|
||||
|
||||
stuurhuis kapot
Mensen!
Zoals de titel al zegt: Als ik ver instuur (polo 1.3I coupe NZ) klinkt er een harde tik. Maakt niet uit of het naar links of recht is, al ik naar beide kanten instuur en dan vrij ver rond, tikt mijn stuur en hoor ik van onderen die tik komen. Ook als ik aan mijn stuur draai als ik stil sta, knikt ie op hetzelfde punt. Als ik onder de motorkap de zwarte deksels mijn veerpoten afhaal, draaien die ook stukje mee met de stuurbewegingen. kan ze niet verder vastdraaien. Dit probleem heb ik sinds dat ik gisteren een slipcursus heb gehad met mijn wagen.... ik heb daarin niets lomps gedaan, ben namelijk super zuining op de wagen. van te voren was het ook al een klein beetje, maar niet zo erg. Rubbers voorin zijn laatst allemaal vervangen. Heeft er iemand een idee? |
|
||||
|
||||
lees deze link eens, misschien heb je er wat aan.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11247
|
||||
|
||||
Super tip! Ga meteen kijken of het aan de veer ligt.
Wat moet ik doen als het aan de veer ligt? hoe kan ik die weer vastzetten? |
|
||||
|
||||
Heb de auto net op bokken gehad, als ik dan stuur, stuurt hij vlekkeloos, kan ik hem helemaal vrij van krakjes en tikjes van links naar rechts gooien.
Verschillende mensen die net hebben geluisterd inclusief mijzelf denken toch te horen dat het uit het midden achter/onder motorblok zit. |
|
||||
|
||||
ps. mijn auto is wel verlaagd, maar als ik voel aan mijn veer terwijl hij knakt, voel ik op het eerste gezicht niet echt iets...
Iemand nog suggesties? |
|
||||
|
||||
dus de mogelijkheden uit link in je topic zijn allemaal goed?
- carroserie - veer - homokineet - demper dat geluid zal wel komen als de polo gewoon met 4 banden op de grond staat (dus spanning door het gewicht), vandaar dat als hij op bokken staat, dat ie dan probleemloos stuurt. wat het precies anders kan zijn als bovengenoemde zou ik niet weten. misschien dat iemand anders hier antwoord op heeft of informatie.
|
|||
|
|||
het kniestuk van je stuurpen(volgens mij net te zien onder de motorkap)
heb het zelfde probleem ook al een tijdje
|
||||
|
||||
Carroserie is het niet naar mijn mening, alles ziet er hard uit daaro. Het is zowiezo dat hij niet op de carroserie 'hangt' achter het wiel?
Veer naar mijn mening ook niet. Schokdemper zijn nog redelijk nieuw. Wat kost zo'n kniestuk? en wat is daar dan precies aan kaport? |