#1
|
|||
|
|||
.
.
Last edited by Skywalker : 25-01-2007 at 19:02. |
#2
|
||||
|
||||
urethaan hoef je niet te smeren en lagers wel en volgens mij is urethaan meer slijtvast. Dat is het enige dat ik weet
|
#3
|
||||
|
||||
naar mijn mening ging ik voor lagers i.p.v urethaan heeft mijn broer ook gedaan leek hem beter maarja tis ieders zun eigen
__________________
oldstyle is the newstyle |
#4
|
||||
|
||||
in de weedeater onder mijn westfalia zitten urethaan bussen, maar als ik
zou mogen kiezen had ik veel liever lagers gehad. Door de hitte (graadje of 40 op vakantie in Frankrijk) gaat het urethaan erg kraken
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area-51 : 01-03-2006 at 11:16. |
#5
|
||||
|
||||
lagers zijn altijd véle véle malen beter natuurlijk, mits je ze goed schoonhoud en regelmatig doorsmeert...
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#6
|
||||
|
||||
Maar om lagers er na het aanlassen van de zijplaten er weer netjes in te krijgen zal het gat toch weer mooi rond gemaakt moeten worden, en dat zal machinaal moeten gebeuren.
Dus ik denk dat voor spijlbusdraagarmen urethaan de beste/snelste/goedkoopste oplossing zal zijn.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
snelste en goedkoopste (?) ben ik wel met je eens, maar beste blijft toch lagers.
__________________
Alain Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
lagers zijn slijtvaster dan urethaan mits er genoeg vet bij word gedaan en goed stofvrij word gehouden dat was de onze conclusie en origineel zitten er ook lagers in anders haddenze er meteen wel urethaan bussen in gedaan vroegah
__________________
oldstyle is the newstyle |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb ook een jaartje met urethaan bussen gereden ...........Conclusie:
Urethaan: Plus: - makkelijke montage - weinig onderhoud nodig - erg slijtvast - makkelijker te verkrijgen als lagers - goedkoper Min: - Je word gek van het gekraak, koud,warm, met vet, zonder vet maakt niet uit. - Het is zo slijtvast het gaat vreten aan je draagarmen! Ik heb ze dan ook (hoofdzakelijk voor het gekraak) vervangen voor lagers en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. De urethaan bussen zijn t.o.v de naaldlagers statische lagers. Bij het verwijderen van de draagarmen was dat dan ook goed te zien , de draagarmen waren flink aangevreten (vet heeft namelijk haast geen effect op urethaan). Als je geen speling wil op de lange duur zijn naar mijn mening de naaldlagers de enige optie. Groeten Dennis |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
klopt ... zomer, herfst, winter ... je hoort iig dat je vooras nog onder je bus zit !! Quote:
Goed dat je erover begint Dennis, want de Weedeater heeft er nu zo'n 18.000 km opzitten onder de westy, en na 15.000km was de stuurpen al verrot (raar busje hé Wokkertje ??), dus ik ga gauw de urethaanbussen ook maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen
__________________
Alain Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
misschien dom hoor
maar kan je er geen bronzen/messing bussen in zetten of zijn die er niet anders kan je ze misschien laten maken zijn ook slijtvast en kraken niet en hoef je niet te smeren je hebt ze zelfs met een soort grafiet poeder er in gr mike Last edited by classic line : 01-03-2006 at 17:56. |
#12
|
||||
|
||||
Messing is wel heel erg zacht, naar mijn idee slijt dat erg hard.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#13
|
||||
|
||||
Je kan ook beter brons nemen..
Het voordeel dat je hebt met spijlbus draagarmen..Mochten ze teveel slijten door urethaan kun je de bus verwijderen en vervangen aan de buitenkant van de draagarm deze is er namelijk omheen gekrompen. Of dit bij een pano ook zo is weet ik niet
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#16
|
||||
|
||||
Ik weet niet of het een optie is om bussen te draaien van POM. Dit materiaal is harder dan urethaan en is ook zelfsmerend.
Dit materiaal wordt op veel plaatsen in de techniek gebruikt als geleidingsmateriaal. Dus ook als lagerbus. Het is vergelijkbaar met Nylon. Is alleen slijtvaster en beter te verspanen. Is maar een ideetje.
__________________
It's not a car....... It's a bus! |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
eh.. wacht ff, verlawattes???? dat snap ik niet... Nee Nee Nee! ik laat mijn busje gewoon zoals hij is, er zitten nu toch ook lagers is.. eh bussen.? |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb van dit onderwerp (nog) weinig verstand. Ik zie bij de diverse leveranciers van dit soort assen dat ze geleverd worden met urethaan bussen i.p.v. lagers. Wat zou hun argument zijn?
__________________
If my Surfbus made you smile, return the favor...FLASH ME! |