#1
|
||||
|
||||
Remmerij voorzijde golf mk1
Ik wil mijn standaard remmen aan de voorzijde vervangen door "betere"
Hierover heb ik niet echt een topic kunnen vinden vandaar deze Heb al verscheidene mensen gezien met g60 remmen en 16V rocco remmen Zijn er nog andere opties misschien? Welke optie zo voor mij het beste zijn? Het is de bedoeling dat de golf goed presteert met remmen, vermogen van de golf zal rond de 100 pk komen. Wie o wie heeft suggesties Last edited by Ronin : 24-10-2008 at 08:36. |
#2
|
||||
|
||||
Waar een wil is is een weg.
Met 16inch velgen. Mijn oude opzet met 305x28 en de Ibiza remklauwen. De nieuwe opzet met 280x22 en Wilwood remklauwen. |
#3
|
||||
|
||||
Zijn de Wilwoods zo op de originele remtang te monteren?
En hoe zit het met je hoofdremcilinder? En ben je nu ook "verplicht" om 16" te rijden? Of wil dit nu ook met 15" wielen? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Deze Wilwoods passen niet op de originele remtang, je moet brackets hebben. Deze kun je bij de set kopen of zelf maken. Waarschuwing, het past meestal niet in 1x je moet ook de brackets nabewerken! Kun je dat niet, laat het dan monteren. Ik moest behoorlijk aan de gang, en stond in twijfel om ze maar zelf opnieuw te frezen. Reden is dat VW de fuseestukken gewoon laat gieten en nabewerken. En dan zijn ze niet allemaal gelijk ! Heeft dus niks met de kwaliteit van de remset te maken. Scirocco 16V of laat type carbio hoofdrem is een must. Maar hoeft niet, moet je alleen iets dieper trappen. De bedoeling is dat ik weer naar 15inch ga. Dus als iemand nog 16inch OZ racing superleggra wil kopen, met 4 zegmaar kale banden. Velgen zijn super lichtgewicht, er is geen lichtere velg te vinden in deze maat. Velgen zijn zgan. 1 velg 1 cm krasje. |
#5
|
||||
|
||||
hieruit maak ik op dat je Ibiza brembo's en wilwood's remklauwen aleen passen bij 16" of groter? dan is dat voor mij geen optie want ik wil met 15" gaan rijden.
dus ik moet in ieder geval op zoek naar een hoofdremcilinder van een rocco of laat type cabrio? |
#6
|
||||
|
||||
Wilwood past in 15inch, makelijk. Maar een diep bed bv de ATS CUP past niet.
|
#7
|
||||
|
||||
Komplete set Wilwood's kost ongeveer een € 950,- vind ik toch een beetje veel
Komplete set G60's inclusief adapters is ongeveer de helft goedkoper Graag zou ik een opsomming zien van originele remklauwen tot die van bv wilwood's met hun kosten en prestaties. Denk dat meer mensen hier daar belang bij hebben. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt ook Audi S2 remmen nemen, die hebben 2 remzuigers aan 1 kant. Zijn iets dikker dan de standaard G60 remklauw. Echter, vind ze maar eens. G60 remklauwen, maken niet een wereld van verschil met je huidige remklauw. Je hebt vooral voordeel van de grotere remschijf van 280mm. Tov de 239 of 256. Nadeel met de "oude" rommel die je veel veel geld moet kopen, is dat het met regelmaat al aan revisie toe is. Dan wordt de keuze om iets nieuws te kopen niet moeilijk. En als je een paar rondjes stevig doorgast heb je echt remmen nodig, en geen vermoeide oude rommel. |
#9
|
|||
|
|||
Misschien een rare opmerking,maar iedereen wil z'n remmen upgraden maar met remmen van een 1300 kan ik remmen met slippende banden en met die van wilwood en brembo ook
Dus wat is het verschil??????? |
#10
|
||||
|
||||
Ik zie door de bomen het bos niet meer
scirocco 16V G60 Audi S2 Wilwood en weet ik het nog meer wel niet. hoe kan ik nu het beste beoordelen wat ik nodig heb? |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Het verschil zit erin dat als je vanaf 120km/h naar 50 wil. Je met je 1300 remmen geen remvertraging meer hebt, als je dit een 2e keer direct weer gaat proberen. Fading. Met grotere remmen lukt dit je wel. Dat is heel simpel gezegd waar het om gaat. En blokkerende wielen is juist niet wat je wilt. Dan ben je over je max remvertraging heen, en is de auto niet meer te controleren. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Het ging jouw erom wat ging passen. Dit zijn een beetje de keuzes die je hebt. Oja die van de oude Opel Monza kun je ook te pas maken. Dus de keuze is aan jouw. Wij weten niet hoe handig jij bent, hoeveel je te besteden hebt enz. Maar zoals altijd zijn wij (het forum) wel nieuwsgierig wat je gaat doen |
#13
|
||||
|
||||
Het zal eerder een kwestie van geld zijn, dan handigheid.
begrijp ik het goed als ik zeg dat scirocco 16V en G60 remklauwen ongeveer gelijkwaardig zijn en iets beter dan de standaard remklauwen. en Audi S2 en Wilwood ook gelijkwaardig zijn? en weer een slag beter zijn dan scirocco en G60 remklauwen? |
#14
|
||||
|
||||
De G60 klauwen, de S2 klauwen welke iets beter zijn.
Maar er gaat niks boven echte, nieuwe, remklauwen. Daar kun je de Wilwood set plaatsen. Of de Brembo set. |
#15
|
||||
|
||||
De Brembo's zijn toch voor 16" en groter?
dat is dan geen optie voor mij, want ik wil maximaal 15" rijden. kun je mij vertellen welk type Wilwood's ik moet gebruiken, dab kan ik her en der informeren wat dat mag kosten. Zal ik dan overwegen of er Audi S2 remklauwen onder zullen komen of de Wilwood's welke duidelijk jou voorkeur hebben. |
#16
|
||||
|
||||
|
#17
|
|||
|
|||
Ik heb Golf 2 G60 remmerij onder mn GTI, daar kun je niets kleiner dan 15 inch op monteren,das echt t minimum. Bij het balanceren hebben ze één velg moeten voorzien van loodpapier ipv blokjes omdat het anders de remklauw raakte.
Maar t remt wel perfect, je staat zo stil in vergelijking met originele golf 1 remmerij. Dus als jij maximaal 15 inch wil rijden, is 15 inch je enige optie , uitgaande van golf 2 G60 remmen. |
#18
|
||||
|
||||
MMP 11" Wilwood Kit Minus rotors
Golf 1/Rabbit/Cabriolet/Jetta/Scirocco All $675.00 zoals ik er op uit maak heb ik hier genoeg aan moet alleen nog remschijven kopen? dat is omgerekend € 425,- ex verzending, dan is de keuze niet zo moelijk |
#19
|
|||
|
|||
Ik heb de S2 klauwen klaar liggen om te monteren op mijn Golf 1 G60... :-)
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt mij ook een erg goede keuze Gezien het feit dat ik nog een set moet aanschaven en een gebruikte set gereviseerd dient te worden maakt het qua kosten al niet gek veel meer uit, dus zal ik zeer waarschijnlijk voor de Wilwood's gaan, tenzij ik zeer geschikt S2 remklauwen kan bemachtigen. |