#1
|
|||
|
|||
problemen met MK2 1800 16V KR
Hallo,
Ik heb een golf 16v met een probleem een tijdje terug had mijn oliepomp gewijgerd waardoor m'n lagerschalen en krukas kapot gelopen waren ik heb een ander onderblok gehaald met goede krukas en zuigers enz.. Nou is het zo dat als ik de kop monteer en de distributieriem enz monteer dat de startmotor niet meer rond gaat niet met een 66A Accu.. Ik heb er nu een 90A accu ingepropt, nu gaat de startmotor rond maar alleen als de auto koud is.. zodra ik m'n auto afzet en meteen weer wil starten gaat de startmotor niet rond.. HOE KAN DIT!? kan het zijn dat m'n kop krom is en deze veel te zwaar loopt... ik snap er niks meer van... wie o wie weet de oplossing... B.v.d.... |
#2
|
|||
|
|||
Massa goed aangesloten? Startmotor nog goed? Soms is het busje ook kapot wat in de bak zit. Dus waar het asje in loopt van de startmotor. Die slijt vaak uit waardoor soms de startmotor ook zwaar loopt.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
het probleem is dat de startmotor heel makkelijk rondgaat als de motor koud is.. Ik heb de distributie reim van de nokkenas poulie afgehaald (wel de kleppen in de dicht stand gezet) en toen de startmotor laten ronddraaien en dan loopt hij zo soepel als een warme mes door de boter zeg maar.... Maar zodra de kop moet mee lopen heeft de startmotor er ontzettend veel moeite mee.. mischien kan het ook wel zo zijn dat hij niet helemaal optijd staat maar ik weet niet zeker of dit een oorzaak kan zijn.. |
#4
|
|||
|
|||
Hee Ruff-ryder het zit je niet mee.
Maar hij zou het ook moeten doen met een 66A accu???? Is de startmotor wel helemaal 100%??? Ik hoop niet dat je het bij je cilinderkop moet gaan zoeken. Succes er mee. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
ontsteking ontsteekt te vroeg dan is de zuiger nog niet boven en de explosie drukt alshetwaare de zuiger weer terug moet de startmotor meer moeite voor doen om aan te slaan |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
inderdaad dat kan best wel eens kloppen.. MAAR.. ik heb het merktekentje van de nokkenas poulie en het merkteken van het vliegwiel exact gelijk gezet.. ik kan de verdeler wel verdraaien maar dan loopt hij er niet beter op eerder te hoog of te laag hoe kan ik dit nou precies goed krijgen.. iniedergeval zou dit heel goed het probleem kunnen zijn omdat als ik de bobine loskoppel naar de verdeler dus geen ontsteking mogelijk.. Dan heeft de startmotor nergens last van.. |
#7
|
|||
|
|||
ontsteking iets later zetten en dan gewoon proberen of dat de motor goed aanslaat/d
ontstekings volgorde wel goed? |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
als ik de rotor nu een stukje naar rechts draai loopt hij al naar de 1100 toeren en hoger draai k m naar links dan gaat hij naar 800 toeren en lager ontstekings volgorde is nooit iets aan veranderd.. voordat het blok uitelkaar ging liep het motorblok goed op deze volgorde.. ik kijk het evengoed morgen wel na.. maar ik verwacht niet dat dat verkeerd staat |
#9
|
|||
|
|||
gaat het blok meer toeren maken is stelschroef op gasklephuis in draaien
|
#10
|
|||
|
|||
Ja daar zat ik ook aan te denken alleen op de plek waar normaal zo'n stelschroef zit zit helemaal niks niets een busje waar zo'n schroef in moet..
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
???????????????????????? even een foto ervan miss. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb vandaag alles eens goed bekeken... ik haal een plastic dopje weg wat op de plek zat van de stel schroef en wat zie ik... Juist een afgebroken boutje dus afstellen is niet mogelijk GEWELDIG |
#13
|
|||
|
|||
Ik ben vandaag bij VW geweest en die zeggen dat je voor het precies optijd afstellen van de ontsteking 2computers nodig heb.. 1 voor de motor op Basis stand te zetten en de andere om hem optijd te kunnen krijgen.. Vandeweek maar eens ff langsbrenegen.. kijken op t helpt
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Huh?? De basis instelling kun je simpel weg op de merktekens doen (denk er wel om dat je op het vliegwiel de juiste neemt, er staan er meestal 2 op....1 voor BDP, en de ander met de vaste voorontsteking DIE moet je nemen Draaiend kun je het verder met een doodgewone stroboscoop lamp af De INjectie heeft ook géén computer nodig om juist af te stellen... |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Hmm de merkteken op het vliegwiel heb ik toch echt gelijk met die van de nokkenas tandwiel.. de merkteken op het vliegwiel is toch dat sleufje anders zou ik t niet weten... |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Nee die op het vliegwiel zijn andere merktekens dan degene die je gebruikt om de distributie op tijd te zetten, het zijn twee inkepingen zeg maar Er zit voor de riem een merkteken op de krukaspoelie, en als het goed is ook een op het tussenastandwiel, die moeten samenvallen, en een op het riemwiel waar de riem overheen gaat bij de nokkenas Last edited by Fred : 20-04-2006 at 16:04. |
#17
|
|||
|
|||
aha dan is dat waarschijnlijk dus m'n fout
|