![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vanmiddag toen ik met de Jetta naar huis reed leek het ineens of ik achter een lekke band had ofzo, hij stuiterde achter nogal en vooral aan een kant.
Thuis ff gecontroleerd, bandenspanning OK, dus wiel er af : met het opkrikken van de auto ging meteen het wiel mee omhoog en kwam dus niet uit zijn vering... De schokbreker zit dus vast met de veer bijna helemaal ingedrukt en de auto hangt nu dus ook achterover. Ook was deze schokbreker wat nat (olie). Mischien een domme vraag, maar is dit gewoon einde verhaal of is dit nog ff (tijdelijk) te maken ? ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lijkt er meer op dat je veer en/of je veerschotel de geest hebben gegeven ,wat je beschrijft aan gedrag van de auto komt overeen met wat ik ervoer met een gebroken veer.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Dan zou hij toch los moeten komen bij het opkrikken ?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() op de schokbereker zit een ringetje bovenaan in een inkeping op de zuigerstang,als deze eruitschiet dan heb je wat je nou hebt,alles uitelkaar draaien en dat ringetje ff in die inkeping duwen en wat recht maken anders heb je weer hetzelfde,had t vroeger wel eens met jamex schokbrekers.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() nee dit is niet tijdelijk te maken, en het is wel zeker de schokbreker die overleden is, als de veer was gebroken was de auto niet gaan "dansen" . gewoon een nieuwe schokbreker erop zetten en dan is het probleem verholpen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Stomme vraag misschien maar,
Als de demper kapot is moet de veerdruk er altijd toch nog voor zorgen dat de as omlaag geduwt wordt? Zo lijkt het wel alsof de veer ergens klem zit zodat deze zijn volledige kracht niet meer naar beneden kan uitoefenen en dus ook het wiel mee omhoog neemt.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me eerder dat de demper is vastgeslagen. Blijkbaar heeft zich de gelegenheid voor gedaan dat de demper teveel inwaarts kon bewegen - wat normaal gesproken voorkomen wordt door het bumprubber. Normaal is je demper dan wel redelijk overleden...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() kijk maar eens of je zuigerstang uitsteekt in de kofferrruimte,dan heb je wat ik zei
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Als je zegt dat de boel nat was voor de olie, dan zeg ik: je keering ligt eruit. Dus geen olie meer in de demper en geen dempende functie meer. Gevolg -> een stuiterend wiel.
Maar wat anderen zeggen is ook mogelijk, een omhoog geschoten zuigerstang klinkt daarvan het minst aannemelijk. Dan zou de handel altijd nog eerst uitveren voordat je wiel van de grond zou komen. Als de keering niet lek is zou de zuigerstang ook beschadigd kunnen zijn. Dan ontsnapt het gas en de olie ook. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Zuiger steekt niet uit.
Heb inmiddels een nieuwe schroefset besteld, thanx voor de tips. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Kijk bij het demonteren ook even na wat er nou fout is, leren wij er ook nog wat van
![]()
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#13
|
|||
|
|||
![]() Doe ik, ik maak dan meteen ook ff wat foto's van de demper...
Hoop dat het schroefset morgen of donderdag binnen is. |