#1
|
|||
|
|||
versnellingsbak probleem.
hetis een lang verhaal maar het komt er op neer dant mijn schakelvork as uit de bak ligt, nu is mijn vraqag kan ik die zonder dat de bak uit elkaarhoeft er weer in krijgen of? want ik probeer al van alles maar het wil nog niet lukken, als optie zie ik aan die as een iets scherpere punt maken dan zou het willen, maar is dit een optie of is dit onverstandig?
__________________
MK II 16v |
#2
|
||||
|
||||
foto ,want ik begrijp niet over welke vork jij het hebt .er zitten 5 vorken in ook wel gaffels genoemd
__________________
kopbewerking ,pm |
#3
|
|||
|
|||
zal even foto maken..
maar ik bedoel dus die as die door die gaffels gaat
__________________
MK II 16v |
#4
|
||||
|
||||
das de as die op je zadel heen en weer gaat in de bak ,als deze er uit li8gt dan heb je een hoop te doen ,dan mag je bak er onder uit
__________________
kopbewerking ,pm |
#5
|
|||
|
|||
bak is er al uit
zit alleen met de 4e en5e vers. hoe demonteer ik die ?? dan kan de bak uit elkaar
__________________
MK II 16v |
#6
|
|||
|
|||
020 bak??
|
#7
|
||||
|
||||
jups
__________________
kopbewerking ,pm |
#8
|
|||
|
|||
Om die as terug te krijgen moet heel de zooi uitelkaar
De gaffels zitten dan niet meer in 1 lijn en je kan er zo nooit bij De 5 moet je de gaffel losmaken en dan die 12kante moer los dan kun je de tandwiellen los nemen De 4 zit geborgd met segeringen die moet je met een tang loshalen |
#9
|
|||
|
|||
idd was ik al bang voor
de 5e is gelukt 4e lukt ook wel maar dan.. http://www.brokevw.com/teardown.html via deze link heb ik een goed handleiding alleen de aparte gereedschappen heb ik niet ...kan dat ook anders?
__________________
MK II 16v |
#10
|
|||
|
|||
De steun is wel makkelijk maar verder heb ik het ook gewoon met huis en tuin geredschap [wel van een goede kwaliteit] gedaan en het is ook gelukt
|
#11
|
|||
|
|||
tja maar hoe trek ik dan de bakhelften van elkaar?? wrikken ??
__________________
MK II 16v |
#12
|
|||
|
|||
Niet met een schroevendraaier oid tussen de pasvlakken
Wat ik heb gedaan is de bouten los en toen de bak iets opgetild en dan met een KUNSTOF hamer op de as van het lager getikt Dat ging bij die van mij vrij makkelijk van elkaar |
#13
|
|||
|
|||
op die manier.. gaan we ook nog ff proberen..
maar goed zoals ik in het begin zei; die pen aanscherpen, is dus niet verstandig
__________________
MK II 16v |
#14
|
||||
|
||||
nee niet doen ,aanscherpen
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
|||
|
|||
doe ik ook niet ..
na wat ik nu allemaal weet lijkt mij dit ook niet erg handig
__________________
MK II 16v |
#16
|
|||
|
|||
Die pen staat onder druk van een veer denk als je die schuiner maakt dat hij in de veer schiet en niet meer onderspanning staat en er los tussen zit
Maar nu je toch zover bent Doe gelijk een set bouten in je dif[als dat nog niet gedaan is] |
#17
|
|||
|
|||
dit is geen 2y bak trouwens, is een 4+e maar is hetzelfde , heb ook nog een 2y in deze staat..
komt allemaal goed maar heb weer eens tijd te kort.. haal straks eerst een werkende bak dan is dit wel leuk voor de vrije uurtjes .. weet trouwens iemand of een 2ybak altijd 28 spiebanen heeft op de price-as?
__________________
MK II 16v |
#18
|
|||
|
|||
De as van een 2Y en eenAGB is 23.9 en de andere zijn 21.9
|
#19
|
|||
|
|||
was ik al bang voor thanx
__________________
MK II 16v |
#20
|
|||
|
|||
had het zelfde probleem met mijn bakken
|