#1
|
|||
|
|||
Inbouwen motor.
Misschien kunnen jullie mij wat advies geven.
Ik heb al enige tijd een 16v 2.0 liter motor in mijn schuur staan van een golf drie,deze wil ik als het weer wat warmer word in mijn golf cabrio type drie met 1.8 liter motor inbouwen.De 16v 2.0 motor heb ik helemaal compleet op het spruitstuk na. Nu mijn vraag: Kan er enkelt een spruitstuk op van een 16v 2.0 liter motor of passen er meerdere spruitstukken? En wie heeft er een passend spruitstuk te koop. Tweede vraag: Past deze motor er zo in of moet ik aanpassingen maken? Derde vraage kabelboom heb ik er ook bij ..moet deze aangepast worden of is het plug en play? Of misschien zeggen jullie wel dat het niet verstandig is om zo"n motor in te bouwen...dan hoor ik dat ook graag.(en waarom dan niet natuurlijk) Als er iemand een antwoord heeft op 1 of meerdere vragen hierop...bedankt !! |
#2
|
||||
|
||||
ABF blokje toch? zijn hoge blokken dus ander spruitstuk dan andere 16 kleppers volgens mij..dus gewoon ff opzoek naar een spruitstuk van een 16v abf..of een snellere spagetti spruitstuk..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
|||
|
|||
Ik weet niet of het een abf motor is Moet ik nog ff opzoeken .Motor is afkomstig van golf drie gti bwj 1995.motor is compleet met versnellingsbak.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij vertelt hij er niet bij of hij nou het in- of uitlaatspruitstuk mist?????? |
#5
|
|||
|
|||
Het gaat om het uitlaatspruitstuk.
|
#6
|
||||
|
||||
past van elke 16v (pl- kr- abf- en 9a- volgens mij)
Hebben ze mij ooit wijsgemaakt |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
even naar de tapeinden kijken bij een KR/PL zitten ze schuin kwam er achter toen ik mn 8v spagettie wilde passen |
#8
|
||||
|
||||
een 16V blok in een cabrio??? Is een beetje vreemde combinatie vind ik, cabrio´s zijn toch meer auto´s om gemoedelijk mee te cruisen i.p.v. te "heizen", profiteren van een hoop koppel dat er al bij weinig toeren is, een VR6(het gaat hier toch over een Golf 3 Cabrio?) zou qua karakteristiek dus beter passen, maar je moet vooral doen wat jezelf het beste vindt.
|
#9
|
|||
|
|||
Up!!
|
#10
|
||||
|
||||
Zeker geen VR6, deze is te zwaar voor een mk1
__________________
Project: mk1 '77 G60 |
#11
|
|||
|
|||
Het blok heb ik al liggen en deze komt in een cabrio type drie.
maar ik weet niet of het uitlaatspruitstuk (wat ik nog niet heb) specifiek van een 16v 2.0 liter motor moet zijn of dat er andere type"s spruitstukken passen. En ofdat ik nog tegen andere problemen aanloop of aanpassingen moet maken. |
#12
|
||||
|
||||
Misschien dat het topic beter verplaats kan worden naar Golf en Vento MK III? Aangezien het over een MKIII gaat.
Daar zullen wellicht meer menzen zijn die er iets vanaf weten |
#13
|
|||
|
|||
een 16V lijkt mij idd niet echt een geschikt blok voor een cabrio. zoals al werd gezegd is het een echte cruise auto.
|
#14
|
|||
|
|||
Wat is er niet "cruise" aan een standaard 2.0 16V blok?
Verder: ik zou proberen uit te zoeken wat er bij een auto met een 2.0 anders is dan wat er nu in zit. Niet alleen motorisch, maar ook remmerij, benzinetoevoer etc. Etka is hierbij onmisbaar. Als je dan alle onderdelen hebt, moet de ombouw niet zo'n probleem zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 Last edited by Dennis@polo86c.nl : 21-02-2006 at 09:57. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Het is nogal een hoogtoerig blok dat uitnodigt tot "heizen" (gassen), iets dat men (eigenlijk) niet met een cabrio doet. Cabriorijden is meer ontspannen en relaxed rijden waarbij men profiteerd van vrij veel koppel bij weinig toeren. Vrij vroeg opschakelen zonder al te veel toeren te laten draaien, zodat de auto ook al snel in de hoogste versnelling is en genieten maar van de "open air" Last edited by Rene´ : 22-02-2006 at 20:52. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Das bij mooi weer dus....... maar de overige 364 dagen wil je opschieten, dat snap ik best.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb ook gehoord dat het uitlaatspruitstuk van de 1.8 16v blokken op de 2.0 16v past. Of dit daadwerkelijk zo is weet ik niet.
Ik heb iig een origineel spruitstuk van een Golf mk2 1.8 16V (KR) voor je liggen hierzo! Als het past en je hebt interesse hoor ik het wel, via mail of pm ofzo.... Hij is trouwens in goede staat. Gasdicht en niet aan gelast ofzo! |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Hoogtoerigheid is natuurlijk maar relatief. Het lijkt mij zeer onaannemelijk dat een 2.0 16V niet over het merendeel van het toerengebied meer vermogen en koppel dan een 1.8 produceert. Het maximale verschil is nog altijd 60 pk en 35 Nm... (ervan uitgaande dat we het hier over een 1.8 met 90 pk hebben). Mag je mij vertellen wat fijner toeren is... Maar goed, het blok ligt er en ik denk niet dat mijn collega hier (NOFASSA: ik ken je niet, maar ik las dat we allebei dezelfde werkgever hebben ) problemen heeft met wat meer vermogen. Ik denk eigenlijk dat, droog bekeken, het een subtiele, efficiënte en (mocht het je wat uitmaken) redelijk unieke swap is voor een Cabrio. |
#19
|
|||
|
|||
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
klopt als een jekker etka/etos geeft artikel nummer 027253031bh als uitlaatspruitstuk aan voor de kr`s pl`s en de 95er abf`s maaruh heb je het de lopende vw encyclopedie niet gevraagd dan? (Sven-to)
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |