![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hoi ik ga mijn 40mm inlaat vervangen door een 50mm inlaat. wat ik al gedaan heb zijn de injectoren laten reinigen nu het toch allemaal uitelkaar ligt .
ik heb wel eens vaan mensen gehoord en gelezen dat je gasklephuis kan flowen. heeft dit ook nut bij een 16v gasklep huis? voor betere prestaties? zet effe fotos erbij ik hoor jullie reacties graag mvg faki http://communities.zeelandnet.nl/da...os/IM001675.JPG http://communities.zeelandnet.nl/da...os/IM001677.JPG http://communities.zeelandnet.nl/da...os/IM001678.JPG |
#2
|
|||
|
|||
![]() tsja mischien is het een hele domme vraag maar ja ben een leek in dat gebied faki |
#3
|
||||
|
||||
![]() Je zult er dan toch voor moeten zorgen dat de hoeveelheid brandstof die wordt aangeleverd omhoog gaat. Je kunt wel meer lucht toevoegen, maar als de hoeveelheid brandstof gelijk blijft heb je er helemaal niks aan. Sterker nog, het gaat er alleen maar op achteruit
|
#4
|
|||
|
|||
![]() ehh ik heb de injectoren van een 50mm inlaat weet niet of dat waat uitmaakt tov van een 40mm inlaat en ik was van plan na montage van de dikke inlaat langs re gaan bij de vw dealer om aftestellen.
btw hoe kan je meer benzine toevoer regelen? |
#5
|
||||
|
||||
![]() De injectors zijn in principe hetzelfde....hoewel er tientallen verschillende onderdeelnummers in omloop zijn. Ga er niet vanuit dat je daar winst uit haalt in ieder geval.
Wat betreft het flowen van het gasklephuis: je kunt er niet echt veel aan doen. Op z'n hoogst dat bruggetje tussen de grote en kleine klep 'scherp' maken zodat de lucht makkelijker stroomt. Niets doen wat 'lekt' langs de kleppen want dan loopt je auto niet ok meer. Wat wel een oplossing zou kunnen zijn (vast wel iemand die hier inspringt?) is een gasklephuis van een Audi....80, 90? Schijnen Audi's te zijn met grotere diameter gasklephuizen.....
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() 5 cilinders met k-jetronic, maar volgens mij passen die niet meteen. Heb er wel eens naar gekeken maar de microschakelaars zitten er niet op, moet je wat op verzinnen dan.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#7
|
||||
|
||||
![]() Je kunt de luchtweger nemen van een 5 cylindermodel met K(E)-Jetronic. Dan maak je je eigen brandstof leidingen eraan vast, er blijft dan 1 gaatje over. Daar draai je dan een boutje in met afdichtmiddel. Dus wordt de druk bedoeld voor 5 cylinders over 4 cylinders verdeeld! resultaat= meer benzinedruk. Nu dan verder met méér lucht in de motor krijgen!
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het een tijdje geleden ook geprobeert een audi 2.3 gasklep, maar dat helpt nix. Ik wou die op mijn Pl zetten, alleen heb ik de diameters van de kleppen nagemeten en die van een audi waren nix groter.
wat wel aanzienlijk helpt is een audi 2.3 gasklep op een GTI 8V. |
#9
|
||||
|
||||
![]() VR6 gasklep met adapterplaat is ook een optie.
|