![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo Allemaal
Ik heb gisteren een blok gekocht. De verkoper van mijn blok zei dat het een 1600 is. Nu kijk ik op marktplaats en nu zie ik het zelfde blok staan. De verkoper op marktplaats zegt dat het een 2 liter is. Nu is mijn vraag kunnen de 1600 en de 2 liter het zelfde zijn. En waar zit dit blok standaard in. Er staan 2 nummers op mijn blok die ik kan vinden. dat zijn v002417x en 004101101a. Ik heb bij de motorcode's van Stijn gekeken en daar staan ze niet bij. Wie kan mij helpen bvd. MVG Mark. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit lijkt een 914 blok (type 4) dat voor een bus gebruikt is, bij je olievuldop zou een code moeten staan bv. BG hieraan is te zien wat het origineel geweest is (er kunnen altijd andere cil. op zitten.)
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is in ieder geval een type4 (plaatst bougies, uitlaatporten to de inlaatpoorten, liggende koeling), en die zijn er in 1700, 1800 en 2000cc geweest. Aan de Carb's te zien (lage inlaatspruitstukken) is het een CU (T3, 1980 - 1982) motor, maar aan het olievulpotje te zien is het die juist niet ![]() Je eerste code (v002417x) duidt voor mijn aan een 1700cc type4 (411) motor is, met 68 pk, geleverd in 1968 en 1969. Uiterlijke verschillen tussen de 1700, 1800 en 2000 zijn minimaal, en gezien de leeftijd van de blokken (bijna 40 jaar oud) zul je best een hoop verschillende onderdelen tegenkomen. Vertel eens, wat ben je er mee van plan ??
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor jullie reactie. Ik weet nog niet wat ik met het blok ga doen. Ik denk zelf dat hij uit een type 3 komt want ,er zit een olie filter onder en die lijkt mij niet 40 jaar oud. . misschien door deze foto kunnen jullie nog meer over mijn blok zeggen. MVG <Mark |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Olie filter is normaal op een type 4 blok.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke bedankt voor de info . Ik ga er dus nu van uit dat het een 1700 ,68pk type 4 blok . MVG Mark |