#1
|
||||
|
||||
compressievraag (diesel)
Nav niet starten van de 1500 diesel (1979) is er o.a. compressie gemeten, waaruit de volgende cijfers naar voren kwamen: 23, 21, 25.5 en 21.5 bar. Volgens de vraagbaak is de compressie nieuw 34 en maximale ondergrens 28 bar.
Moet ik nu concluderen dat de motor aan z'n eind is, en dat ik dus moet nadenken over revisie of vervangen ? Of hoef ik niet te schrikken van deze cijfers ? Ook kwam eruit dat de verstuivers erg slecht waren; zou ik de vervanging/revisie nog ff kunnen uitstellen door alvast de verstuivers te laten reviseren, of zal dat weinig uitmaken ?? Alvast dank voor het meedenken. |
#2
|
|||
|
|||
de 1471cc diesels horen een compcressie verhouding te hebben van 23,5 :1 (motorcode CK) en 23 : 1 voor de CR
Dus die waarden in het boekje zijn mijn inziens niet helemaal correct, maar ook de gemeten compressie is niet zoals het zou moeten zijn.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#3
|
||||
|
||||
Zou kunnen komen door wat je al aangaf, zuigerveren die vast blijven zitten. Daardoor kan de motor niet voldoende of geen compressie opbouwen. Denk dat revisie wel noodzakelijk is in dit geval. Je moet voor jezelf beslissen of je dit de moeite waard vind.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Het is een 1471 cc CK-motor. Ik heb zo'n uitdraai uit de computer gehad met zo'n grafiekje waarop van die lijntje staan..... De gemeten compressie is toch niet goed, kun je dat meer uitleggen ?? Is dit motortje dan toch niet aan z'n eind ?? Dus toch de verstuivers reviseren, en klaar is Klara ?? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is een dilemma dat ik her en der al meer lees en hoor. Bij revisie krijg je iets dat zeker goed is, bij vervangen moet je maar weer zien wat je krijgt, kweethet De prijs is de ander kant van het verhaal....ik denk nog..... |