#1
|
|||
|
|||
aanhaal moment 16v
hoi als alles meezit gaat a.s zaterdag op mijn 1.8 16v een nieuwe uitlaatspruitstuk op.
mijn vraag was zit hier ook aan haalmomenten aan vast van de moeren? een bepaalde volgorde van vast zetten van de moeren van de uitlaat spruitstuk op de cilinderkop? ik hoor het graag mvg faki |
#2
|
||||
|
||||
25 NM evt van buiten naar binnen aantrekken om kromtrekken te voorkomen.
Maar dan neem je het wel heel erg serieus. gewoon goed vast zetten lijkt me voldoende. Allen gebruik wel koperen moeren (M8 sleutelwijdte 12 mm) als je het ooit weer los wilt kunnen halen. |
#3
|
|||
|
|||
dus 25NM en van binnen naar buiten vast zetten . ik heb gewoon nieuwe moeren en ringen + de 4 pakkingen bij de vw besteld.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Andersom, anders trek je de buitenkanten krom naar buiten.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#5
|
|||
|
|||
ok bedankt zal voor de rest wel lukken tsja zijn de orginele bouten niet goed dan?
|
#6
|
||||
|
||||
nee, want je moet moeren hebben :p
|
#7
|
|||
|
|||
sorry moeren te snel gerageerd zonder te denken. maar zijn de orginele vw ook goed? of beter kopere pakken?
faki |
#8
|
||||
|
||||
zijn wel goed maar smeer schroefdraad ff in met kopervet en maak alles ff goed schoon. Als het goed is hoeft het niet meer los.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Het blijft een oude auto, ik heb ik de Jetta nu ook al het 3e blok zitten in nog geen anderhalf jaar.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#10
|
|||
|
|||
zo vandaag alles gemonteerd onder de c de 4-2-1 spruitstuk van supersprint alles verliep goed niks afgedraaid behalve 3 tapeinde eruit gedraaid uit de blok omdat de moer niet los kwam. daarna netjes schoongemaakt en netjes terug op de cilinderkop vast gedraaid.
maar toe we de orginele spruitstuk eruit hadden zag ik dat er een scheur in zat van 2 cm in de orginele spruitstuk,was dus een goede zet om het te vernieuwen. http://communities.zeelandnet.nl/da...os/IM001694.JPG http://communities.zeelandnet.nl/da...os/IM001696.JPG foto's zijn slecht sorry het is bij het witte gedeelte op de foto's. ik neem aan dat een scheur in je spruitstuk verlies geeft qau pk's toch? faki |
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
||||
|
||||
En wat te denken van APK-afkeur (uitlaatgaslek), ouwe Terneuzenaar
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |