#1
|
||||
|
||||
Golf1 loopt niet goed
Ben alweer verder met de Golf1. Het jankende geluid is nu verholpen, maar er is alweer een nieuw probleem. Als ik de motor start loopt die gewoon netjes/goed en na een tiental seconden gaat de motor op 2 cilinders lopen. Het is waarschijnlijk een probleem bij de onsteking. Er komt ook steeds olie in de verdelerkap .. ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. Heb 2 verschillende ontstekingen erop gehad en bij allebei kwam er olie in de verdelerkap. Misschien mis ik ook wel ergens een afdichtring ?
|
#2
|
|||
|
|||
watvoor motor?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#3
|
||||
|
||||
KR
|
#4
|
||||
|
||||
Probleem ligt dus 99% zeker wel bij de ontsteking.
Zonet nog iemand gevraagd en die zei dat de ontstekingen wel vaker lek zijn. Dan komt er dus olie in de verdelerkap. Iedereen snapt wel dat je dan natuurlijk problemen krijgt. Dus dat wordt een nieuwe ontsteking kopen voor een stevig hoopje Euro`s. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt is een bekend probleem. Had ik ook. Bijna elke ontsteking is lek. Dus 2e hands is bijna geen optie. Toevallig heb ik wel een goede 2e hands ontsteking gekregen van Rickyrick.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Even hiervan gebruik maken... Dit probleem heb ik dus ook bij mijn golfje. En als de motor op temperatuur is en ik hem stilleg en terug wil starten heeft ie daar niet veel zin in. Het gaat hier om een 1500cc automaat. Iemand een idee? |
#7
|
||||
|
||||
Nou .. nieuwe ontsteking erop gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem
Als ik voorzichtig gas geef loopt ie wel goed, maar als ik volgas of stevig gas geef dan begint ie weer te pruttelen. Als de motor wat warm is lijkt het ook net alsof die smoort als je volgas geeft.. dan valt ie terug in toerental. |
#8
|
|||
|
|||
Je hebt toch een verstelbaar tandwiel er op zitten he. Heb je de timing wel goed staan?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
|||
|
|||
klink als brandstof tekort
|
#10
|
||||
|
||||
Denk dat ik het probleem al gevonden heb.
De accuspanning is nogal laag en bij lopende motor wordt het niet hoger (dynamo kapot/verkeerd aangesloten). Bij lopende motor zit het onder de 12volt. Motor had eerst niet de problemen toen de accu nog sterker was. Heb de accu nu aan de lader te hangen en dan kijk ik morgen wel of de auto weer goed functioneert. Als dat het niet is zou idd de benzinepomp nog wel eens niet goed kunnen werken. Heb nog wel de originele Golf1 GTi pomp te zitten, maar dat moet wel goed werken toch ? |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
jazeker je uitlaat loopt bij de starter langs als om je starter je hitte schildje weg is dan droogtje je start motor uit. en slijt deze tig malen sneller als bij een handgeschakelde en je accu sapnning te laag dan start hij slecht. heb drie jaar in sprinter automaat gerden was een bekend probleem hitteschildje gemonteerd hielp niet meer was mijn starter reeds einde oefening. nieuwe starter gemonteerd . heb auto toen verkocht de huidige eigenaar rijd er al weer 8 jaar probleemloos in rond nooit geen start problemen meer gehad
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url] |