#1
|
|||
|
|||
draad wordt warm
Ik heb een motorblok van een golf 1 GTI DX blok compleet gereviseerd.
Nu komt probleem starten: Accu is vol. Startmotor draait zwaar rond. Heb wel vonk. Maar de draden van de accu naar de massa, en naar de dynamo worden gloeiend heet, met enkel de startmotor een paar keer rond te laten draaien. Wat heb ik fout gedaan? ik heb alle massapunten nog eens goed opgeschuurd. en alle bedrading doorgemeten. Hoe kan het dat de bedrading zo gloeiend heet wordt dat ik niet durf door te starten. Help pleace??? |
#2
|
|||
|
|||
de gevlochtedraad naar carroserie en naar de versnellingsbak goed vast
pakt anders massa via koppelingskabel |
#3
|
|||
|
|||
Staat je ontsteking wel goed???
|
#4
|
|||
|
|||
Kan de koppeling's kabel de functie (tijdelijk) van massa overnemen?
De + en de - wordt warm, en rookt een klein beetje. als ik de start motor rond laat draaien. Nee de ontsteking staat nog niet goed. Eerst was het dat de startmotor rond kon draaien dan kijken of hij vonkt en daarna pas afstellen (de bougie's zitten er momenteel nog niet in) |
#5
|
|||
|
|||
de dikke plus naar de startmotor???
|
#6
|
|||
|
|||
ja.
Waar aan de koppeling's kabel kan ik de massa vandaan halen? uiteraard even om te testen |
#7
|
|||
|
|||
massa gaat via de binnen kabel word geen suc6 als dat echt helemaal via z'n dunne kabel gaat doen
als de massa naar car. goed is denk ik aan de startmotor |
#8
|
|||
|
|||
Wij zitten te denken:
de massa pak van de carrorserie, dan gaat hij naar een motorsteun en daarna naar de accu. alles is opgeschuurd. Waarom gaat de massa naar de motorsteun? de versnelling's bak is toch van aluminium? en de andere kant hangt in rubbers. als de draden te warm worden lijkt ons een probleem dat hij z'n energie niet kwijt kan. maar dan komen we weer terug op de massa. |
#9
|
|||
|
|||
massa is aan de baksteun boven op de steun tussen de bevestigingsbouten
daarna aan de carroserie en daarna de accu massa moet zeker aan het blok of de bak |
#10
|
|||
|
|||
Kan het dat het blok gereviseerd heb, en alles vernieuwd heb, lagerschalen, zuigerveren, keeringen, en alles op moment heb gezet.
Dat het blok zelf tegenwerkt? met nog niet ingelopen schalen en veren dat hij daarom zwaarder rond draait en de startmotor harder moet werken. Zou het een optie wezen om de wagen een stuk te slepen in zijn 2e zodat alles in het blok wat inloopt? Zou dan de startmotor soepeler kunnen gaan draaien met als gevolg dat de draden minder warm worden? |
#11
|
|||
|
|||
probeer het blok met de hand [ratel en dop] rond te draaien aan de krukaspoelie en voel voor je zelf of dit moeilijk of soepel gaat
pak anders een dikkere kabel voor de + minder weerstand en minder stroomverlies!! |
#12
|
|||
|
|||
Met veel navraag met diverse mensen heb ik besloten morgen mijn baksteun compleet er af te halen en de contakten met de bak en steun op te schuren.
We hebben de versnelling's bak gespoten en denken dat een flinterdun laklaagje verf de massa niet goed zijn werk laat doen. (anders zou ik het echt niet weten) de startmotor lijkt me sterk. Hoeveel amp moet een accu geven? @Golf mkII 16v tot zover bedankt . Ik sta open voor verdere tips. Last edited by Stefan2 : 11-03-2006 at 22:43. |
#13
|
|||
|
|||
hulp op afstand blijft moeilijk probeer naar eigen ervaring andere te helpen
verf kan ind het probleem zijn steun en bak goeg schoonmaken accu amp om te starten 300/400amp die ik heb is 4ooamp start |
#14
|
|||
|
|||
Zoo de motorsteun is er terug af. nu maak ik de binnenkant van de steun terug blank (waar de steun de bak raakt en de bak maak ik ook terug blank) strax de boel weer monteren en hopen dat daar mijn probleem zat. Is het verstandig met zuurvrije vaseline het blanke staal in te smeren?
|
#15
|
|||
|
|||
Kleine update. (tegenvallend)
Motorsteun zit terug op zijn plaats en heel goed blank gemaakt binnen en buitenkant waar de bouten door gaan enz. ook de carrorserie is extra goed schoongemaakt. accu heeft heel de nacht op een acculader gestaan maar nu krijgt de startmotor het vliegwiel niet rond. hij slaat wel uit als ik het contakt omdraai maar draait niet rond. ik ga zo een ander startmotor er op zetten in de hoop dat het nu aan mijn start motor ligt. ik update zo verder... ik sta nog steeds open voor tip's!!!!! (de topic gaat nu niet echt meer over warme draden he |
#16
|
|||
|
|||
Andere startmotor deed ook niets. toen hadden we gedacht dat het blok misch te nieuw is en te zwaar zou draaien dus hebben we de wagen gesleept. na een paar rondje's in zij 2 rond getrokken hebben krijgt de startmotor het vliegwiel op eigen kracht rond... jihaaaaaa. maar nu hebben we weer een probleem we hebben geen vonk. hoe kan ik een bobine doormeten?
Ik sta nog steeds open voor optie's hoor......... -startmotor draait op eigen kracht. -door het slepen is de olie door het hele blok gelopen -GEEN VONK meer |
#17
|
|||
|
|||
nou dat is opgelost nu het andere
bobine een rood en een groen op plus bobine zwart op min en die dikke in de midden op de verdelersuc6 andere is ook gelukt waarom dit niet |
#18
|
|||
|
|||
die draden zitten goed. rood met een zwart streepje op de plus en groen met een zwart streepje op de plus van de bobine.
maar ik heb 3 zwarte draden op de min zitten.. ik denk dat de 3e voor de benzine pomp is. ik meet geen stroom op de rode en groene draad. dus ben verder aan het zoeken naar de zekering's kast. |
#19
|
|||
|
|||
contactslot??en 1 zwarte van de modulle naar min op accu
|
#20
|
||||
|
||||
effe kijken alls je op de stekker ondsteking , spanning hebt ,
bruin massa ,rood spanning +, groen schakel spanning,halweger , succes gooigolf heb net het zelfde probleem gehad , geen vonk, |