht bij het volgende streepje en niet veel verder gaat (maar ook niet terug).

Laatst hebben ze bij de garage de waterpomp met thermostaat vervangen en sinds dien is dit het geval. Ik begrijp niet hoe het komt de ventilator slaat ook niet meer aan.. Zou het kunnen zijn dat het (NIEUWE) thermostaat dicht blijft zitten waardoor het dus overdruk krijgt en het water eruit gooit? Ik denk ook dat het water gaat koken omdat ik al een paar keer weer water heb moeten toevoegen.Onderste slang van de radiator word wel een beetje warm. Lucht in de systeem heb ik ook al aan gedacht geprobeert eruit te halen maar dat is ook geen succes zijn geweest blijkt wel. Ik heb te horen gekregen dat ik de bovenste slang eraf moet halen en dan in de onderste slang knijpen tot het water er boven uit komt. Maar moet de motor dan draaien de verwarming op warm verwarming aan? Hoe controleer ik de radiator- ventilator op of die ook werkt?

Wie kan mij meer vertellen over mijn probleem en als het dus aan lucht ligt hoe kan ik het ontluchten en zo niet wat kan ik dan doen?

Vriendelijke Groeten,

Golfrijder
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2006, 18:28
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,865
Default

Ik denk dat je thermostaat niet goed functioneert
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 30-03-2006, 18:31
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ,
zijn je kachel slangen wel warm ,
zit een klep tussen , die gaat open bij mij weten 90 graden ,
radiator niet verstopt, en bouwt hij drukop ,
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #4  
Old 01-04-2006, 01:03
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ,
zijn je kachel slangen wel warm ,
zit een klep tussen , die gaat open bij mij weten 90 graden ,
radiator niet verstopt, en bouwt hij drukop ,
vrgr gooigolf


Mijn kachel slangen zijn wel warm. Hij bouwt wel druk op. Ik heb 2 kleppen bij de schutbord eraf gehaalt een van aluminium en een van plastic. In die van plastic was het net alsof er rauwe macaronie in zat. Dus ik denk dat die kapot is. Kan daardoor ook mijn water temperatuur stijgen en of het water ergens weglopen waardoor ik water verlies? Radiator is verder in orde naar mijn weten.

Vriendelijke Groeten.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2006, 01:04
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik denk dat je thermostaat niet goed functioneert


Het is een nieuwe thermostaat wat er in is gekomen dus dat lijkt me dan sterk.....
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2006, 07:12
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

ik zou eens teruggaan naar de garage, en daar je probleem uitleggen.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #7  
Old 01-04-2006, 13:19
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,865
Default

Quote:
Originally Posted by VWGolf1.6D
Het is een nieuwe thermostaat wat er in is gekomen dus dat lijkt me dan sterk.....


productiefoutje kan altijd
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 01-04-2006, 16:04
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Als ik het zo lees is je waterpomp stuk. Dan wordt de motor heet en je kachel blijft koud omdat er niet voldoende gecirculeerd word.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 01-04-2006, 16:28
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Als ik het zo lees is je waterpomp stuk. Dan wordt de motor heet en je kachel blijft koud omdat er niet voldoende gecirculeerd word.


Die is er juist nieuw ingezet. Motor word wel heet mijn verwarming ook maar na een tijdje op hoge snelheid (140) rijden word het koud. Ik denk dus aan koken van het water maar mijn onderste slang van de radiator word wel warm dus ik denk dat de thermostaat wel goed is maar weet het ook niet. Ze zeiden in de garage tegen mij dat het die klep is bij de schutbord....
Reply With Quote
  #10  
Old 01-04-2006, 21:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

klep kan kapot zijn dan wordt de kachel niet warm
deze vervangen door een ander exemplaar of een RVS pijp ertussen
heb het ook gehad [bij een 1600 benz.]

deze??

Last edited by golf mkII 16v : 01-04-2006 at 21:03.
Reply With Quote
  #11  
Old 01-04-2006, 21:47
speedrazor speedrazor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12
Default

98% zeker dat het de By-pass is, (die van de foto hierboven)..
Moet je even aan dat zwarte kleinste slangetje die daar ziet..die van het kunstoffen een-richtings klep gaat naar het alluminium verdeel stukje (overdruk ventiel), als die heet is, betekend dat je water niet naar je kachel gaat maar terug (via die zwarte terugslag klep/1 richtings-klep) je systeem in.

Dat systeem zit er op om je kachelradiateur tegen opblazen te beschermen, gaan vaak voor de winter stuk..aangezien zomers de kachel vaak uit staat, zodat die klep vast gaat zitten.
Reply With Quote
  #12  
Old 01-04-2006, 22:04
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Die klep hoorde bij een modificatie inderdaad.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #13  
Old 02-04-2006, 18:11
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
klep kan kapot zijn dan wordt de kachel niet warm
deze vervangen door een ander exemplaar of een RVS pijp ertussen
heb het ook gehad [bij een 1600 benz.]

deze??


Ja dit is hem maar zoals ook op de foto te zien is zijn er 3 aansluitingen.... Hoe moet dat dan met een RVS pijp? Zal een ander exemplaar (NIEUWE) duur zijn?

Hartelijk dank voor jullie hulp...
Reply With Quote
  #14  
Old 02-04-2006, 19:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

deze is te koop
Reply With Quote
  #15  
Old 04-04-2006, 19:44
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
deze is te koop


Oké en hoe noem je zoiets? Wat zijn ongeveer de kosten?
Reply With Quote
  #16  
Old 04-04-2006, 20:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by VWGolf1.6D
Oké en hoe noem je zoiets? STAAT NIET IN VRAAGBAAK
Wat zijn ongeveer de kosten?
kosten bij mij 10 euro [zo als op foto]
Reply With Quote
  #17  
Old 05-04-2006, 13:48
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
kosten bij mij 10 euro [zo als op foto]


Bij jou kosten ze dus 10 euro en waar kan ik je vinden? Heb je een bedrijf of iets waar je het verkoopt?
Reply With Quote
  #18  
Old 12-04-2006, 18:31
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Ik heb nu het onderdeel van een benzine motor verwijderd en die bij mij bevestigt. Moet de pijl richting de schutbord wijzen of richting de radiator? Hij doet nog steeds hetzelfde vandaar mijn vraag. De thermostaat zal het dan wel zijn maar hoe breng ik die na al die weken weer terug, nemen ze niet meer terug denk ik. Motor word nog steeds erg warm. Radiator ventilator slaat ook niet aan ook vreemd. Waar kan dat aan liggen? Sensor? Wie weet een goeie oplossing.. Opnieuw bedankt
Reply With Quote
  #19  
Old 12-04-2006, 19:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

dat de ven niet aanslaat kan sesor zijn in de radiateur
zekering van 30 amp [groen] kapot op corosie in de zekeringkast
probeer het systeem goed te ontluchten
zo als op m'n foto moet het er in
Reply With Quote
  #20  
Old 23-04-2006, 19:25
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 23
Default

Ik had nog even een vraagje over hoe je je waterpomp kunt controleren of hij (goed) werkt? Anders koop ik maar weer een thermostaat en laat ik die erin zetten. Garantie is er natuurlijk na een maand wel af. Wel jammer maar ja het is niet anders. Water gaat volgens mij aan de kook. Laatst reed ik s'nachts terug naar huis en toen was m'n waterniveau weer laag. Ik zette m'n auto aan de kant en kwam even aan de draadjes die naar de radiator lopen en mijn ventilator ging draaien.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want in de garage heb ik ook niet veel vertouwen meer.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum