|
||||
|
||||
Foutje
Vandaag had ik niks te doen, dus ik denk ik begin eens met mn carbs. uit elkaar te halen en schoon te maken.
Doe et 1 voor 1 dus kan ik altijd afkijken hoe het in elkaar zit Nu had ik de bovenkant los gehaald, alle schroefjes en sproeiers eruit gehaald etc. Draai ik em om komt er van uitvallen ( uit het gedeelte wat ik dus net leeg gehaald had) zie foto. Denk nou niet dat ik kan achterhalen waar ze thuis horen Ik heb de 2e carb. los gehaald, netzo ver als de 1e, maar denk maar niet dat ik ze daarin tegen kom Ik kwam op internet ook een tekening tegen alle losse onderdeeltjes, maar daar vind ik ze ook niet op terug.. Dus wieowie verteld me waar ze horen?!! Het gaat om Weber 40 DCOE carbs. |
|
||||
|
||||
viel er een kroonkurk uit je carb?
|
||||
|
||||
neeejj die heb ik er ff bij gedaan zodat wat beter te zien is hoe groot het is
|
|
||||
|
||||
Zijn dat niet de vlotter naalden ?
|
||||
|
||||
Bijna goed.. denk ik dan
volgens internet zijn dat de chokedüse dus de chokenaalden Maar goed, in carb. 2 vond ik er maar, dus ik mis er 1! Heeft iemand van de webermannen er toevallig 1 liggen die ik over kan nemen? |
|
||||
|
||||
Ondertussen ben ik erachter dat er onder die gewichtjes een kogeltje hoort, die zijn dus ook niet aanwezig.
Gelukkig zijn ze los te bestellen, gelijk maar 2 revisie-setjes gedaan want het een en ander ziet er niet helemaal fris meer uit.. |
|
||||
|
||||
Mooi dat je erachter bent en van die revisie set ook!
|
|
||||
|
||||
Ben er ook wel blij mee ja
Heb er de ballen verstand van, maar je moet ergens beginnen |
|
|||
|
|||
ik zal ff een foto van mijn dellorto;s proberen online te krijgen, die zitten wat dat gedeelte betreft hetzelfde in elkaar.
tussen dat gedeelte en het balletje zit ook nog een veertje als het goed is. althans, bij mij wel |
|
||||
|
||||
Volgens tekening is de volgorde van boven naar beneden:
schroefje, gewichtje, balletje. Maar alle info is welkom hoor, i'm a newbee |
|
|||
|
|||
ok, dan is daar het verschil in. bij mij is het schroeftje, gewichtje, veertje, balletje.
heb ik ook weer wat geleerd :p |
|
||||
|
||||
op het balletje komt het gewichtje ,daarboven weer het veertje .dit zijun je acceleratie sproeier druk regelaars en terugslagkleppen
|
||||
|
||||
Hmmzz
Staat niet op tekening, maar ik ga er achteraan! Dankjewel!! |
|
||||
|
||||
Gewichtje was trouwens niet meer leverbaar, maar wordt gemaakt!
We komen er wel |
|
||||
|
||||
Nog ff de tekening, die komt bij SORG Motorsport vandaan.
De tekening De "legenda" nr 65 = de schroef nr 64 = het gewichtje dat ik mis nr 63 =het kogeltje Zonder veertje... |
|
||||
|
||||
De spulletjes zijn binnen, kan ik alles weer inelkaar prutsen Last edited by Alex : 20-04-2006 at 17:25. Reason: was wel een hele grote foto |