|
||||
|
||||
Stuurbekrachtiging
Ik zit met het volgende probleem op een G60:
Als ik het stuur verdraai hoor ik een "kreunend" geluid wat erg lijkt op een slippende v-snaar. Ik heb de v-snaar van de stuurbekrachtiging inmiddels een stukje aangespannen maar het geluid blijft. Heb het idee dat het nu het warmer wordt buiten een beetje minder is (viscositeit van de vloeistof?). Ook heb ik het gevoel dat de stuurkrachten varieren van tijd tot tijd. Zelf verdenk ik de stuurbekrachtigingspomp. Hoeveel werk is het uit- en inbouwen van een andere? Wie heeft er meer suggesties?
|
||||
|
||||
De pomp is goed uit te bouwen. Het stuurhuis zelf niet. Ik durf niet te zeggen wat het probleem bij jou zou kunnen zijn.
|
||||
|
||||
Iemand die misschien ook weet hoe het zit met de "houdbaarheid" van stuurbekrachtigingsvloeistof?
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou in dit geval denken aan lucht in het systeem....is er soms recentelijk aan gewerkt? Is je olie soms onder niveau (of geweest?)... Ontluchten doe je door het stuur een aantal keren volledig van links naar rechts en uiteraard terug te draaien, waarbij je de boel gedurende een aantal seconden in de uiterste stand moet vasthouden |
|
||||
|
||||
Niveau staat een fractie (0.5 cm) onder het minimum. Ging er niet vanuit dat dit het probleem kon zijn. Ik zal es proberen het systeem te ontluchten. Dopje van het reservoir als je dit doet neem ik aan?
Alvast bedankt voor het meedenken!
|
||||
|
||||
Als er niet genoeg in de reservoir zit doet ie dit ook.Dat heb ik ook gehad te lang met een lekke slang doorgereden toen moest hele stuurhuis vervangen worden droog gelopen.