Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2006, 12:21
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default Stuurbekrachtiging

Ik zit met het volgende probleem op een G60:

Als ik het stuur verdraai hoor ik een "kreunend" geluid wat erg lijkt op een slippende v-snaar. Ik heb de v-snaar van de stuurbekrachtiging inmiddels een stukje aangespannen maar het geluid blijft. Heb het idee dat het nu het warmer wordt buiten een beetje minder is (viscositeit van de vloeistof?). Ook heb ik het gevoel dat de stuurkrachten varieren van tijd tot tijd.

Zelf verdenk ik de stuurbekrachtigingspomp. Hoeveel werk is het uit- en inbouwen van een andere? Wie heeft er meer suggesties?
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2006, 20:39
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

De pomp is goed uit te bouwen. Het stuurhuis zelf niet. Ik durf niet te zeggen wat het probleem bij jou zou kunnen zijn.
__________________
www.dub05.com
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2006, 09:26
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Iemand die misschien ook weet hoe het zit met de "houdbaarheid" van stuurbekrachtigingsvloeistof?
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-04-2006, 09:46
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by Sander
Ik zit met het volgende probleem op een G60:

Als ik het stuur verdraai hoor ik een "kreunend" geluid wat erg lijkt op een slippende v-snaar. Ik heb de v-snaar van de stuurbekrachtiging inmiddels een stukje aangespannen maar het geluid blijft. Heb het idee dat het nu het warmer wordt buiten een beetje minder is (viscositeit van de vloeistof?). Ook heb ik het gevoel dat de stuurkrachten varieren van tijd tot tijd.

Zelf verdenk ik de stuurbekrachtigingspomp. Hoeveel werk is het uit- en inbouwen van een andere? Wie heeft er meer suggesties?



Ik zou in dit geval denken aan lucht in het systeem....is er soms recentelijk aan gewerkt? Is je olie soms onder niveau (of geweest?)...

Ontluchten doe je door het stuur een aantal keren volledig van links naar rechts en uiteraard terug te draaien, waarbij je de boel gedurende een aantal seconden in de uiterste stand moet vasthouden
Reply With Quote
  #5  
Old 23-04-2006, 16:36
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Niveau staat een fractie (0.5 cm) onder het minimum. Ging er niet vanuit dat dit het probleem kon zijn. Ik zal es proberen het systeem te ontluchten. Dopje van het reservoir als je dit doet neem ik aan?
Alvast bedankt voor het meedenken!
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2006, 16:48
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Als er niet genoeg in de reservoir zit doet ie dit ook.Dat heb ik ook gehad te lang met een lekke slang doorgereden toen moest hele stuurhuis vervangen worden droog gelopen.
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum