Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-02-2006, 21:57
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default compressievraag (diesel)

Nav niet starten van de 1500 diesel (1979) is er o.a. compressie gemeten, waaruit de volgende cijfers naar voren kwamen: 23, 21, 25.5 en 21.5 bar. Volgens de vraagbaak is de compressie nieuw 34 en maximale ondergrens 28 bar.

Moet ik nu concluderen dat de motor aan z'n eind is, en dat ik dus moet nadenken over revisie of vervangen ? Of hoef ik niet te schrikken van deze cijfers ?

Ook kwam eruit dat de verstuivers erg slecht waren; zou ik de vervanging/revisie nog ff kunnen uitstellen door alvast de verstuivers te laten reviseren, of zal dat weinig uitmaken ??

Alvast dank voor het meedenken.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-02-2006, 22:03
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

de 1471cc diesels horen een compcressie verhouding te hebben van 23,5 :1 (motorcode CK) en 23 : 1 voor de CR
Dus die waarden in het boekje zijn mijn inziens niet helemaal correct, maar ook de gemeten compressie is niet zoals het zou moeten zijn.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2006, 22:05
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Zou kunnen komen door wat je al aangaf, zuigerveren die vast blijven zitten. Daardoor kan de motor niet voldoende of geen compressie opbouwen. Denk dat revisie wel noodzakelijk is in dit geval. Je moet voor jezelf beslissen of je dit de moeite waard vind.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2006, 22:09
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Quote:
Originally Posted by Gilex
de 1471cc diesels horen een compcressie verhouding te hebben van 23,5 :1 (motorcode CK) en 23 : 1 voor de CR
Dus die waarden in het boekje zijn mijn inziens niet helemaal correct, maar ook de gemeten compressie is niet zoals het zou moeten zijn.


Het is een 1471 cc CK-motor. Ik heb zo'n uitdraai uit de computer gehad met zo'n grafiekje waarop van die lijntje staan.....

De gemeten compressie is toch niet goed, kun je dat meer uitleggen ?? Is dit motortje dan toch niet aan z'n eind ?? Dus toch de verstuivers reviseren, en klaar is Klara ??
Reply With Quote
  #5  
Old 27-02-2006, 22:14
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Zou kunnen komen door wat je al aangaf, zuigerveren die vast blijven zitten. Daardoor kan de motor niet voldoende of geen compressie opbouwen. Denk dat revisie wel noodzakelijk is in dit geval. Je moet voor jezelf beslissen of je dit de moeite waard vind.


Dat is een dilemma dat ik her en der al meer lees en hoor. Bij revisie krijg je iets dat zeker goed is, bij vervangen moet je maar weer zien wat je krijgt, kweethet De prijs is de ander kant van het verhaal....ik denk nog.....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum