|
||||
|
||||
ATS Classic vs verbreed staal
Hoi allemaal!
Ik heb pas een Golf MK1 op de kop getikt en zou er graag andere velgen op leggen. Momenteel liggen er Pirelli velgen op, is wel ok, maar zou toch graag iets anders willen. Daarom twijfel ik nu tussen ats classics en zwarte 7 duim verbrede stalen velgen. De golf zelf is zwart. Graag dan ook jullie advies. Alvast thx! |
|
||||
|
||||
ats is mooier
|
||||
|
||||
beide zou niet verkeerd staan
dus zomers op atsjes en s'winters op verbreed staal
|
||||
|
||||
of een setje c2 tjes zoeken
|
||||
|
||||
Is het staal ook 13 inch?
|
||||
|
||||
Ja ze allebei aanschaffen zou natuurlijk ideaal zijn maar ik moet helaas mijn budget ook wat in het oog houden Staal is ook 13 inch ja, is dat wat ok? Of is 14 beter?
|
|
||||
|
||||
13" is mooi, maar je gaat er erg veel toeren mee draaien, dus veel benzine/diesel mee verbruiken, Ik zelf rij op 14" 7,5J en 8J breed met 155/55/14 bandjes erom, dit rijd zich nog redelijk. Op de 13" Classics die heb ik ook gehad, vond ik het toch echt net wat te laag, en de wielkasten niet mooi gevuld en dat heb je met 14" wel weer wat meer.
Ik zelf zou als ik echt laag zou willen wel op 13" rijden maar als het een daily is dan kies ik toch voor 14". Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
dat valt echt wel mee hoor ik rij daily 13 inch schmidt's en verbruik is nog het zelfde gebleven enigste waar je dadelijk wel last van gaat hebben is een afwijkende snelheids meter en natuurlijk speedbumps
|
||||
|
||||
Thanks Ronnie, dat is nuttige info! Het is een daily ja, en ook een 1.8 dus ik hoop toch om mijn verbruik iets of wat te kunnen inperken. Hij is nu ook verlaagd, maar niet extreem, het moet nog wat comfortabel zijn... Misschien toch maar voor 14" gaan...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat moet ik me dan voorstellen bij zo een afwijkende snelheidsmeter? |
|
||||
|
||||
als je 30 rijdt geeft ie 50 aan een afwijking van 10 a 20 kilometer kan je met 13 wel verwachten maar dat is weer terug te eiken met een rollerbank
ik zou ook zeggen 14 ers anders krijg je 13 met een hoge band om de grond niet te raken ik rij zelf nu met 13 ers en een plaat bandje en schroefset bijna helemaal omlaag bodem speling van 1 a 2 cm tot de straat is voor sommige extreme maar als je er van houdt zoals mij is dat natuurlijk super
|
||||
|
||||
Quote:
Ik reed ATS Classics met 195/45/13. Uiteraard een tellerafwijking, maar geijkt op de TomTom (ahum) een kleine 10%, dus bij 50km/h valt t allemaal wel mee... Wel stoer, 200km/h op de teller terwijl je maar 185 rijdt Rij nu op 16" en 1 op 1 met TomTom |
|
||||
|
||||
Quote:
Laag en op 13 inch gaat je je carter kosten, zou dan toch voor 14 duims verbreed staal gaan.
|
||||
|
||||
Heb samen met een kameraad een zwarte golf 1 op ats classics (heb der helaas geen goede foto van)
Vind het zeker wel mooi staan, maar dan moet hij wel echt laag liggen Quote:
0 naar 100 gaat ook ineens snel, zelfs met een 1.1 |
|
||||
|
||||
Hier ATS Classic's met 165/55/13 erom,
Bodemspelling van 2,7 cm, en kon nog lager, maar dat was iets te onpraktisch. Staat mooi maar voor de daily raad ik toch iets groter aan. Tellerafwijking was bij mij 20% |
|
||||
|
||||
En dit is 14" met 155-55-14. Het is wel geen ATS Classic
Hierbij heb je nog genoeg grond speling en kun je nog gewoon normaal rijden. Verlaging staat maximaal, dus voor zonder hulpveren en achter ook maximaal. Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. Last edited by De Limburger : 18-10-2010 at 21:03. |
|
||||
|
||||
Thanks allemaal! Het lijkt me misschien toch aangeraden om voor de 14" te gaan dan. Alhoewel die ATS classic mijn all time favourite velg is eigenlijk
Hoeveel duim zou eigenlijk ideaal zijn? Ik zie vaak 8 en 9 maar is dat niet erg breed? Ik dacht zelf aan 7... |
|
||||
|
||||
Voor 7 en achter 8 moet goed te doen zijn.
Maar je kunt misschien het beste een velg erop doen en dan meten hoeveel ze verbreed kunnen worden. Of als je ze kant en klaar koop even passen voordat je ze koopt. |
|
||||
|
||||
7-8 & 8-9 zijn mooie waardes, maar het ligt volledig aan de ET-waardes.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Ik reed eerst ook op 13 inch ATS en ben paar weken terug overgegaan op 14 inch. Voor een daily vind ik persoonlijk 14 inch wat lekkerder rijden, mijn eis zuiniger geworden en rijd op de snelweg vele malen rustiger
Grondspeling tjsa, ik heb onder mijn laagste punt een stalen plaatje gelast.