Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2006, 23:04
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default schijven achter mk1

ik heb al lopen zoeken maar heb helaas niet precies gevonden wat ik wilde hebben of ik kijk eroverheen


het gaat om een golf mk1 gti omgebouwd

nu komt er schijven onder achter
moeten we dan ook de remdrukverdeler enzo overzetten of kunnen we de schijven monteren met de bestaande remdrukverdeler enz ?
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2006, 23:23
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

ik heb liggen : 1 complete achteras van scirocco 16V (dikkere stabilisator) 16V achterremmen,2 handremkabels van rocco 16V (nieuw nog te koop) en een remdrukverdeler van rocco 16V voor de achteras ,

(moet er nog steeds onder)

heb me laten vertellen dat dit moet werken op een golf 1
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #3  
Old 22-02-2006, 14:58
Dimitri1973 Dimitri1973 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 13
Default

Ja. dat pas zo pirelli moet je dat setje nier verkopen
Reply With Quote
  #4  
Old 22-02-2006, 17:11
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

nee heb de achteras en de stabil. laten coaten en gaat op de rode golf .
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #5  
Old 22-02-2006, 17:27
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb ook remmerij van een scirocco 16 gemonteerd op mijn golf, en alles aangesloten op het bestaande Gti-remsysteem, dus ook met de remkrachtbegrenzer bij de achteras.

Werkt prima en remt als een grote!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #6  
Old 22-02-2006, 19:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

heb het [schijven en klauw] van een golf2 op gezet beetje aanpassen
de rest gewoon laten zitten
het werkte prima geen probleem op de remmen testbank
Reply With Quote
  #7  
Old 23-02-2006, 12:42
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Ik heb ook remmerij van een scirocco 16 gemonteerd op mijn golf, en alles aangesloten op het bestaande Gti-remsysteem, dus ook met de remkrachtbegrenzer bij de achteras.

Werkt prima en remt als een grote!



heb weleens gehoord als je GEEN 16v remverdeler gebruikt kan ie de kont omgooien.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #8  
Old 23-02-2006, 22:56
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Dat zou zo kunnen, zo extreem heb ik het nog niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #9  
Old 24-02-2006, 12:52
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

laatst nog een filmpje hier op forum gezien waarmee het gebeurde met een golf 1, blokkerende achterremmen.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2006, 12:56
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Stel ik zou het om willen bouwen, heb ik dan alleen die remkrachtbegrenzer nodig van een scirocco? Dat ding wat bij de hoofdremcilinder gemonteerd zit?
En dan kan de rest van het originele remsysteem er tussen uit?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #11  
Old 24-02-2006, 13:02
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

nee gaat om de remdrukverdeler die bij de achteras zit , schijnt beter te doseren bij vol remvermogen, originele wil soms het ene wiel meer geven en dan blokkeert ie en gooit dan de kont om.

je kan gewoon de org. hoofdremcil. gebruiken.maar als je voor ook 16V remmen hebt is een 16V hoofdremcil. zeker aan te raden.


heb mij dit ook laten vertellen hoor.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #12  
Old 24-02-2006, 18:56
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Ik zou wanneer je gebruikt maakt van een scirocco 16V achteras met schijven ook de 2 remkrachtbegrenzers nemen van de rocco 16V, dit zijn de 2 cilindrische bussen die bij de hoofdremcilinder gemonteerd zitten.
Vanaf de remkrachtbegrenzers 2 leidingen naar de klauwen zonder verder iets er tussen.
Volgens mij had een rocco 16V ook helemaal geen remdrukverdeler op de achteras zitten en alleen die twee remkrachtbegrenzers.
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #13  
Old 24-02-2006, 19:17
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

De remverdeler gebruikt men soms niet en dan gooit hij de kont sneller om. Dus remverdeler gebruiken en als hij er niet zit plaatsen.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #14  
Old 24-02-2006, 19:24
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Zitten er bij een rocco 16v twee begrenzers?

(Zal t ff uitleggen: )
Ik heb hier nog een hoofdremcilinder liggen (ik dacht van een rocco 16v af...) en daaraan zit een soort jah ehm extra 'ding' Nu dacht ik dat dit een remkrachtbegrenzer was.

Hier zaten 3 leidingen op aangesloten: De leidingen die van de hoofdremcilinder naar de achterkant zouden moeten gaan zaten hierop aangesloten, en ik dacht dat de 3e aansluiting dan naar achteren zou gaan.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #15  
Old 24-02-2006, 19:25
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
De remverdeler gebruikt men soms niet en dan gooit hij de kont sneller om. Dus remverdeler gebruiken en als hij er niet zit plaatsen.


Of twee "bussen" monteren, geeft hetzelde effect
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #16  
Old 24-02-2006, 19:37
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Of twee "bussen" monteren, geeft hetzelde effect


Met bussen bedoel je die "koppelstukken" onder de remverdeler ?

Indien ja:
Waarom zitten die dan op een GTI in combinatie met een remdrukverdeler ?

Indien nee:
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #17  
Old 24-02-2006, 20:11
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

die twee "koppelstukken" zijn drukafhankelijke remkrachtbegrenzers voor de achterste twee remklauwen zodat deze nooit de volle remkracht krijgen en niet mogen blokkeren.

Volgens mij heeft een GTI deze nooit gehad, hievoor werd de lastafhankelijke remkrachtbegrenzer gebruikt op de achteras.
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #18  
Old 24-02-2006, 20:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by G60RAY
die twee "koppelstukken" zijn drukafhankelijke remkrachtbegrenzers voor de achterste twee remklauwen zodat deze nooit de volle remkracht krijgen en niet mogen blokkeren.

Volgens mij heeft een GTI deze nooit gehad, hievoor werd de lastafhankelijke remkrachtbegrenzer gebruikt op de achteras.

GTI heeft alle 2
lastafhankelijke remkrachtregelaar zorgt er voor dat bij belading v/d auto de remdruk achter gelijk blijft [aanhangwagen of lading ]
Reply With Quote
  #19  
Old 24-02-2006, 20:28
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Mijn mk1 Gti heeft idd de bussen bij de hoofdremcilinder én de lastafhankelijke regelaar bij de achteras.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #20  
Old 24-02-2006, 20:42
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

De mijne ook. :-) Bij de cabrio heb ik ook schijven gezet en daar alleen de remdrukverdeler achter geplaatst en dat werkt ook prima.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum