Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-03-2006, 17:29
it's-me's Avatar
it's-me it's-me is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 3
Default Cilinderkop Golf 1 '77 1300

Hallo

Weet iemand waar ik een cilinderkop kan kopen van een golf 1 uit 1977 met een 1300 motor de motorcode begint met bk

Gelieve te bellen

06-12973339

Vanessa
Reply With Quote
  #2  
Old 30-03-2006, 17:40
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

BK bestaat niet voor zover ik weet.
Ook is een 1300 in die tijd niet geleverd voor een Golf. Of geen originele motor dus of verkeerd gelezen?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 30-03-2006, 17:52
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,034
Default

Misschien is het wel een 1.1 motor. Zo ja, dan heb ik nog een goede kop liggen.

Pm voor meer info.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-03-2006, 20:11
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Heej Vanessa,

Wanneer je een 1300cc motor in je auto hebt en dit is de orginele, dan zal er een GF motor inzitten (bij 1100 GG).

Wanneer er een Polo/Derby motor in is gekomen zal het om een GK of HK gaan.

Cilinderkoppen van dit spul is allemaal hetzelfde, behalve HK (dit is een multipoint blok met verstuivers).

MVG,

Jeroen
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #5  
Old 30-03-2006, 20:22
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Heej Vanessa,

Wanneer je een 1300cc motor in je auto hebt en dit is de orginele, dan zal er een GF motor inzitten (bij 1100 GG).

Wanneer er een Polo/Derby motor in is gekomen zal het om een GK of HK gaan.

Cilinderkoppen van dit spul is allemaal hetzelfde, behalve HK (dit is een multipoint blok met verstuivers).

MVG,

Jeroen


Dit klopt niet helemaal; er zijn 2 verschillende sleeptuimelaar-koppen, die mét en zonder verbrandingsruimte.

HK heeft iig dezelfde kop als een 1300 GK en een 1000 GL (allen zonder verbr. ruimte)

Volgens mij hebben de 1100cc motoren (net als de 900cc) een kop met verbrandingsruimte.

Last edited by Bas : 30-03-2006 at 20:30.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-03-2006, 20:42
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ik heb nog een complete HB liggen

1100 cc 50 pk en 75Nm oid..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #7  
Old 30-03-2006, 21:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

moet dan een blokje met motorcode FA zijn 74/78 1100cc
Reply With Quote
  #8  
Old 30-03-2006, 21:27
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Bas
Dit klopt niet helemaal; er zijn 2 verschillende sleeptuimelaar-koppen, die mét en zonder verbrandingsruimte.

HK heeft iig dezelfde kop als een 1300 GK en een 1000 GL (allen zonder verbr. ruimte)

Volgens mij hebben de 1100cc motoren (net als de 900cc) een kop met verbrandingsruimte.



Dankje voor het verbeteren van mijn info !
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #9  
Old 30-03-2006, 22:00
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
moet dan een blokje met motorcode FA zijn 74/78 1100cc


Klopt als een bus! En in 77 was er nog geen 1300...althans....niet in de Golf.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 31-03-2006, 12:31
vw virus's Avatar
vw virus vw virus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 70
Default

ik ben met die auto bezig en het is een gk-motor. is dus inderdaad waarschijnlijk een polo/derby motor.

de cilinderkop is dus gescheurd en we hebben nu een andere cilinderkop nodig. de lettercode op de kop eindigt op -D- dit moet hetzelfde zijn ivm de plek van de tapeindes van het inlaatspruitstuk. aangezien hier dubbele webers opzitten met bijpassend spruitstuk moeten we weer dezelfde kop hebben.

de verbrandingsruimte zit inderdaad in de zuigers en niet in de kop.
__________________

scirocco 1 `77
Reply With Quote
  #11  
Old 31-03-2006, 12:37
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by vw virus
de lettercode op de kop eindigt op -D- dit moet hetzelfde zijn ivm de plek van de tapeindes van het inlaatspruitstuk. aangezien hier dubbele webers opzitten met bijpassend spruitstuk moeten we weer dezelfde kop hebben.


wat bedoel je daar precies mee? Je kunt die tapeindjes toch weer in een andere kop zetten. De plek waar die komen is altijd hetzelfde toch?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum