#1
|
|||
|
|||
Groep A uitlaatsysteem
Hej forummers,
Ik ga mn eigen RVS groep A uitlaat maken (63,5 mm) buis of kan ik beter 60mm gebruiken? (buitendiameter btw) Maar gaat het echt te veel herrie geven als ik alleen een eindemper gebruik? met een ovaal eindstuk maar dit zal wel niet belangrijk zijn. En als ik een middendemper moet gebruiken kan ik deze dan op de plaats van de KAT plaatsen??wordt wel krap na mn spaghetti maar jah.. of zou dan gelijk mn demperwol verbranden?? dan heeft de demper ook weinig nut meer namelijk.. Hoop dat jullie me kunnen helpen! Greetzzz...rocco rieder! |
#2
|
||||
|
||||
Ik denk dat een 60 mm systeem voldoet. Als je een kat hebt moet je wel rekening houden met de apk regels. Zorg er dan voor dat je de originele kat makkelijk kunt terugplaatsen. Ik denk dat een open systeem met alleen een kat en een einddemper een behoorlijk zwaar geluid zal geven.
|
#3
|
||||
|
||||
63 mm? wat voor een blok heb je er dan inzitten om zo'n diameter te gaan gebruiken?
|
#4
|
||||
|
||||
63,5 is groep a gewoon hoor
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
||||
|
||||
vroeg het omdat scirocco GTII 8v normaal een diameter van 45 mm heeft....hoezo die 2 extra cm?
|
#6
|
|||
|
|||
@DJW omdat het een betere uitstroom heeft.. ook wel flow genoemd. minder tegendruk.
Maar k hoef geen KAT voor de APK en anders kan ik er zo 2 flenzen tussen maken.. maar normaal zit de middendemper bij een scirocco net voor de achterbrug?? nog wel op de rechte pijp naar achter.. of heb ik dit verkeerd? K zie namelijk nergens een ruimte in de tunnel om een middendemper te plaatsen..ja op de katalysator z`n plek.. maar dit is wel erg dicht na mn spaghetti spruitstuk.. Iemand suggesties?? help me out please |
#7
|
||||
|
||||
bij mij zit ie op deze plek, komt bij eps vandaan....en die jongens zullen het wel weten...zonder die middendemper wordt het een kabaal denk ik hoor. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zie eigenlijk geen middendemper, alleen een vlammendover. Die houd niet veel herrie tegen. Trouwens? als je auto een goeie CO uitstoot heeft is een kat toch niet verplicht bij auto's van voor 92' ? (en heeft wel u9 op het kenteken)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#9
|
||||
|
||||
Wat je ziet is de middendemper, de vlamdover komt na het spruitstuk, maar is niet afgebeeld op het plaatje met het spaghettie spruitstuk.
Ik heb onder mijn golf 1 16v een scirocco 16v spruitstuk met een scirocco 16v voorpijp zonder vlamdover (nu een rechte rvs pijp) en dan een midden en einddemper van Simmons. Systeem heeft een diameter van 60mm. Als je geen kat hoeft (u9 teken) dan zou ik voor het systeem van DJW gaan. |
#10
|
|||
|
|||
Je moet ff goed weten wat je zelf wilt.
Ik heb een SuperSprint Gr A onder m,n 8v dus 63,5mm en alleen een eindemper, en maakt best herrie besef dat goed. Als je geen kat hoeft zou ik het niet doen, is alleen maar gewicht en weerstand. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, komt daar op neer. Als je veel met de auto rijdt zou ik niet voor een knallende uitlaat gaan, daar wordt je echt gek van, erg vermoeiend! Ik rijd zelf met een 8v in mijn Scirocco met supersprint spagetti en de rest 45 mm standaard pijp zonder kat, en vind dit wel genoeg geluid geven. En vergeet niet: veel motoren, en ook zeker veel 8v's, hebben tegendruk nodig om goed te lopen, vooral voor de koppel onderin. Als je een volledige open uitlaat hebt profiteer je daar pas van bij hogere toeren. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dat als je helemaal origineel rijd, zelfs met hoge toeren nog nieteens winst pakt. En met lage toeren verlies je idd koppel. |