#1
|
|||
|
|||
Aandachtspunten mk3 Polo Coupe
Beste Polo-liefhebbers,
voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een net wagentje om dagelijks mee door de wijk te crossen. Tot nu toe heeft ze dat met een Golf 2 16v gedaan, maar daar ga ik mee naar mijn werk rijden. In overleg zijn we gekomen op een Polo, en dan bij voorkeur een mk3 coupe. Het is een volkswagen, dus veel onderdelen verkrijgbaar, en ik heb dit forum voor adviezen. Een ouder autootje wil ze niet ivm betrouwbaarheid, een jongere wil ik niet, want die zijn lelijk . Maar bij het bezichtigen van autootjes zou ik graag een beetje beslagen ten ijs komen. Algemene wissewasjes, zoals bandenprofiel of olie in de koelvloeistof kom ik wel uit, het gaat me om de technisch zwakke punten, bijvoorbeeld roestgevoelige plekken. Ik heb verder nog nooit in een Polo gereden ofzo, een advies voor de motorkeuze zou ook niet slecht zijn (geen G40). Daarnaast heb ik nog de volgende vragen: - Klopt het dat de km-teller maar tot 99.999,9 km gaat? - Heet een niet-coupe altijd een Fox? - Welke varianten van de coupe zijn er? Alvast bedankt, Derk
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 26-01-2006 at 14:12. |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou even op het poloforum kijken. Daar staan veel aankooptips bij: http://polo86c.nl
Het zijn fijne auto's. Zelf zou ik altijd voor een 1.3 liter gaan, dan kom je tenminste goed mee in het verkeer. In principe zijn dit probleemloze auto's, op de accubak na kun je eigenlijk geen slechte punten tegenkomen. |
#3
|
|||
|
|||
Dat helpt al een stuk. Vulhals is een probleem dus, en die kun je inspecteren in de wielkuip van het achterwiel aan de bestuurderskant?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
||||
|
||||
Nou.... ondertussen in het atelier van Tante Til..
Grootste kans op roest schade: Accubak. Als het 'vervelend' is, heb je alleen lekkage. (bij de 2f is het handschoenenvakje al wel waterdicht, maar water komt dan in de voetenruimte terecht), als het 'ernstig' is, staat de accu niet meer goed vast, en is het APK afkeur. Andere probleempuntjes bij de type 86 en 86c -> tankhals benzinetank, rotte kriksteun bij dezelfde rotte tankhals, rotte kriksteunen rondom. Maar goed: alleen de rotte tankhals komt als bijna niet meer voor bij de 2f (verzinkte hals). De rotte kriksteun hangt daar mee samen (gevolg schade). De kriksteunen voor willen nog wel eens rotten als gevolg schade van een lekke accubak OF als gevolg van verkeerd krikken. de 1.0 AAU of de 1.3 AAV zijn redelijk probleemloos te noemen. De 1.3 NZ krijgt met de jaren soms kuren (zoek maar op NZ en problemen, en je krijgt een waslijst met controle punten), maar is wel de 'fijnere motor' qua vermogen. Een 1.3 3f blok (75pk) zal je alleen aantreffen in de GT, en dan nog vaak alleen als het een import is. De 1.3 met G-lader herken je natuurlijk ook met je ogen dicht. Verdersch: - Coupe => allerlei uitvoering Heb je geen coupe, dan spreek je over OF de steilheck (mini-station) OF de classic/sedan/2deurs. - Een FOX is gewoon een enorm veel verkochte goedkoopste uitvoering (in steilheck en coupe versies), welke je t best kunt vertalen in: blote billen: zit niets op, met erg simpele (maar afwasbare ) bekleding.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Jup: gewoon ff goed voelen en vuile handjes halen: rond de vulhals slaat enorm veel modder troep en pekkel. FF goed voelen, en aan je handen ruiken of je geen benzine ruikt. verkoop-sluwe truck: Meestal gaat ie lek boven een bepaald niveau, dus met een half volle of lege tank lekt er niets. Tankje is trouwens niet eens echt duur: 125 euri's en je hebt een gloedje nieuwe (Ronald Morien).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#6
|
|||
|
|||
Dus als ik het goed begrijp zijn er meer goede punten dan slechte... Sjampoo, aan je onderschrift te zien kun je me uit ervaring misschien vertellen hoe ik visueel kan vaststellen of het een NZ of AAV is. Zit er netzoals bij de Golf een sticker met codes in de achterbak?
Een GT of G40 is wel erg leuk, maar heeft weinig zin in de stad. Dus daar kijken we ook niet naar.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Identificatie van motor en bak
__________________
- '03 Seat Ibiza 1.9 TDI '83 Polo Classic '85 Polo Coupe Member of; # VW Polo Club Holland # Polo 86c Register # TDI Site |
#8
|
|||
|
|||
Aha, een AAV heeft een groot rond luchtfilterhuis en een opvoerpomp onder de auto. Prima, dan kom ik er wel uit.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#9
|
||||
|
||||
overigens, het verschil tussen een aau (1.0) en een aav (1.3) is eigenlijk niet met het oog te vinden. zien er precies hetzelfde uit namelijk!
ff kenteken checken via de rdw werkt dan weer wel! trouwens ik rijd ook een 1.0 en kan ook gewoon meekomen met het verkeer hoor!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#10
|
||||
|
||||
Dat kan best. Maar als je eenmaal een normale snelheid gewend bent wil je echt niet meer terug naar aan melkpak inhoud.
|
#11
|
|||
|
|||
Het is even afwachten wat ons pas kruist, maar zoals Isard aangeeft; m'n vriendin heeft nu al 3 jaar met 100+ pk gereden, en ik kan niet zeggen dat ze daar ooit over geklaagd heeft
Scheelt trouwens best wat centen, op www.autoweek.nl staat voor de wegenbelasting €175 tegenover €300 voor de Golf en dan hebben we het nog geeneens over de verzekering!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
[pest modus aan] Ach: je vriendin is gewoon niet van 't klagerige type: 100pk of niet: blijft een golf (vuistje proest). Sterker nog: hoor ik JOU nu klagen over de Golf (verzekering/Wegenbelasting?) [pest modus uit] AAU en AAV zijn op uiterlijk niet van elkaar te onderscheiden. Kijk vooral wat er op 't kenteken staat, en / of wat er in de kofferbak word vermeld. Ik rij zelf ook in een 1.nul-étje,. als winter-daily. Bevalt prima: t/m de 80 kan je echt gewoon meekomen, maar vooral de de snelweg merk je dat er niet heel veel vermogen aanwezig is: Cruizen dus ipv jagen. alhoewel: Loopt hard zat, duurt alleen even.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#13
|
|||
|
|||
Sinds mijn vriendin een deuk in de Golf heeft gereden (of eigenlijk een andere auto in de poeier) mag ik graag een beetje klagen over de verzekeringspremie...haha. Ik zie ook wel in dat een Polo in potentie betere prestaties heeft, alleen heb ik toendertijd voor het gebruiksgemak (vakantie) van een Golf gekozen. Nooit spijt van gehad, en dat verwacht ik ook niet van een toekomstige Polo te hebben.
Ergens hebben jullie ook wel gelijk, een melkpakje is voldoende voor in de stad. De komende weken gaan we onze ogen de kost geven, proefritje maken hier in de buurt, etc etc. Net trouwens een hele mooie blauwe Polo van marktplaats misgelopen, jammer. Maar bedankt voor de support!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#14
|
||||
|
||||
Mijn 2f gaat vanzelf eens in de verkoop (als het einde van de winter nadert),.
Als je geduld genoeg hebt, komt ie dan weer terug naar Enschede (daar heb ik m destijds gekocht, naja Glanerbrug).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#15
|
|||
|
|||
Wie weet, wie weet. Waar woont het autootje nu dan?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
tja als student ben je al blij dat je rijd he, dan maar niet op een normale snelheid.. vraag me wel af wat jij normale snelheid vind overigens... schijnbaar toch anders dan de rest van nederland...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#17
|
|||
|
|||
Ik vermoed dat Isard meer op normale acceleratie doelt. 't Is natuurlijk een waarheid als een koe dat de moderne auto's behoorlijk snel kunnen optrekken, met name op de snelweg is het prettig als je na een inhalende vrachtauto snel er voorbij kunt, voordat andere bumperklevers je van de weg drukken.
Polo 1000cc ongeveer 0-100 kmh +/- 20sec? Of zit ik er dan ver naast?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#18
|
||||
|
||||
Geen idee. Vind dit veel interessanter:
<- klik Hou t sinds kort online bij, maar daarvoor zat 't zo rond de 1 op 15,5 a 16
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#19
|
|||
|
|||
Leuke pagina!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#20
|
||||
|
||||
http://www.speurders.nl/autos/volks...0610.92.99.html
kweet niet of je al voorzien bent of intresse hebt maar de foto,s kan ik je altijd mailen.. mvg richard |