#1
|
||||
|
||||
Cilinderkop Golf 1 '77 1300
Hallo
Weet iemand waar ik een cilinderkop kan kopen van een golf 1 uit 1977 met een 1300 motor de motorcode begint met bk Gelieve te bellen 06-12973339 Vanessa |
#2
|
||||
|
||||
BK bestaat niet voor zover ik weet.
Ook is een 1300 in die tijd niet geleverd voor een Golf. Of geen originele motor dus of verkeerd gelezen?
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Misschien is het wel een 1.1 motor. Zo ja, dan heb ik nog een goede kop liggen.
Pm voor meer info.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#4
|
||||
|
||||
Heej Vanessa,
Wanneer je een 1300cc motor in je auto hebt en dit is de orginele, dan zal er een GF motor inzitten (bij 1100 GG). Wanneer er een Polo/Derby motor in is gekomen zal het om een GK of HK gaan. Cilinderkoppen van dit spul is allemaal hetzelfde, behalve HK (dit is een multipoint blok met verstuivers). MVG, Jeroen |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dit klopt niet helemaal; er zijn 2 verschillende sleeptuimelaar-koppen, die mét en zonder verbrandingsruimte. HK heeft iig dezelfde kop als een 1300 GK en een 1000 GL (allen zonder verbr. ruimte) Volgens mij hebben de 1100cc motoren (net als de 900cc) een kop met verbrandingsruimte. Last edited by Bas : 30-03-2006 at 20:30. |
#6
|
||||
|
||||
ik heb nog een complete HB liggen
1100 cc 50 pk en 75Nm oid..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#7
|
|||
|
|||
moet dan een blokje met motorcode FA zijn 74/78 1100cc
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje voor het verbeteren van mijn info ! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt als een bus! En in 77 was er nog geen 1300...althans....niet in de Golf.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
ik ben met die auto bezig en het is een gk-motor. is dus inderdaad waarschijnlijk een polo/derby motor.
de cilinderkop is dus gescheurd en we hebben nu een andere cilinderkop nodig. de lettercode op de kop eindigt op -D- dit moet hetzelfde zijn ivm de plek van de tapeindes van het inlaatspruitstuk. aangezien hier dubbele webers opzitten met bijpassend spruitstuk moeten we weer dezelfde kop hebben. de verbrandingsruimte zit inderdaad in de zuigers en niet in de kop.
__________________
scirocco 1 `77 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
wat bedoel je daar precies mee? Je kunt die tapeindjes toch weer in een andere kop zetten. De plek waar die komen is altijd hetzelfde toch? |