|
View Poll Results: Blijft Golf rijden.. | |||
Zeker doen | 6 | 100.00% | |
Overweeg het nog maar.. | 0 | 0% | |
Voters: 6. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Motor HEET, verwarming blaast bij hogesnelheden koude lucht.. HELP!!
Ik zit met het probleem dat mijn VW Golf II 1.6 Diesel zijn verwarming na een tijdje warme lucht te hebben gegeven koude lucht blaast, waarbij de motor themperatuur over het middelste streepje heen komt dicht bij het volgende streepje en niet veel verder gaat (maar ook niet terug).
Laatst hebben ze bij de garage de waterpomp met thermostaat vervangen en sinds dien is dit het geval. Ik begrijp niet hoe het komt de ventilator slaat ook niet meer aan.. Zou het kunnen zijn dat het (NIEUWE) thermostaat dicht blijft zitten waardoor het dus overdruk krijgt en het water eruit gooit? Ik denk ook dat het water gaat koken omdat ik al een paar keer weer water heb moeten toevoegen.Onderste slang van de radiator word wel een beetje warm. Lucht in de systeem heb ik ook al aan gedacht geprobeert eruit te halen maar dat is ook geen succes zijn geweest blijkt wel. Ik heb te horen gekregen dat ik de bovenste slang eraf moet halen en dan in de onderste slang knijpen tot het water er boven uit komt. Maar moet de motor dan draaien de verwarming op warm verwarming aan? Hoe controleer ik de radiator- ventilator op of die ook werkt? Wie kan mij meer vertellen over mijn probleem en als het dus aan lucht ligt hoe kan ik het ontluchten en zo niet wat kan ik dan doen? Vriendelijke Groeten, Golfrijder |
#2
|
||||
|
||||
Ik denk dat je thermostaat niet goed functioneert
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
hallo ,
zijn je kachel slangen wel warm , zit een klep tussen , die gaat open bij mij weten 90 graden , radiator niet verstopt, en bouwt hij drukop , vrgr gooigolf |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn kachel slangen zijn wel warm. Hij bouwt wel druk op. Ik heb 2 kleppen bij de schutbord eraf gehaalt een van aluminium en een van plastic. In die van plastic was het net alsof er rauwe macaronie in zat. Dus ik denk dat die kapot is. Kan daardoor ook mijn water temperatuur stijgen en of het water ergens weglopen waardoor ik water verlies? Radiator is verder in orde naar mijn weten. Vriendelijke Groeten. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Het is een nieuwe thermostaat wat er in is gekomen dus dat lijkt me dan sterk..... |
#6
|
||||
|
||||
ik zou eens teruggaan naar de garage, en daar je probleem uitleggen.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
productiefoutje kan altijd
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Als ik het zo lees is je waterpomp stuk. Dan wordt de motor heet en je kachel blijft koud omdat er niet voldoende gecirculeerd word.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Die is er juist nieuw ingezet. Motor word wel heet mijn verwarming ook maar na een tijdje op hoge snelheid (140) rijden word het koud. Ik denk dus aan koken van het water maar mijn onderste slang van de radiator word wel warm dus ik denk dat de thermostaat wel goed is maar weet het ook niet. Ze zeiden in de garage tegen mij dat het die klep is bij de schutbord.... |
#10
|
|||
|
|||
klep kan kapot zijn dan wordt de kachel niet warm
deze vervangen door een ander exemplaar of een RVS pijp ertussen heb het ook gehad [bij een 1600 benz.] deze?? Last edited by golf mkII 16v : 01-04-2006 at 21:03. |
#11
|
|||
|
|||
98% zeker dat het de By-pass is, (die van de foto hierboven)..
Moet je even aan dat zwarte kleinste slangetje die daar ziet..die van het kunstoffen een-richtings klep gaat naar het alluminium verdeel stukje (overdruk ventiel), als die heet is, betekend dat je water niet naar je kachel gaat maar terug (via die zwarte terugslag klep/1 richtings-klep) je systeem in. Dat systeem zit er op om je kachelradiateur tegen opblazen te beschermen, gaan vaak voor de winter stuk..aangezien zomers de kachel vaak uit staat, zodat die klep vast gaat zitten. |
#12
|
||||
|
||||
Die klep hoorde bij een modificatie inderdaad.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja dit is hem maar zoals ook op de foto te zien is zijn er 3 aansluitingen.... Hoe moet dat dan met een RVS pijp? Zal een ander exemplaar (NIEUWE) duur zijn? Hartelijk dank voor jullie hulp... |
#14
|
|||
|
|||
deze is te koop
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Oké en hoe noem je zoiets? Wat zijn ongeveer de kosten? |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Bij jou kosten ze dus 10 euro en waar kan ik je vinden? Heb je een bedrijf of iets waar je het verkoopt? |
#18
|
|||
|
|||
Ik heb nu het onderdeel van een benzine motor verwijderd en die bij mij bevestigt. Moet de pijl richting de schutbord wijzen of richting de radiator? Hij doet nog steeds hetzelfde vandaar mijn vraag. De thermostaat zal het dan wel zijn maar hoe breng ik die na al die weken weer terug, nemen ze niet meer terug denk ik. Motor word nog steeds erg warm. Radiator ventilator slaat ook niet aan ook vreemd. Waar kan dat aan liggen? Sensor? Wie weet een goeie oplossing.. Opnieuw bedankt
|
#19
|
|||
|
|||
dat de ven niet aanslaat kan sesor zijn in de radiateur
zekering van 30 amp [groen] kapot op corosie in de zekeringkast probeer het systeem goed te ontluchten zo als op m'n foto moet het er in |
#20
|
|||
|
|||
Ik had nog even een vraagje over hoe je je waterpomp kunt controleren of hij (goed) werkt? Anders koop ik maar weer een thermostaat en laat ik die erin zetten. Garantie is er natuurlijk na een maand wel af. Wel jammer maar ja het is niet anders. Water gaat volgens mij aan de kook. Laatst reed ik s'nachts terug naar huis en toen was m'n waterniveau weer laag. Ik zette m'n auto aan de kant en kwam even aan de draadjes die naar de radiator lopen en mijn ventilator ging draaien.
Ik hoop dat iemand me kan helpen want in de garage heb ik ook niet veel vertouwen meer. |