Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-04-2006, 16:02
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Question problemen met MK2 1800 16V KR

Hallo,

Ik heb een golf 16v met een probleem

een tijdje terug had mijn oliepomp gewijgerd waardoor m'n lagerschalen en krukas kapot gelopen waren ik heb een ander onderblok gehaald met goede krukas en zuigers enz.. Nou is het zo dat als ik de kop monteer en de distributieriem enz monteer dat de startmotor niet meer rond gaat niet met een 66A Accu.. Ik heb er nu een 90A accu ingepropt, nu gaat de startmotor rond maar alleen als de auto koud is.. zodra ik m'n auto afzet en meteen weer wil starten gaat de startmotor niet rond.. HOE KAN DIT!? kan het zijn dat m'n kop krom is en deze veel te zwaar loopt... ik snap er niks meer van... wie o wie weet de oplossing...

B.v.d....
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2006, 16:31
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,034
Default

Massa goed aangesloten? Startmotor nog goed? Soms is het busje ook kapot wat in de bak zit. Dus waar het asje in loopt van de startmotor. Die slijt vaak uit waardoor soms de startmotor ook zwaar loopt.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-04-2006, 02:07
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Massa goed aangesloten? Startmotor nog goed? Soms is het busje ook kapot wat in de bak zit. Dus waar het asje in loopt van de startmotor. Die slijt vaak uit waardoor soms de startmotor ook zwaar loopt.


het probleem is dat de startmotor heel makkelijk rondgaat als de motor koud is.. Ik heb de distributie reim van de nokkenas poulie afgehaald (wel de kleppen in de dicht stand gezet) en toen de startmotor laten ronddraaien en dan loopt hij zo soepel als een warme mes door de boter zeg maar.... Maar zodra de kop moet mee lopen heeft de startmotor er ontzettend veel moeite mee.. mischien kan het ook wel zo zijn dat hij niet helemaal optijd staat maar ik weet niet zeker of dit een oorzaak kan zijn..
Reply With Quote
  #4  
Old 10-04-2006, 12:19
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Hee Ruff-ryder het zit je niet mee.
Maar hij zou het ook moeten doen met een 66A accu????
Is de startmotor wel helemaal 100%???
Ik hoop niet dat je het bij je cilinderkop moet gaan zoeken.
Succes er mee.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-04-2006, 16:59
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Ruff-Ryder83
het probleem is dat de startmotor heel makkelijk rondgaat als de motor koud is.. Ik heb de distributie reim van de nokkenas poulie afgehaald (wel de kleppen in de dicht stand gezet) en toen de startmotor laten ronddraaien en dan loopt hij zo soepel als een warme mes door de boter zeg maar.... Maar zodra de kop moet mee lopen heeft de startmotor er ontzettend veel moeite mee.. mischien kan het ook wel zo zijn dat hij niet helemaal optijd staat maar ik weet niet zeker of dit een oorzaak kan zijn..

ontsteking ontsteekt te vroeg dan is de zuiger nog niet boven en de explosie drukt alshetwaare de zuiger weer terug
moet de startmotor meer moeite voor doen om aan te slaan
Reply With Quote
  #6  
Old 11-04-2006, 22:21
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
ontsteking ontsteekt te vroeg dan is de zuiger nog niet boven en de explosie drukt alshetwaare de zuiger weer terug
moet de startmotor meer moeite voor doen om aan te slaan


inderdaad dat kan best wel eens kloppen.. MAAR.. ik heb het merktekentje van de nokkenas poulie en het merkteken van het vliegwiel exact gelijk gezet.. ik kan de verdeler wel verdraaien maar dan loopt hij er niet beter op eerder te hoog of te laag hoe kan ik dit nou precies goed krijgen.. iniedergeval zou dit heel goed het probleem kunnen zijn omdat als ik de bobine loskoppel naar de verdeler dus geen ontsteking mogelijk.. Dan heeft de startmotor nergens last van..
Reply With Quote
  #7  
Old 11-04-2006, 22:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

ontsteking iets later zetten en dan gewoon proberen of dat de motor goed aanslaat/d
ontstekings volgorde wel goed?
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2006, 22:40
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
ontsteking iets later zetten en dan gewoon proberen of dat de motor goed aanslaat/d
ontstekings volgorde wel goed?


als ik de rotor nu een stukje naar rechts draai loopt hij al naar de 1100 toeren en hoger draai k m naar links dan gaat hij naar 800 toeren en lager ontstekings volgorde is nooit iets aan veranderd.. voordat het blok uitelkaar ging liep het motorblok goed op deze volgorde.. ik kijk het evengoed morgen wel na.. maar ik verwacht niet dat dat verkeerd staat
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2006, 22:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

gaat het blok meer toeren maken is stelschroef op gasklephuis in draaien
Reply With Quote
  #10  
Old 11-04-2006, 23:00
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

Ja daar zat ik ook aan te denken alleen op de plek waar normaal zo'n stelschroef zit zit helemaal niks niets een busje waar zo'n schroef in moet..
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2006, 17:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Ruff-Ryder83
Ja daar zat ik ook aan te denken alleen op de plek waar normaal zo'n stelschroef zit zit helemaal niks niets een busje waar zo'n schroef in moet..


????????????????????????
even een foto ervan miss.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-04-2006, 17:14
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v

????????????????????????
even een foto ervan miss.


Ik heb vandaag alles eens goed bekeken... ik haal een plastic dopje weg wat op de plek zat van de stel schroef en wat zie ik... Juist een afgebroken boutje dus afstellen is niet mogelijk GEWELDIG
Reply With Quote
  #13  
Old 20-04-2006, 14:42
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

Ik ben vandaag bij VW geweest en die zeggen dat je voor het precies optijd afstellen van de ontsteking 2computers nodig heb.. 1 voor de motor op Basis stand te zetten en de andere om hem optijd te kunnen krijgen.. Vandeweek maar eens ff langsbrenegen.. kijken op t helpt
Reply With Quote
  #14  
Old 20-04-2006, 15:07
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Ruff-Ryder83
Ik ben vandaag bij VW geweest en die zeggen dat je voor het precies optijd afstellen van de ontsteking 2computers nodig heb.. 1 voor de motor op Basis stand te zetten en de andere om hem optijd te kunnen krijgen.. Vandeweek maar eens ff langsbrenegen.. kijken op t helpt


Huh??


De basis instelling kun je simpel weg op de merktekens doen (denk er wel om dat je op het vliegwiel de juiste neemt, er staan er meestal 2 op....1 voor BDP, en de ander met de vaste voorontsteking DIE moet je nemen


Draaiend kun je het verder met een doodgewone stroboscoop lamp af

De INjectie heeft ook géén computer nodig om juist af te stellen...
Reply With Quote
  #15  
Old 20-04-2006, 15:09
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Huh??


De basis instelling kun je simpel weg op de merktekens doen (denk er wel om dat je op het vliegwiel de juiste neemt, er staan er meestal 2 op....1 voor BDP, en de ander met de vaste voorontsteking DIE moet je nemen


Draaiend kun je het verder met een doodgewone stroboscoop lamp af

De INjectie heeft ook géén computer nodig om juist af te stellen...


Hmm de merkteken op het vliegwiel heb ik toch echt gelijk met die van de nokkenas tandwiel.. de merkteken op het vliegwiel is toch dat sleufje anders zou ik t niet weten...
Reply With Quote
  #16  
Old 20-04-2006, 16:01
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Ruff-Ryder83
Hmm de merkteken op het vliegwiel heb ik toch echt gelijk met die van de nokkenas tandwiel.. de merkteken op het vliegwiel is toch dat sleufje anders zou ik t niet weten...


Nee die op het vliegwiel zijn andere merktekens dan degene die je gebruikt om de distributie op tijd te zetten, het zijn twee inkepingen zeg maar


Er zit voor de riem een merkteken op de krukaspoelie, en als het goed is ook een op het tussenastandwiel, die moeten samenvallen, en een op het riemwiel waar de riem overheen gaat bij de nokkenas

Last edited by Fred : 20-04-2006 at 16:04.
Reply With Quote
  #17  
Old 20-04-2006, 16:03
Ruff-Ryder83 Ruff-Ryder83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 18
Default

aha dan is dat waarschijnlijk dus m'n fout
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum