Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-01-2006, 16:15
NOFASSA NOFASSA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 27
Default Inbouwen motor.

Misschien kunnen jullie mij wat advies geven.
Ik heb al enige tijd een 16v 2.0 liter motor in mijn schuur staan van een golf drie,deze wil ik als het weer wat warmer word in mijn golf cabrio type drie met 1.8 liter motor inbouwen.De 16v 2.0 motor heb ik helemaal compleet op het spruitstuk na.
Nu mijn vraag: Kan er enkelt een spruitstuk op van een 16v 2.0 liter motor of passen er meerdere spruitstukken?
En wie heeft er een passend spruitstuk te koop.
Tweede vraag: Past deze motor er zo in of moet ik aanpassingen maken?
Derde vraage kabelboom heb ik er ook bij ..moet deze aangepast worden of is het plug en play?
Of misschien zeggen jullie wel dat het niet verstandig is om zo"n motor in te bouwen...dan hoor ik dat ook graag.(en waarom dan niet natuurlijk)

Als er iemand een antwoord heeft op 1 of meerdere vragen hierop...bedankt !!
Reply With Quote
  #2  
Old 31-01-2006, 16:26
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ABF blokje toch? zijn hoge blokken dus ander spruitstuk dan andere 16 kleppers volgens mij..dus gewoon ff opzoek naar een spruitstuk van een 16v abf..of een snellere spagetti spruitstuk..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 31-01-2006, 16:31
NOFASSA NOFASSA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 27
Default

Ik weet niet of het een abf motor is Moet ik nog ff opzoeken .Motor is afkomstig van golf drie gti bwj 1995.motor is compleet met versnellingsbak.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-01-2006, 16:34
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
ABF blokje toch? zijn hoge blokken dus ander spruitstuk dan andere 16 kleppers volgens mij..dus gewoon ff opzoek naar een spruitstuk van een 16v abf..of een snellere spagetti spruitstuk..

Volgens mij vertelt hij er niet bij of hij nou het in- of uitlaatspruitstuk mist??????
Reply With Quote
  #5  
Old 31-01-2006, 16:35
NOFASSA NOFASSA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 27
Default

Het gaat om het uitlaatspruitstuk.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-01-2006, 17:40
Isard's Avatar
Isard Isard is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 299
Default

past van elke 16v (pl- kr- abf- en 9a- volgens mij)

Hebben ze mij ooit wijsgemaakt
Reply With Quote
  #7  
Old 31-01-2006, 20:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Isard
past van elke 16v (pl- kr- abf- en 9a- volgens mij)

Hebben ze mij ooit wijsgemaakt

even naar de tapeinden kijken
bij een KR/PL zitten ze schuin kwam er achter toen ik mn 8v spagettie wilde passen
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2006, 22:49
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

een 16V blok in een cabrio??? Is een beetje vreemde combinatie vind ik, cabrio´s zijn toch meer auto´s om gemoedelijk mee te cruisen i.p.v. te "heizen", profiteren van een hoop koppel dat er al bij weinig toeren is, een VR6(het gaat hier toch over een Golf 3 Cabrio?) zou qua karakteristiek dus beter passen, maar je moet vooral doen wat jezelf het beste vindt.
Reply With Quote
  #9  
Old 02-02-2006, 19:16
NOFASSA NOFASSA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 27
Default

Up!!
Reply With Quote
  #10  
Old 02-02-2006, 19:33
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Zeker geen VR6, deze is te zwaar voor een mk1
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #11  
Old 02-02-2006, 19:47
NOFASSA NOFASSA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 27
Default

Het blok heb ik al liggen en deze komt in een cabrio type drie.
maar ik weet niet of het uitlaatspruitstuk (wat ik nog niet heb) specifiek van een 16v 2.0 liter motor moet zijn of dat er andere type"s spruitstukken passen.
En ofdat ik nog tegen andere problemen aanloop of aanpassingen moet maken.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-02-2006, 23:09
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Misschien dat het topic beter verplaats kan worden naar Golf en Vento MK III? Aangezien het over een MKIII gaat.
Daar zullen wellicht meer menzen zijn die er iets vanaf weten
Reply With Quote
  #13  
Old 20-02-2006, 22:35
hallie mk3 hallie mk3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 141
Default

een 16V lijkt mij idd niet echt een geschikt blok voor een cabrio. zoals al werd gezegd is het een echte cruise auto.
Reply With Quote
  #14  
Old 21-02-2006, 09:55
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Wat is er niet "cruise" aan een standaard 2.0 16V blok?

Verder:
ik zou proberen uit te zoeken wat er bij een auto met een 2.0 anders is dan wat er nu in zit.
Niet alleen motorisch, maar ook remmerij, benzinetoevoer etc.
Etka is hierbij onmisbaar.
Als je dan alle onderdelen hebt, moet de ombouw niet zo'n probleem zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40

Last edited by Dennis@polo86c.nl : 21-02-2006 at 09:57.
Reply With Quote
  #15  
Old 22-02-2006, 20:48
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Wat is er niet "cruise" aan een standaard 2.0 16V blok?


Het is nogal een hoogtoerig blok dat uitnodigt tot "heizen" (gassen), iets dat men (eigenlijk) niet met een cabrio doet. Cabriorijden is meer ontspannen en relaxed rijden waarbij men profiteerd van vrij veel koppel bij weinig toeren. Vrij vroeg opschakelen zonder al te veel toeren te laten draaien, zodat de auto ook al snel in de hoogste versnelling is en genieten maar van de "open air"

Last edited by Rene´ : 22-02-2006 at 20:52.
Reply With Quote
  #16  
Old 22-02-2006, 21:21
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
Het is nogal een hoogtoerig blok dat uitnodigt tot "heizen" (gassen), iets dat men (eigenlijk) niet met een cabrio doet. Cabriorijden is meer ontspannen en relaxed rijden waarbij men profiteerd van vrij veel koppel bij weinig toeren. Vrij vroeg opschakelen zonder al te veel toeren te laten draaien, zodat de auto ook al snel in de hoogste versnelling is en genieten maar van de "open air"


Das bij mooi weer dus....... maar de overige 364 dagen wil je opschieten, dat snap ik best.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #17  
Old 22-02-2006, 21:34
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik heb ook gehoord dat het uitlaatspruitstuk van de 1.8 16v blokken op de 2.0 16v past. Of dit daadwerkelijk zo is weet ik niet.

Ik heb iig een origineel spruitstuk van een Golf mk2 1.8 16V (KR) voor je liggen hierzo! Als het past en je hebt interesse hoor ik het wel, via mail of pm ofzo....

Hij is trouwens in goede staat. Gasdicht en niet aan gelast ofzo!
Reply With Quote
  #18  
Old 22-02-2006, 22:32
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
Het is nogal een hoogtoerig blok dat uitnodigt tot "heizen" (gassen), iets dat men (eigenlijk) niet met een cabrio doet. Cabriorijden is meer ontspannen en relaxed rijden waarbij men profiteerd van vrij veel koppel bij weinig toeren. Vrij vroeg opschakelen zonder al te veel toeren te laten draaien, zodat de auto ook al snel in de hoogste versnelling is en genieten maar van de "open air"


Hoogtoerigheid is natuurlijk maar relatief. Het lijkt mij zeer onaannemelijk dat een 2.0 16V niet over het merendeel van het toerengebied meer vermogen en koppel dan een 1.8 produceert. Het maximale verschil is nog altijd 60 pk en 35 Nm... (ervan uitgaande dat we het hier over een 1.8 met 90 pk hebben). Mag je mij vertellen wat fijner toeren is...

Maar goed, het blok ligt er en ik denk niet dat mijn collega hier (NOFASSA: ik ken je niet, maar ik las dat we allebei dezelfde werkgever hebben ) problemen heeft met wat meer vermogen. Ik denk eigenlijk dat, droog bekeken, het een subtiele, efficiënte en (mocht het je wat uitmaken) redelijk unieke swap is voor een Cabrio.
Reply With Quote
  #19  
Old 23-02-2006, 09:51
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #20  
Old 23-02-2006, 20:34
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

Quote:
Originally Posted by Isard
past van elke 16v (pl- kr- abf- en 9a- volgens mij)

Hebben ze mij ooit wijsgemaakt


klopt als een jekker

etka/etos geeft artikel nummer
027253031bh als uitlaatspruitstuk aan voor de kr`s pl`s en
de 95er abf`s


maaruh
heb je het de lopende vw encyclopedie niet gevraagd dan?
(Sven-to)
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum