#1
|
|||
|
|||
Schijven vervangen Golf 3 2.0 16V
Ik wou laatst de remschijven bij mn maat achter vervangen, maar ik kreeg de schijven er niet af. Ik dacht dat ik ze er zo af zou pakken, net als voor maar dat ging dus niet. Hoe moet ik dat nu wel doen dan? Alvast bedankt.
|
#2
|
|||
|
|||
zit er geen simpel boutje in die de schijf op zn plek houd? m4 dacht ik zo.
m |
#3
|
||||
|
||||
wiel eraf, splitpen eruit, kapje eraf, centrale bout los, lager opvangen (of laten zitten) en hoppa: 1 schijf in handen. Of zit dat bij golf 3 niet zo aan de achterkant?
|
#4
|
|||
|
|||
Er zit iig niet zo'n klein schroefje.
Het gaat mij er eigenlijk om of die lager kan blijven zitten, of dat die er ook uit moet. Als dat zo is, dan halen we eerst even een paar nieuwe lagers. |
#5
|
||||
|
||||
dat schroefje zit er idd niet maar die lagers hoeven helemaal niet vervangen te worden als je ze een keer los hebt hoor.....pas als er speling optreed, dan wel.
Oh ja, met monteren, denk er aan dat je die centrale bout niet met een noodgang aanslingerd en strak vast zet, dan klem je je lagers en draaid je wiel niet meer. Houd je aan de voorschriften. Volgens mij is het zelfs zo dat je nieuwe lagers bij de achterschijven krijgt in een set. |
#6
|
|||
|
|||
Ik had namelijk gehoord dat je de lagers uit de schijven moest tikken. Daarom leek het mij beter om er dan ook gelijk nieuwe lagers in te doen.
|
#7
|
||||
|
||||
dat zou ik niet weten, kep ervaring bij golf 2.
Het principe is het zelfde bij als bij de golf 2 dacht ik. |
#8
|
|||
|
|||
Ja ik rij zelf G40 dus heb (nog) trommels achter, en mn maat heeft er helemaal geen verstand van. Principe zal wel hetzelfde zijn ja. Maar de lagers komen dus wel met de schijven mee?
|
#9
|
||||
|
||||
jep
|
#10
|
|||
|
|||
Oke, dan weet ik genoeg. Bedankt voor je advies.
|