![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Beste luitjes,
Ben vandaag begonnen aan een motorombouw. Mijn 1.5 JB motortje wil ik vervangen voor een golf 2 16v kr blok. Na een dagje werken ligt nu mijn oude blok er uit naast het 16v blok. Morgen de motorsteunen overzetten en hopelijk de motor er in leggen. Alleen nu zijn er een aantal vraagjes die in mij opkomen, waar mensen die een soortgelijke ombouw hebben gedaan vast wel een antwoord op hebben 1 Tot hoever moet ik de 16v uitlaat afslijpen om hem daarna te kunnen aanpassen? 2 De motorsteun op het plaatje, geeft deze geen problemen mbt de geringe ruimte tot het schutbord? 3 Welke aandrijfassen kan ik gebruiken op de golf 2 bak? Welke zijn er allemaal mogelijk? En hoe? Als iemand nog meer dingen weet waar ik op moet letten hoor ik het graag ![]()
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() Last edited by oergolf : 25-10-2004 at 19:47. |
#2
|
||||
|
||||
![]() 1. Er zijn spruitstukken te koop voor 16v inbouw in golf 1..........
2. Hoe ziet de steun eruit op je originele blok??? Denk dat je die moet overzetten.... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Anders een spruitstuk van 16v scirocco gebruiken, die past ook.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
![]() @Christiaan: Op het golf 1 blok zit de steun ergens anders (lijkt me geen probleem om over te zetten). Alleen de steun de je hier ziet lijkt wel een deel wat op de versnellingsbak moet blijven zitten.
Zal het spruitstuk van de golf 2 niet passen dan? Ik bedoel is het spruitstuk op geen enkele mannier toe te passen? Ander spruitstuk lijkt me kostbaar.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() die steun kan je van de versnellingsbak vijzen en je kan de originele van golf 1 erop zetten. Dit moet je doen of je moet je gehele schakelmechanisme veranderen en aanpassen. Ook past de uitlaat niet van een golf 2 in een golf 1, de bocht ligt volledig anders. Je kan hem wel verlassen maar daar kruipt heel wat tijd in om die een beetje passend te krijgen.
Groeten en nog veel succes |
#6
|
||||
|
||||
![]() Een supersprint spagetti voor 16v in type 1:
http://www.marktplaats.nl/index.php...wagen&ID=150129 |
#7
|
||||
|
||||
![]() en eentje van een scirocco 16v voor 75 euro:
http://www.marktplaats.nl/index.php...wagen&ID=150174 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hoe zit het eigenlijk als je een 16V ABF in een golf 1 wil? Dit onderblok is toch hoger? Kom je dan wel uit met zo'n spaghetti, of is dat verschil zo klein dat het niks uitmaakt?
(sorry voor het vervuilen van je topic trouwens) |
#9
|
||||
|
||||
![]() @ AD racing. Kan ik het ook overzetten als mijn oude motor een vierbak heeft? Is dat niet anders?
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() ik weet nog een volledige RVS uitlaat van EPS te koop,
met big bore einddemper voor type 1 16V interesse?
__________________
Like @ G-60 ! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nee, je moet de Golf 1/ scirocco steun hebben van een 5bak.. Daar is al een ander topic over trouwens
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat weet ik. Was volgens mij een topic geopend door mij. Op de foto kan je trouwens de nieuwe steun zien glimmen :biggrin: Het gaat me echter om de steun van de golf2 die ik omcirkeld heb met rood. Of deze er af moet? en de vraag was, kan het? Zo ja wat moet er vervangen of verplaatst worden? Hier nog ff wat foto's van vandaag: Let niet op mijn laswerk :o
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() @Pirelli; ja tuurlijk ben ik geintereseert. Als jij nou eens je berichtenbox leeg maakte dan kunnen we misschien wat afspreken.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() Last edited by oergolf : 27-10-2004 at 18:54. |
#14
|
|||
|
|||
![]() je moet wel het schakelcommando gebruiken van een golf 1 5versnellingen. Zal nog wel makkelijk te vinden zijn denk ik... en die steun die je over gezet van golf 1 op die versnellingsbak van 16v mag je vastzetten met enkel die 3 moertjes, die 2 bouten die je erbij hebt gestoken zijn overbodig...
Groeten |
#15
|
||||
|
||||
![]() ja daar kwam ik naderhand ook achter. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets doe. Maar door de ervaring leert men zeggen ze wel eens :biggrin:
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Die Golf2 steun moet er gewoon af, is geen probleem.
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de afgelopen dagen niet stilgezeten.
Voor: Na: En nog een foto'tje van hoe het er nu bij staat Nu had ik nog een vraagje: Wat is het makkelijkst om de motor in te bouwen? Langs onder of boven?
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Hey een 79er
![]() Met zo'n mooie takel is het langs boven goed te doen, makkelijkst past het van onderuit maar dan moet je het blok op een tafel zetten en een brug hebben.
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Dan gaan we het maar eens langs boven proberen
![]()
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog een nieuw 4 in 1 spruitstuk liggen.
voor een ombouw van een 16v in een type 1. deze is overbodig geworden omdat op mijn motor geen webers komen maar een turbo. je mag hem van mij overnemen voor 275.- (gloednieuw) |