#1
|
||||
|
||||
nw.wet voor xenon ombouw!
Vanaf 01 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van Xenonlampen aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.
Tot 01-01-2006 geldt dus een overgangsregeling om eigenaars de kans te geven hun auto aan te (laten) passen. Koplampwissers en automatische niveauregels moeten dus gewoon gemonteerd worden. Er geldt geen vrijstelling als die Xenon-lampen voor die datum gemonteerd zijn. Bron : Verkeer en Waterstaat http://www.verkeerenwaterstaat.nl/c...arch_srcID=2960 En nu maar hopen dat diegene die goedkoop Xenon lampensetjes achteraf gemonteerd hebben, de originele spullen nog hebben, om de auto terug om te bouwen. Last edited by ingrob : 25-07-2005 at 21:31. |
#2
|
||||
|
||||
Daar ben je mooi klaar mee.
Heb je net veel betaald voor een setje, heb je er nog geen ruk aan. |
#3
|
||||
|
||||
Automagische hoogte verstelling? zit dat niet in de koplamp verwerkt?
(Koplampsproeiers heb ik zat Maar helaas is Xenon niet een Geel verkrijgbaar)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Jammer dat jouw model geen gele glazen had En automatische niveauregeling houdt trouwens wel ff wat meer in dan een paar stelmotortjes. Op iedere hoek van de auto moet een sensor zitten, en dan heb je nog een regelunit nodig en een stel snelle stelmotortjes. Ik heb zo'n set nog niet aftermarket gezien...
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#5
|
||||
|
||||
Citroen hydrolische poten plaatsen? (niveauregeling van de complete auto ipv alleen de lampen)
air-ride?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|
#6
|
||||
|
||||
Zoiets was wel te verwachten.. Nu is het maar de vraag of het waard is dit te monteren.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan ook met 2, 1 op de vooras en 1 op de achteras Maar ook ik heb ze nog niet aftermarket gezien
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Nu hoorde ik vandaag dat deze wet al langer in België van kracht is en iedereen blijft daar toch ook vrolijk met dat spul rondrijden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan ook zo hor pieter :p |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ze doen er ook wel alles aan om auto rijden te ontmoedigen! Zo wordt autorijden er niet leuker op...Eerst de radardectectoren, nu dit...Waarschijnlijk zullen dan leren bekleding, velaging of cabrio rijden ook wel verboden worden!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
En niet te vergeten : De losliggende spullen in je auto!
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
???
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb op me werk wel zo'n setje verkocht van Hella. Dit is een potmetertje die je op de achteras monteerd, en die door een asje wordt aangestuurd. Als je de auto belaadt.
Ook zitten hier kastjes bij die tussen de stekker van de lichthoogteregelaar (motortje) kan. En een kabelboompje. Is van een BMW 5 serie E39. En dat is zo universeel mogelijk. Alleen zit je nog met die motoren, die hebben ook nie elke auto. Word lekker beunen dus |
#14
|
||||
|
||||
Gewoon lekker in je auto blijven bouwen na januari en gewoon zeggen dat je ze er al voor januari in had gebouwd.. Klaar.
Zij kunnen niks bewijzen dat het niet zo is.
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#15
|
||||
|
||||
Ha, kreeg het volgende toegestuurd van m'n afstudeerbedrijf (BOVAG) :
Nieuwe eisen achteraf inbouw xenon 09-11-2005 Oudere auto’s die achteraf zijn voorzien van xenonlampen hoeven per 1 januari 2006 tóch niet aan dezelfde eisen te voldoen als auto’s die hier van fabriekswege mee zijn uitgerust. In juli van dit jaar kondigde het ministerie van Verkeer en Waterstaat een dergelijke regeling aan, maar na overleg met BOVAG en RAI wordt de regelgeving toch nog wat anders. Het ging met name om een automatische niveauregeling van de koplampen en koplampsproeiers. Die zouden aanvankelijk voor de jaarwisseling moeten zijn aangebracht op alle auto’s waar achteraf xenonverlichting op was aangebracht en waarbij de lichtsterkte meer dan 2000 lumen is. Toen dit werd aangekondigd heeft BOVAG alle zeilen bijgezet om de onuitvoerbare eisen voor het bestaande wagenpark te voorkomen. “Dit zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen ”, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. “Ook was voor ons onduidelijk hoe je zou moeten vaststellen of dimlichten nu wel of niet een lichtsterkte hebben van meer of minder dan 2000 lumen. Om niet alleen ons zelf maar ook de ambtenaren van Verkeer en Waterstaat nader kennis te laten maken met xenon verlichting en de vervelende effecten die kunnen ontstaan met retrofit hebben we recent het laboratorium van Philips in Aken bezocht. Daar hebben deskundigen ons een en ander gedemonstreerd en toegelicht.” Wel van toepassing op alle nieuw te leveren auto’s Naast alle voertuigen die van fabriekswege met xenonverlichting zijn uitgerust, moeten alle nieuwe voertuigen die voor het eerst in 2006 op de weg komen en die via retrofit van gasontladingslampen (xenon) zijn voorzien, voldoen aan eisen die het ministerie eerder dit jaar publiceerde. Dus koplampsproeiers en een automatische niveauregeling van de koplampen. “De exacte ingangsdatum is nog niet bekend maar het is duidelijk dat deze accessoires maar beter niet langer als retrofit op nieuwe auto’s aangebracht kunnen worden”, besluit Hamel.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#16
|
||||
|
||||
Feest!! ...jammer dat ik me xenonset alweer had doorverkocht
|
#17
|
||||
|
||||
*veegt stof van dit topic
Net bovenstaand nog even zitten lezen, maar als ik het goed begrijp, mag je het dus achteraf inbouwen, en er vrolijk mee rondrijden..... in Nederland.. Hoe zit dit bijvoorbeeld in Duitsland? In België mag het blijkbaar niet? wil misschien ook xenon in de cabrio.. sinds ik met de Cooper S heb gereden, ben ik helemaal weg van xenon....
__________________
Cabby |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, tenzij je Cabrio dit jaar van de productieband is gelopen, maar dat is ie niet. Quote:
Weet ik niet precies zeker, maar zolang je aan de wettelijke eisen van je eigen land voldoet, dan is het toch goed ? Anders zou ik ook niet met m'n VR6 in België mogen rondrijden, omdat ze daar zo'n ombouwproject niet toelaten.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#19
|
||||
|
||||
Het is wel goed nieuws dit .
Xenon geeft idd een veel beter licht . Als de prijzen nog wat zakken dan komt er xenon in de Ponton ipv die waxinelichtjes die er nu inzitten |
#20
|
||||
|
||||
Hoeveel lager moet het nog? Voor een dikke 200euro heb je al een nieuwe, complete set.
Voor een Rallye front is het ook een must, heb het er ook maar gelijk in geplaatst.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |