#1
|
||||
|
||||
Olieverbruik Jetta diesel?
Vandaag na veel moeite de Jetta op kenteken gekregen. Alleen nog even wachten op de papieren en dan platen laten maken
Nu ben ik vandaag voor de keuring dus naar Zwolle gereden vanuit Vught. Totaal zo rond de 310km. Auto heeft zich netjes gehouden daar kan ik niks van zeggen. Gisteravond even het olie gepijlt, en dat stond boven het midden van het platte deel op de stok. Goed dus. Ga ik net opnieuw pijlen, zit er niks meer op! Heel klein puntje aan de onderkant van de pijlstok... Ik weet dat een oude diesel wel olie verbruikt, maar zoveel!!?? Wat misschien ook wel nuttig is om te weten;' Koppakking is vervangen Oliefilter en olie uiteraard. Motor is nog niet echt afgesteld kwa soepel lopen Wat me ook al meerdere malen opgevallen is, is dat de carterpan vaak "nat" is... Wat is of kan er gaar zijn?? Of is het een kwestie van opnieuw af laten stellen? alvast bedankt!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#2
|
|||
|
|||
verbruik olie is 1000 km/1 liter
staat in instruktieboek van m'n 16v zal bij die van jou ook wel zo zijn |
#3
|
||||
|
||||
Ben er nog iets vergeten bij te zetten;
Waar ik de auto van gekocht heb zei dat de motor kapot was, en dat hij de koppakking vervangen had. Nu zat er nog wat olie bij de koelvloeistof. Heb nu 3 Ã* 4x de koelvloeistof vervangen (gewoon water weliswaar). Vanmiddag koelvloeistof ook nagekeken en die was weer goed zwart van de olie. Begin me nu hard af te vragen of de koppakking wel vervangen is.. want hoelang kan d'r olie in het koelsysteem blijven zitten :confussed: Weet niet wat ik nu moet doen met deze bak... Ga nu even het kenteken afwachten en dan nog een paar keer warm rijden, koelvloeistof vervangen en oliepijl in de gaten houden. Nog tips? Trouwens golf mkII 16v; het gaat hier om een 1600 DIESEL he, geen 16v benzine
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
||||
|
||||
alls hij de koppaking vernieuwt heeft ,
zou er geen olie in je koelvloeistof moeten zitten . conclusie leugen ,off er is iets met je kop, vandaar je olie zo ben je gauw wat kwijt , en gemideld 1 liter op 1000 km , compressie test doen, succes gooigolf |
#5
|
|||
|
|||
Olie blijf je geruime tijd terug vinden in het koelsysteem, tenzij je hem gaat spoelen met een daarvoor bedoeld goedje.
Dit is in de vakhandel te krijgen, dit gooi je in je koelsysteem en ga je hem warm rijden. Dan tap je hem af en herhaald deze procedure een paar keer. Daarna kan je hem weer gewoon aftappen en verversen door koelvloeistof ( g11/12) Mocht het dan nog zo blijven dan kan je er vanuit gaan dat hij niet vervangen is of dat de kop krom cq gescheurd is. Dat de carterpan nat blijft is natuurlijk niet goed. Ligt er echt olie onder de auto of blijft hij gewoon vochtig? Als hij niet lekt maar enkelt zweet dan zou ik me daar niet zo druk over maken, tenslotte wat vet blijft kan niet roesten . |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
wat ik er mee bedoelde IS: kijk even in het instructieboek van de auto stond het bij mij in |
#7
|
||||
|
||||
Die hek niet
Misschien dat ik eens ga kijken voor die muk om in het koelsysteem te mikken. Kijken of dat helpt.. Misschien dat er trouwens een brandstof slangetje net gaar is dat ie daar langs druppelt ofzo
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
||||
|
||||
Klopt het trouwens dat je de kopbouten na een aantal km'ers weer op moment moet zetten
Koppakking is namelijk vervangen en moet dus nog "ingereden" worden. Kan dit ook te maken hebben met olieverbruik?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |