#1
|
|||
|
|||
Vr6 betrouwbaar?
Hallo allemaal.
Gelijk maar even voorstellen, Dinges dus, getrouwd met de trotse eigenaresse van een Golf 2 gti 16v wob edition. Ook vader van 3 kinderen en daar komt mijn vraag vandaan dus. Een Golf 2 is eigenlijk te klein voor 3 kinderen en 2 deuren zijn ook niet echt praktisch. Nu willen we dus eigenlijk op zoek naar een 5 deurs (misschien variant) Golf 3. Ikke zelf ben een beetje verliefd op het geluid en de souplesse van 6 cilinders. Maar het is wel de bedoeling dat hij start als mijn lief de sleutel omdraait daar ik de hele week van huis ben voor mijn werk. Kortom, is het slim op zoek te gaan naar een Vr6 (verbruik valt nog wel mee zag ik op het forum hier) of kan ik beter uitkijken naar een knappe 5 deurs met een minder dikke motor? Gegroet van Dinges, nieuw hier |
#2
|
|||
|
|||
Heb ook een vr6 in mn golf 2.
Altijd starten en lopen en dat na een paar jaar stilstaan.
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Niemand anders ervaringen met vr6?
Ik kom nog al eens verhalen hier tegen over dure revisies bij angstig lage kilometerstanden als ik zo eens rondneus. Is dit alleen als er getuned word of ook al bij een standaard vr6? |
#4
|
||||
|
||||
Een 2,8L VR6 is toch een tamelijk eenvoudige motor, 2 kleps techniek, geen turbo e.d., en dus robuust. Ik heb wel al eens van problemen met de distributieketting gehoord.
|
#5
|
||||
|
||||
en bij de 2.8 heb je het probleem met snel erg warm te worden, aangezien het zo'n compact blok is, dit is bij de 2.9 verholpen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
je zult wel bedoelen dat die snel dreigt tot oververhitting? |
#7
|
||||
|
||||
Heb zelf nu twee jaar een vr6,gebruikelijke dingen zoals kachelradiateur,termostaathuis ed gehad.Kettingrevisie bij ongeveer 150000km is normaalen kan behoorlijk in de papieren lopen,ik heb prijzen gezien van 700 tot 1700 euro(bij de dealer).Ik vind het een geweldige auto,maar meevallend benzineverbruik,1op8 a9, zonder constant het volledige vermogen aan te spreken, gemiddeld.Kijk ook eens op facts van de VR6-specialist of op de sitehttp://www.vr6clubholland.nl/
Groet,Tempel |
#8
|
|||
|
|||
Als je het geld hebt is een Golf4 V5 een betere keuze.
Ralph |
#9
|
||||
|
||||
De Golf 4 V5??? Zijn er toch niet zoveel van verkocht worden vanwege de matige prestaties van die uitvoering en het relatief (te) hoge verbruik hiervan, die uitvoering werd in verschillende tests in de diverse Duitse autobladen hierdoor iig niet aanbevolen.
|
#10
|
||||
|
||||
Golf4V5?,als geld geen probleem is koop je toch een R32?V5 vind ik persoonlijk geen alternatief voor een VR6,en het zijn ook niet bepaalt de beste blokken die VW ooit gebouwd heeft.
Groet,Tempel |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
That´s what I say. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
bij vr6 specialist zou ik me maar niet teveel ophouden. daar zijn al meerdere mensen goed op de koffie gekomen... |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
En ook zijn daar meerdere mensen tevreden weg gegaan. Zo is er altijd wel wat. De slechte dingen onthouden mensen altijd, en de goede dingen vergeten ze.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
||||
|
||||
VR6-specialist wil ik niet over oordelen,maar de facts op hun site zijn wel handig
als je overweegt een VR6 aan te schaffen. Tempel. |
#15
|
||||
|
||||
Persoonlijk zou ik zelf voor een 5 deurs GTI gaan met de 2 liter 8 klepper, het is toch een familiebak! Die blokken zijn oersterk en heb je genoeg pit om af en toe wat harder te rijden dan wat mag. Wel een luxe uitvoering zoeken, die zijn er zat.
Maar dan heb je dus geen 6 cilinder... *edit* Of een Vento GT!: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_... 7cVLmM%3D&df=1 Last edited by arnus71 : 28-03-2006 at 14:56. |
#16
|
|||
|
|||
Daar was ik weer!
Even een weekje afwezig geweest, internationaal chauffeur, dus dan heb je dat ongeveer elke week. Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik inderdaad voor een gewone GTI ga in plaats van een 6 pitter (of de lotto moet binnenkomen natuurlijk) En misschien wel een Vento, bedankt Arnus71, had ik nog niet eens aan gedacht. Denk dat ik eens bij die meneer ga kijken, ziet er goed uit, alleen wel erg hoog op de poten maar dat is op te lossen natuurlijk |
#17
|
||||
|
||||
He ,ook nog even een reactie van mij ,Ik heb vorig jaar voor de vrouw een passat variant vr6 aangeschaft,en daar tot nog toe geen grote problemen mee ondervonden !
Alleen een koelslang vernieuwd en het koelvloeistof omlooppompje is vervangen. De vorige eigenaar had al de kettingrevisie laten uitvoeren en de kachelradiateur vernieuwd,dus dat scheelde wel weer. En het verbruik valt ook wel mee ,zo'n 1op 10,en dat voor een auto van zo'n 1300 kilo...! Ze rijd er dagelijks mee,en s'weekends rijden we er met de hele familie mee ,dus kilometers maakt ie ook wel redelijk. Een vr6 kopen is altijd een keuze die je moet maken ,de techniek is opzich zelf goed betrouwbaar ,mits ze goed gebruikt zijn en goed onderhouden zijn! In ieder geval succes met je keuze! (o ja de vento is ook geleverd in vr6............) |
#18
|
||||
|
||||
Ik zou ook voor een VR6 gaan. Kies alleen wel eentje die al een kettingrevisie gehad heeft of hou rekening met een reparatie van eurootje of 600,-. Wat betreft het koelsysteem zijn ze kritisch maar wat wil je 6 cilinders onder 1 cilinderkop...
Heb zelf een Corrado VR6 gehad en mis em nog altijd! Verbruik van 1 op 10 en super geluid en prestaties!! |
#19
|
|||
|
|||
Ja lekker hoor, nu begin ik dus weer te twijfelen.
Keuzes, keuzes, valt niet mee allemaal. Wat dat betreft wa het sovjet systeem zo gek nog niet, 1 model, hebben of niet. We gaan er nog even over nadenken dus, heeft gelukkig nog niet echt veel haast maar toch..... Bedankt allemaal |
#20
|
|||
|
|||
ik rij nu al een paar jaar vr6 en rij dagelijks met mijn vr6 syncro variant met een verbruik van 1 op 12 gemiddeld gewoon goed warm rijden en dan heb je een super auto onder je maar zorg wel dat je een laat type hebt de mijne is van eind 96 model 97 een blok waar alle kinderziektes uit zijn en nu 150000 gelopen en nog als nieuw zelfs de ketting en spanner en een wegligging die ook super is
|