#1
|
|||
|
|||
Der 'zweiter' Scirocco 16V dubbele Dellorto's
hey mensen,
ik dacht dat ik mijn scirocco project hier al op het forum gezet had, blijkbaar toch niet, dus dan toch maar wat fotookes van project Scirocco. Het is dus een type 2 GTX 16V KR. Omdat toch wel al veel mensen weten dat ik er mee bezig ben, nog ff kort de werkzaamheden die er aan gebeuren: Technisch: - complete revisie, tuningsbeurt en restauratie van de motor, met eigen spaghetti uitlaat, aangepaste middendempers, Hartmann einddemper - versnellingsbak revisie/restauratie + waarschijnlijk sperdiff erin - remmerij aanpassen, reviseren - assen reviseren Exterieur: - nieuw dak erop lassen - uitdeuken / vertinnen van gevoelige plekken - andere kleur (donkerblauw) - voor de rest lekker alles origineel GTX 16V Interieur: - opnieuw bekleden van de stoelen in leder icm alcantare - extra VDO meters om de motor in de gaten te kunnen houden - simpele ICE (RF radio/mp3, JBL composet, MacAudio sub, Magnat versterker) Carrosserie: - beetje opknappen en schoonmaken he Wielen: - huidig: Steffan BCW 7J en 8J 14" - de nieuwe (moet ze nog polijsten): Zender Turbo 1, 7J 15" wat fotootjes van hoe die was en wat kleine dingen die gedaan zijn: zoals ik hem kocht: motortje: motor eruit, Steffan's eronder: kabelboompje om eens na te kijken en delen te vervangen: afgelopen winter: voor degene die niet weten wie ik ben, ik in actie in de werkplaats: cilinderkopje: spullekes terug van verzinkerij: leuke dingen van opbouwen: wat nou zo jammer is, is dat het een tijdje op z'n gat zal komen te liggen omdat ik op mezelf ga wonen en het geld dan ff op is. maar ik zal er zeker mee verder gaan (en de gratis dingen die ik kan doen, daar ga ik natuurlijk mee verder, zoals kabelboom opknappen, strak maken carrosserie, polijsten van de wielen, etc) gegroet Marijn Last edited by DesertWind : 07-02-2006 at 20:17. |
#2
|
||||
|
||||
netjes, goed bezig man vooral zo door gaan en als het geld op is moet je m ff schorsen. maar wel binnen zetten niet zo in de winter laten staan is echt zonde.
|
#3
|
|||
|
|||
hij staat nu in stalling op me werk hoor, hoog en droog
|
#4
|
||||
|
||||
He Marijn,
Ziet er allemaal al weer netjes uit kerel !!!!!! Mijn engine is de volgende winter aan de beurt. eerst de carrosserie maar eens ff tip top maken. Hou ons op de hoogte he !!!!!!!! Grtz............... LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
|||
|
|||
zo, ben ff bezig geweest met stralen van (helaas nog maar 1) velg.
de velgen waren dus een keer overgespoten. van de grote vlakken ging de verf zo af, omdat er geen alu primer was gebruikt. de gaten daarentegen vielen vies tegen. onder de zilverkleurige lak zat het origineel zwart. en dat gaat me er toch moeilijk af. ik moet nog wat kleine deukjes uit de grote vlakken halen en aan de velgrand nog wat alu erop lassen, zodat de randen ook weer mooi strak geschuurd en gepolijst kunnen worden. |
#6
|
||||
|
||||
Heb je die spullen bij de verzinkerij laten reinigen, of ook echt verzinken?
hoe heb je die dynamo en dat gasklephuis zo netjes gekregen? goed bezig hoor! leuk project. Doe je alles zelf? incl die revisie, kabelboom, alu lassen, stralen?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#7
|
|||
|
|||
@ Tommy:
al het ijzer werk wat van de auto afkomt is gestraald en opnieuw verzonken. met alleen schoonmaken krijg je het absoluut niet zo schoon (je zou het in het echt moeten zien om te zien dat het weer nieuw is) de dynamo en gasklephuis zijn helemaal uit elkaar geweest, delen zijn getrommeld (polijsten met behoud van de gietstructuur), gespoten of verzonken. ik doe bijna alles zelf op de mechanische bewerkingen aan het blok en alu lassen na. het alu lassen doet mijn baas, die is daar erg goed in. de mechanische bewerking gebeuren bij ons vaste revisie bedrijf. opbouwen en afstellen van het blok doe ik zelf, net als de kabelboom herstellen (evt nieuwe delen maken), stralen, MIG MAG lassen, autogeen lassen, nieuw plaatwerk maken, revisie van motor, versnellingsbak en onderstel, bekleden, etc. restaureren is mijn beroep, dus ik zal dat wel zelf moeten kunnen allemaal |
#8
|
||||
|
||||
ow, idd jah... nou goed bezig hoor! petje af!
(Mag ik vragen wat voor opleiding je gedaan hebt? en je werkt nu dus bij een auto restauratiebedrijf? )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#9
|
|||
|
|||
tuurlijk mag je dat vragen
opleidingen in chronologische volgorde: 5 jaar VWO 1 jaar HAVO (eindexamen) 2,5 jaar HTS Autotechniek 1 jaar MTS Autotechniek 0,5 jaar 1ste automonteur ik heb 1,5 jaar bij een raceteam gezeten en ben nu voornamelijk bezig in de plaatwerkerij in het auto restauratiebedrijf waar ik nu werk. dat is het wel zo'n beetje Last edited by DesertWind : 21-07-2005 at 21:48. |
#10
|
||||
|
||||
ah oke... Ben zelf nog aan het kijken of ik MTS autotechniek wil doen of niet... Zat eigenlijk meer te denken aan plaatwerk ofzo, maar moet me er nog in verdiepen... Moet eerst mijn Propedeuse nog halen, anders is het zonde geweest...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#11
|
|||
|
|||
Kijk, dat is nog eens restaureren, REPSECT!
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
|||
|
|||
hey dennis,
wat is repsect? :p |
#13
|
|||
|
|||
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
|||
|
|||
het is hier al even stil geweest.
ik kan niet zeggen dat er afgelopen maanden erg veel gebeurd is verder. versnellingsbak ligt nu ook uit elkaar. ik wacht nog op de onderdelen, dan kan die weer in elkaar gezet worden. ook heb ik vandaag dubbele dellorto's incl spruitstuk aangeschaft. dus die mooie inlaten komen er uiteindelijk toch niet op. verder zijn er nog wat onderdelen naar de straler geweest en van poedercoating voorzien. binnenkort verder met de cilinderkop en carrosserie. |
#15
|
||||
|
||||
aha... die dellorto`s die hier op `t forum stonden?
hou ons op de hoogte kerel van dit superproject!! |
#16
|
|||
|
|||
ik wist niet dat ze hier ook tekoop stonden, maar inderdaad die ja
ik had ze gespot op een ander forum komende week ga ik trouwens maar eens een paar liter afbijt aanschaffen, dan kan de lak eraf en es kijken wat er dan nog over blijft. dan alvast wat dingen gaan lassen als dat nodig is (iig de spatbord randen) mocht het meevallen, dan gaat hij gelijk naar de straler en een laag epoxy orover en dan zou in principe het strakmaken al kunnen beginnen. |
#17
|
||||
|
||||
goed bezig! wordt een super rocco!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#18
|
||||
|
||||
Nog niet klaar nee???? hihi ;-) ...
Maar weet hoe het is als je op je eigen gaat!!! grtz....Vic..
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D... Lupo GTI… Daily: Up and Mini Cooper ..Bruders...dubs and more... |
#19
|
||||
|
||||
ziet er super uit..die onderdelen zijn nog beter als nieuw..
|
#20
|
|||
|
|||
nee bruders, nog steeds niet haha, zal nog wel een jaartje of 4 duren, maar ja.
ondertussen is er nog een probleem bij gekomen, ik moet stoppen bij het restauratiebedrijf waar ik nu werk, en het is erg lastig om ander werk te vinden. overigens kan ik bij dat bedrijf wel aan de auto blijven werken, dus dat is wel weer fijn natuurlijk. |