|
|||
|
|||
verschil in carosserie
bij de golf 1 loopt het onder de onderste sierlijst meteen af naar binnen als het ware, dat in tegenstelling tot bij een 1 cabrio, waar onder de onderste sierlijst nog een extra kokerbalk komt, ter versteviging van het geheel...
zie foto's: in dit geval een 5deurs, maar maakt niet uit voor deze vraag... dus omdat de schermen zijn uit te wisselen concludeer ik dat de de bodem van een cabrio dan ook die 4/5cm lager uitkomt... maar, zit je dan ook lager? de stoelen e.d.? en als je op een dichte golf 1 de clipper zijskirts monteert, dan hangen die gewoon in het niets ofzo? en bij golf 1 cabrio dan tegen die extra kokerbalk? |
|
||||
|
||||
De balk die je ziet is puur een versteviging. De rest van de bodem is net zo laag/hoog als een normale golf 1.
Hoe dat bij een Clipper uitvoering zit: geen idee, maar voor zover ik ze ken past t (met of zonder aanpassingen) ook op ' gesloten ' Golfjes 1.
|
|
|||
|
|||
owja, dom, de rest van de bodem is dan idd wel gelijk lijkt me ook...
maargoed, die balk is dus gewoon een extraatje die er onderuit steekt... erg fijn :S maar wel nodig... |
|
||||
|
||||
Inderdaad wel nodig ja. Je hebt hier geen dak om je auto bijeen te houden
|
|
|||
|
|||
ja er zit al met al toch een dikke 150 kilo versteviging in volgens mij, hij weegt iets van 932 op kenteken... bij sommigen zelfs meer op kenteken.
maargoed, zat te dromen en dacht dat cabrio bodems lager waren, maar slaat dus nergens op.. |
|
||||
|
||||
Ja de reden dat een cabrio dat heeft is omdat het dak normaal gesproken het grootste gedeelte van de klap opvang. Nu moet dat dus worden doorgegeven aan de bovenrand van de deuren en aan de bodem.
Net als die balk die onder het dashboard zit (toch?) |
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zit inderdaad ook een balk denk ik. Aan de achterbank, zit er ook nog een versteviging |
|
|||
|
|||
jep... heb er zelf een hoor
|
|
||||
|
||||
Die balk onder het dashboard langs zit er niet altijd in: Op de sloop onlangs 2 golfjes 1 cabrio, naast elkaar: de 1 wel, de ander niet.
De dorpel + achterbank-versteviging zat er overigens wel in. Leuk project: Stijve Golf 1: Bouw een dak op een Cabrio.
|
|
|||
|
|||
Die dashboard balk hoort er wel altijd in te zitten anders!
Zullen ze die wellicht al meegenomen hebben? is namelijk gewoon eruit te halen! ook in pretka staat het niet anders.. |