#1
|
||||
|
||||
Achterkant T2A bus verlagen..
Ik las op the Samba over een optie voor het verlagen van de achterkant genaamd: "Drop plates". Verder geen afbeeldingen of voorbeelden te vinden daar (topic: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=156211)
#2 Drop plates. These are a metal plate that bolts to the spring plate and raises the point where the axle bolt on UPward. Lowers the rear, and theoretically leaves the suspension stock. Iemand ervaring mee?
__________________
T2A uitgelopen winterproject en 64'er cabrio herbouw in de wachtstand.. 68er Ponton erbij in de verzameling http://www.vwwestland.nl |
#2
|
||||
|
||||
www.red9design.co.uk
Zo zien ze eruit, maar in combinatie met je Foksie verlaagde vooras kun je ook volstaan met achter één tandje te verlagen .. een bus is achter net een kever !!
__________________
Alain Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Heb er geen ervaring mee, maar heb het samba topic ff gelezen en zag dat de Bus-Boys een kit hebben die waarschijnlijk bedoeld wordt. De zogenaamde boomerangs. Meer info |
#4
|
||||
|
||||
IRS 1 KIT.........................This conversion lowers the rear of your Type 2 about 3 1/2 to 4 inches and does require the short travel shocks for the best ride. Kit comes with special length "floating" CV axles, special IRS control arm clamps, brake cable extension tubes and the instructions to complete the conversion. NOTE : Requires an IRS transmission from a 1969-1979 Type 1 or 3, IRS control arms (complete with axle stub, bearings and brakes) from a 1969 to 1979 Type 1 or 3, Type 1 or 3 CV Joints and a few other items that you may have sitting around or at your local VW recycling yard. ........................................IRS 2 KIT.................This kit allows you 1956-1967 Bus to run at STOCK HEIGHT using the stronger 1968-1979 components. This system can handle the larger power plants that many customers are retro-fitting into their splitties. Kit comes with special length "floating" CV axles, modified 1968-1979 Bus control arms, special IRS control arm clamps (with appropriate urethaine bushings and hardware), trans nosecone gasket and the instructions to complete the conversion. NOTE : Requires an IRS Transmission from a 1969 to 1979 Type 1 or 3, Rear axle bearing housings (complete with axle stub, bearings and brakes) from a 1969-1970 Bus (if you want to continue with the large 205 stud pattern), stock spring plates from a 1968-1971 Bus, the large Allen Bolts from the IRS control arm connectors from a 1969-1979 Type 1 or 3. For stock ride height, you must also use Type 4 CV Joints and Type 2 Rear CV Boots with all hardware (we offer these as a kit), as well as "Thing" Inner CV Flanges (we offer Type 1 Flanges that are modified to accept the larger joint as a pair exchange). Dit kwam ik tegen bij www.coolair.co.uk
__________________
If my Surfbus made you smile, return the favor...FLASH ME! |
#5
|
||||
|
||||
Dat de ophanging qua idee gelijk was wist ik wel maar vroeg me gewoon af hoe dat drop plates in elkaar zat maar dus redelijk simpel maar wel duur... 140 pond.
We gaan gewoon tandje verzetten ps hoe vlot de vooras Area_51? Died en Oskar thanx for the trobble
__________________
T2A uitgelopen winterproject en 64'er cabrio herbouw in de wachtstand.. 68er Ponton erbij in de verzameling http://www.vwwestland.nl Last edited by vwwastelands : 09-03-2006 at 15:32. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Je vooras moet nog naar de straler .. is er nog niet van gekomen, ook omdat ik afgelopen weekend door mun rug ben gegaan, en ik nu alleen maar weer rechtop achter de pc kan zitten omdat ik onder invloed ben van drugs (lees, pijnstillers en spierverslappers)
__________________
Alain Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Deze heb ik met deze dingen kan je laag gaan en toch een beetje veerweg houden achter... |